Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive på Sunwing

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-12, 21:46   #1
2ne
Superaktiv

2ne sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: All inclusive på Sunwing

Vi var på Sunwing i arguineguin i januar med all inclusive. Der var det buffet 6 kvelder og en valgfri kveld på ala carte delen av restauranten, hvilken kveld det skulle være kunne vi velge selv men måtte bestille bord i resepsjonen for den kvelden vi ønsket. Den kvelden vi spiste ala carte fikk vi en fastsatt 3 retters meny og kunne velge mellom kjøtt eller fisk som hovedrett, veldig bra.

Var knall fornøyd med buffeten, maten var utrolig god og veldig variert. Eneste jeg ble litt lei var å spise i samme lokalene frokost, lunsj og middag. Men herregud det overlever man når man kan fråtse i deilig mat Var aldri lange køer, og ungene elsker jo det å gå rundt å plukke seg mat selv.

Det eneste vi var misfornøyde med var tilbudet for all inc. gjestene på dagtid, isen var kjedelig vaniljeis i beger og drikken var kran vann, dispenser brus/øl i små papp beger, ikke noe snacks. Eneste maten utenom buffeten var baguetter, eller sandwich med pommes frites i el fino. Her kunne de ha fått til noe bedre syns jeg.

Sist redigert av 2ne : 17-04-12 kl 21:57.
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 21:52   #2
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

Var knall fornøyd med buffeten, maten var utrolig god og veldig variert. Eneste jeg ble litt lei var å spise i samme lokalene frokost, lunsj og middag. Men herregud det overlever man når man kan fråtse i deilig mat

Er maten god skal jeg også fint klare det, spiser jo tross alt de fleste måltider hjemme ellers. Er maten dårlig er det jo kjipere... Noen som Kan/vil uttale seg om AI-maten på Sandy Bay er jeg veldig takknemmelig!

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 21:54   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

Er maten god skal jeg også fint klare det, spiser jo tross alt de fleste måltider hjemme ellers. Er maten dårlig er det jo kjipere... Noen som Kan/vil uttale seg om AI-maten på Sandy Bay er jeg veldig takknemmelig!

Vi har ofte betalt for frokostbuffet noen av dagene på Sunving resortene, og den synes jeg i alle fall er veldig bra. Bedre enn på Blue Village.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 09:18   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Skal du ha gode restauranter må du inn til Ayia Napa, men der er det til gjengjeld flere virkelig gode restauranter det er ikke hva jeg er vant til i vanlig 'sydenland' for å si det slik Vi har spist på flere av de, og var imponerte. Rådfør dere i resepsjonen, så får dere tips om de gode

Meeen da må dere belage dere på taxi inn til byen. Går helt fint det altså, men litt mer pes med to små barn. Man kan til nød gå, men da må dere ha vogn til begge.

Et alternativ er jo å ta Inclusive - dvs frokost hver dag, middag/lunch 5 dg. Da har dere to evt fire dg hvor dere kan spise andre steder

Vi har vært på Sandy Bay 2 ganger, og det er vår favoritt Sunwing Vi har dog kun hatt frokostbuffet der, og har heller valgt å spise på La Tasca og Fino a la carte (pluss noen byturer). Nydelig mat

Gammel 18-04-12, 09:40   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Skal du ha gode restauranter må du inn til Ayia Napa, men der er det til gjengjeld flere virkelig gode restauranter det er ikke hva jeg er vant til i vanlig 'sydenland' for å si det slik Vi har spist på flere av de, og var imponerte. Rådfør dere i resepsjonen, så får dere tips om de gode

Meeen da må dere belage dere på taxi inn til byen. Går helt fint det altså, men litt mer pes med to små barn. Man kan til nød gå, men da må dere ha vogn til begge.

Men hvordan er det inne i Ayia Napa på ettermiddags/kveldstid egentlig for barn? Jeg innrømmer at jeg er skeptisk etter å ha sett hovedgata som minnet sterkt om discogata i Magaluf .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 09:48   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men hvordan er det inne i Ayia Napa på ettermiddags/kveldstid egentlig for barn? Jeg innrømmer at jeg er skeptisk etter å ha sett hovedgata som minnet sterkt om discogata i Magaluf .

Kjenner absolutt igjen de tankene der jeg - jeg var skeeeptisk Men det merkes ingenting til det pulserende nattelivet - det våkner tydelig til liv seeeent Tror på det seneste så var vi i byen i 22:30-23:00-tiden, og det var fortsatt rolig og greit - preget av barnefamilier og ikke fordrukne skandinaviske rave-bøller

Ayia Napa er langt fra sjarmerende - virkelig - men som sagt så har de restauranter som de fleste reisemål i syden kan se langt etter kvalitetsmessig. Men når vi drar til Sandy Bay så er det definitivt ikke for å dra til Ayia Napa Resorten er super, ypperlig service og god mat. Gleder oss til å besøke det igjen etter de har bygget ut!

