|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?
Det hotellet jeg la inn ligger et steinkast fra det stoppet som heter St. Michel, i et veldig sikkert område. St. Michel er både et metrostop (det trenger du ikke bruke) og en togstasjon for den togtypen som heter RER. Linjen som stopper der heter B. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
fri
|
![]() Sv: Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?Hva med dette hotellet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?Takk LaBanga. Det så bra ut.
![]() |
#24 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?
Var ikke det det samme hotellet som m^2 foreslo? :forvirra:
![]() |
#25 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#26 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?Bare vær klar over at det kan være kaos med togene og yransport hvis messen er stor. I mitt fagfelt er det en stor messe årlig som går på rundgang mellom enkelte storbyer som har store nok messehaller. Og det er visstnok alltid kaos når den er i Paris. Umulig å komme seg til byen med tog og messebusser og ingen taxier. Mine kollegaer var rasende da de kom hjem etter messa for to år siden. Det ødelegger jo for arrangementene på kveldstid når du bruker mange timer til hotellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?I Paris er det ofte kaos uansett, helt uavhengig av messer |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Sv: Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?Hva med dette hotellet? Mer info her. Utfra bildene ser det ut som de har nyoppussete fine bad med fungerende dusj, det er ikke gitt i Paris. (ofte dusj i badekar, uten forheng og uten noe veggstativ å henge dusjen på). Tripadvisor gir også god score men det er noe galt med kartet på den siden, det viser hotellet på helt feil sted. Plasseringsmessig er dette rett ved St. Michel, litt på kanten av latinerkvarteret, i en fin og rolig gate og et trygt strøk.Nær seinen, og ikke langt å gå til f.eks notre dame, ste. chapelle, litt lengre til louvre men gangbart og enda litt lengre gang- eller hvertfall lett metrobart til Marais (se under, jeg har skrevet litt mer der) Sist redigert av m^2 : 28-02-12 kl 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?Dette hotellet ligger på andre siden av gata for RER-stasjonen din på st michel
![]() |
#31 |
Guardian of the galaxy
|
Da har jeg booket rom her. Litt usikker på om det var det beste valget, men jeg fikk i hvertfall tatt en avgjørelse og trenger ikke tenke mer på hotellrom. Greit å rydde en ting ut av hodet.
![]() |
#33 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Så kjapp og flink du er!!
![]() |
#34 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?Kanskje du kan være med og være sånn reiseguide?
![]() |
#36 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#37 |
|
Det området du skal bo i er trygt og greit på kveldstid, og der turister der og "luft" og ikke så forferdelige mengder trafikk og sånt. Helt fint. Sist redigert av m^2 : 29-02-12 kl 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?Jeg kommer jo til å være på jobbe hele dagene, så det blir ikke mye tid til å rusle rundt, men greit å vite litt likevel. Takker så mye.
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?Da jeg bodde der gikk jeg arbeidsledig i 4-5mnd mens jeg gikk på franskkurs, bodde nær sentrum og vandret i timesvis nesten hver dag. Fantastisk måte å se storbyen på! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|