|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nifse Nella: Går Unni Lindell på syre?Nifse Nella er tullball. Agnes Cecilia var en skjellsettende leseropplevelse, men Tordivelen kan jeg ikke huske å ha lest, faktisk.
![]() |
#22 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Nifse Nella: Går Unni Lindell på syre?Jeg har lest et par krimromaner av Lindell, og derfor nærmer jeg meg ikke barnebøker av henne. Hun skriver rett og slett ikke godt, syns jeg. Maria Gripe, derimot.
![]() |
![]() |
#23 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Nifse Nella: Går Unni Lindell på syre?
Jeg tror du primer!
Ikke sant?
![]() |
#25 |
Introvert optimist
|
Det er nok heller et dialektuttrykk. Jeg mente å skrive primer.
![]() |
#29 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Nifse Nella: Går Unni Lindell på syre?Jeg som trodde at primer var et ord som svigermor hadde funnet opp!
![]() |
#30 |
Introvert optimist
|
Jeg vet ikke om jeg finner et annet verb som synonym, men for å prime må du ha en skrue løs og du er egentlig ganske ute og du er i grunnen ganske spinnvill og det er i hvert fall feil. Du tøyser også så fælt at ingen kan tro på at du virkelig mener det. Et veldig godt uttrykk i grunnen.
Nenne Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04) Sist redigert av Nenne : 02-03-12 kl 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
intro
|
![]() Sv: Nifse Nella: Går Unni Lindell på syre?... og jeg som trodde jeg endelig hadde skjønt at primer var noe sminkegreier som man bare må ha i ansiktet før noe som helst annet.
![]() |
![]() |
#32 |
Viser tenner
|
![]() |
#33 |
Borte
|
![]() Sv: Nifse Nella: Går Unni Lindell på syre?Jeg likte ingenting av Maria Gripe som barn, men syns Tordievelen-hørespillet var fint da jeg hørte det som voksen. Tror dog ikke jeg hadde likt boka. Mystikk har aldri vært min greie. :dukker:
![]() |
#34 |
Tøff
|
![]() Sv: Nifse Nella: Går Unni Lindell på syre?Unni Lundell suger lut, og barn bør spares for så dårlig litteratur så lenge man kan.
![]() |
#36 |
lettere utlada
|
Hør den med 7-åringen. Da er den bare Spennende med stor S.
![]() |
#37 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nifse Nella: Går Unni Lindell på syre?Har nå vært på rommet til tårevåt 8-åring som syntes Nifse Nella og nattskolen var så trist. Moren falt i symaskin og det var skammekrok de måtte henge på og alt var bare leit. Jeg som lånte lydboken pga anbefaling om at den var sååååå bra. Leveres tilbake i morgen.
![]() |
#38 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nifse Nella: Går Unni Lindell på syre?Den trådtittelen var akkurat det jeg trengte nå. Fantastisk!
![]() |
#39 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Nifse Nella: Går Unni Lindell på syre?Eg har lyst til å bare svare ja på trådtittelen, utan å ha lese Nifse Nella. Og primer er sånn før-sminke-greie.
![]() |
![]() |
#40 |
Eklektisk
|
Tordivelen flyg i skyminga. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|