Gammel 18-04-12, 09:59   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er ikke noe problem. Vi har hatt med små unger til Agia Napa for noen år siden i alle fall, og vi kunne fint gå rundt inne i Agia Napa frem til i alle fall kl. 22 på kvelden. Dette var i begynnelsen av juni før hovedsesongen der begynner. Da er det helt dødt der hvor utestedene er, og ungene var ganske imponert over å se utestedgata med alle de rare bygningene. Først rundt midnatt våkner det skikkelig til liv.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 14:55   #8
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Vi booket Tasca Inclusive i går, så nå bærer det avgårde allerede i mai.

Vi var også litt sugne på den på Kreta inntil vi så busstiden. Litt lenge med minstemann på fanget etter noen timer på fly.

2009
- 2011
Gammel 18-04-12, 16:24   #9
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har egentlig ikke enda blitt helt klok på om vi har valgt riktig, men vi står nå på La Tasca inclusive. Vi reiser om en uke, så snart kan jeg rapportere.

Gammel 18-04-12, 18:00   #10
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Veldig bra! Var bare La Tasca inclusive og all inclusive som var alternativene da jeg booket i går. Om jeg forstår rett har vi ikke booket buffet, men det finner jo du ut før vi reiser!

2009
- 2011
Gammel 27-04-12, 14:22   #11
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

God tur Nooria! Ikke glem å rapportere, jeg vet de har nett der nede!

2009
- 2011
Gammel 02-05-12, 16:20   #12
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Du har rett koko. La Tasca incusive er ikke buffet. Vi er fornøyd med valget.

Gammel 02-05-12, 21:59   #13
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Så bra! Vi gleder oss veldig! Ser ut som dere har regn i dag, men det skal blie bledre!
Er det føner i leiligheten forresten?

2009
- 2011
Gammel 03-05-12, 15:41   #14
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Været er bra nok all den tid man ikke vil grille huden for mye. Vi har det flott og de to største har blitt imponerende flinke til å svømme og snorkle. Ser ikke noe føner.

Gammel 03-05-12, 19:42   #15
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Hva med Sunwing Side, Tyrkia, er det noen som har erfaring med buffeten der? Vi skal visst også teste chartertur...

Gammel 15-05-12, 14:36   #16
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan har feriene vært?

Jeg kan jo svare på mitt eget spørsmål her, hvis noen flere skulle lure: All inclusive-buffeten på Side West Beach var bra, faktisk nesten veldig bra. Litt vel familievennlig i form av at svært få ting var særlig krydret (litt skuffende med tyrkisk buffet og ukrydret mat), men kvaliteten og variasjonen på maten var det ingenting å si på.

Gammel 15-05-12, 20:42   #17
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Vi har hatt en deilig ferie! Var langt mer komfortabel med denne typen ferie denne gangen enn før jul da vi var på Blue Village. Om dette har med min innstilling å gjøre eller om Sunwing på Kypros var bedre, det vet jeg rett og slett ikke.

Vi hadde som nevnt La Tasca Inclusive og det kan jeg virkelig anbefale. Vi valgte fra menyen 5 lunsjer og 5 middager og hadde drikke til maten. I tillegg var det frokostbuffet hver dag. Kvaliteten på maten overgikk mine forventninger. Servicen var også strålende. Vi hadde lunsjbuffet i Fino en dag. Det var bra, men jeg foretrakk å velge fra menyen. Barnebuffeten var også bra og sørget for (stort sett) relativt avslappende måltider. Skal ikke se bort i fra at det blir Sunwing på oss igjen, så takk til dere som anbefalte!

2009
- 2011
Gammel 15-05-12, 21:01   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Primrose: Så bra at dere ble positivt overrasket

Koko: Så flott at Kypros falt i smak Var de kommet langt ift påbygningen mot sjøen?

Absolutt interessant for oss dette nye med La Tasca Inclusive! Vi spiser mange av middagene våre på La Tasca når vi er på Sunwing, og siden man fritt kan velge fra menyen så virker det svært så forlokkende

Gammel 15-05-12, 21:09   #19
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Koko: Så flott at Kypros falt i smak Var de kommet langt ift påbygningen mot sjøen?

Absolutt interessant for oss dette nye med La Tasca Inclusive! Vi spiser mange av middagene våre på La Tasca når vi er på Sunwing, og siden man fritt kan velge fra menyen så virker det svært så forlokkende

Langt kan jeg vel ikke si de hadde kommet, nei. Så litt betong, da. Men ettersom jeg forsto var miniland og lekeplass helt nytt og det var superfint!

Til lunsj var det en halv salat man valgte fra menyen til forrett, hvilken som helst hovedrett og dessert. Man kunne også velge å spise buffet i Fino hvis man ville det.
Til middagen valgte man fritt forrett, hovedrett og dessert. 1/2 karaffel vin og vann eller brus/øl til alle måltider. Barna fikk gå og velge seg is.

Som sagt - anbefales!

2009
- 2011
Gammel 15-05-12, 21:46   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Høres ypperlig ut, Koko! Vi pleier egentlig å spise lunch på rommet for å få en time bort fra varme og sol, men La Tasca Inclusive skal definitivt vurderes

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.