Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Leser du ferdig en tråd før du svarer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-12, 20:44   #21
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du ferdig en tråd før du svarer?

Ikke alltid, men ofte. Kommer an på lengden. Noen ganger leser jeg de første to sidene, også de to siste.. For da ser man ofte om tråden har endret retning iallefall, noe som kanskje ofte.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 20:45   #22
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser alle innlegg, og så lar jeg være å svare.

Gammel 05-03-12, 20:45   #23
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke alltid jeg gidder å lese 1056 innlegg før jeg selv svarer nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 20:55   #24
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja - jeg leser ikke hele tråden - som oftest, rett og slett fordi jeg vil uttale meg. NÅ kommer det dog litt an på hvilken tråd det er - "hvor kan jeg få kjøpt *noe* " er kanskje unødvendig å få vite i 150 innlegg -men hva akkurat jeg synes, kan jo aldri sies for meget

Gammel 05-03-12, 20:57   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser alltid de første 5-10 innleggene. Hvis overskriften er veldig klar og de innleggene jeg leser tolkes på samme måte som meg, så leser jeg de 4-5 siste innleggene også for å se at det ikke har sporet av i mellomtiden før jeg svarer.

Gammel 05-03-12, 20:58   #26
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Nei, ikke hvis den er enorm. Men om jeg ikke gidder å tråle hele tråden, gjør jeg oppmerksom på det i svaret mitt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 20:58   #27
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ah - oppfølgingsspørsmål. Hvis du ikke gjør det, hvorfor ikke?

Av og til har jeg fasitsvaret uavhengig av annen input.

Jeg leser som oftest hele tråden. Men gjorde det faktisk ikke nå går det opp for meg.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 21:01   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen spesiell tråd i tankene, før dere blir paranoide hele gjengen, men det har tidligere forundret meg hvorfor man ikke i det minste skummer tråden eller leser de siste 20 innleggene, gjerne i tilfeller som dette:

HI: "Jeg lurer på ditten og datten og synes dette kanskje er litt dumt og trist og leit."
240 svar: "Du er dømmende og kjip og burde tenke deg om og se andre sider av saken!"
HI: "Det er masse annet jeg også kunne skrevet, og jeg skjønner at dere synes jeg er teit, men jeg trengte egentlig bare litt trøst, så nå skriver jeg det i stedet for, og her er et par andre detaljer sånn at dere skjønner greia."
100 svar: "Ah, når du sier det på den måten, og her er konstruktive løsninger, og stakkars deg!"
Personen som ikke har lest hele tråden: "DU ER DØMMENDE OG KJIP, GÅ OG SKAM DEG!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 21:03   #29
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Som oftest, men om den er lang skummer jeg og hopper litt.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 21:04   #30
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis den er lang, gidder jeg sjelden det, jeg leser første og siste side for å se om tråden har tatt en annen vending før jeg svarer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 21:13   #31
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ikke hvis den er lang. Da leser jeg gjerne første og siste side, så har jeg fått med meg litt om utviklingen av tråden.

Gammel 05-03-12, 21:17   #32
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig opp og ned. Alvorlighetsgraden på det som diskuteres avgjører ofte hvor mye jeg leser. Gidder ikke lese igjennom en hel tråd på 15 sider som handler om hvilke briller Honda kler best feks (oppfunnet eksempel). Handler det om mer sensitive ting så skummer jeg som regel i gjennom, eller jeg leser de siste sidene om det er mange. Men ikke alltid.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 21:20   #33
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Leser veldig sjelden hele tråden hvis den har mer enn 20-30 innlegg. Tar imidlertid en kikk på de to, tre siste innleggene før jeg svarer for å sjekke at tråden ikke har avsporet fullstendig. Og at temaet i HI ikke har særlig gyldighet lenger. Jeg bruker ikke så mye tid på nett lenger, og kan være ganske selektiv.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 21:21   #34
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Stort sett så leser jeg hele. Er det en tråd med en overskrift som tilsier få svar, og den plutselig har 450 innlegg, ja da leser jeg i hverfall hele tråden. :kjenner FP:

Gammel 05-03-12, 21:24   #35
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I 99% av tilfellene, vil jeg tro. Hvis jeg ikke gjør det, så nevner jeg det ganske konsekvent (tror jeg) i innlegget.

Gammel 05-03-12, 21:25   #36
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Stort sett gjør jeg det ja.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 21:27   #37
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en liten opptelling på de ulike svaralternativene og så svarer jeg det som flertallet mener.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 21:29   #38
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Det hender jeg skummer gjennom og bare leser utdypende svar fra hovedinnlegger, det kan fort komme mer informasjon som setter problemstillingen i et annet lys enn først antatt, og da virker det teit å komme med et svar ut fra bare hovedinnlegget, synes jeg.

Det gjelder ikke "hvor vil du dra på ferie" og sånne spørsmål, da kan jeg lese bare de siste for å se at tråden fortsatt handler om det den startet med.

Det hender også stadig at de siste svarene sier meg at tråden ikke handler om det den startet med, og da ender jeg ofte med å lese tråden baklengs. Det kan også være spennende.

Gammel 05-03-12, 21:30   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har en liten opptelling på de ulike svaralternativene og så svarer jeg det som flertallet mener.

:tsktsk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 21:32   #40
noen
This is normal!

noen sin avatar

Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æsj, jeg hater når jeg får alt jeg lurer på inn i overskriften, for da er det så vanskelig å slenge inn noe vettugt (DIALEKT!!!) i hovedinnlegget.

Men ja, leser du ferdig tråden for å se om den har endret seg fra de første par innleggene før du svarer, leser du til midt i et sted før du finner noe å kommentere før du har lest ferdig resten, eller bare svarer du direkte på HI selv om tråden er noen hundre innlegg lang?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ikke alltid, nei.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det kommer ann på hvor mange sider den er på.

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Stort sett gjør jeg det ja. Er det blitt mange hundre innlegg lang er det mulig jeg enten ikke svarer, eller så leser jeg de siste innleggene for å se om den fortsatt dreier seg om samme tema, før jeg svarer.

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Stort sett.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg svarer ikke direkte på HI i en tråd med mange hundre innlegg uten å først ha sjekket hva tråden handler om nå. Men f.eks. i denne tråden her skrev jeg dette svaret uten å ha lest hva de andre skrev, for jeg regnet med at den sannsynligvis ikke hadde sporet helt av enda. (Jeg skal lese de andre innleggene etter å ha postet dette, altså! Jeg lover! Meningene deres er viktige for meg!)

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, stort sett.

Ah - oppfølgingsspørsmål. Hvis du ikke gjør det, hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Har jeg skrevet noe dumt i slutten av en lang tråd, nå?

Jeg leser vanligvis det meste. Noen ganger svarer jeg på hovedinnlegget selv om tråden har sporet av, dersom jeg synes avsporingen er uinteressant.

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg prøver. Det er slett ikke alltid jeg lykkes.
Av og til finner jeg noe å hisse meg opp over eller noe annet festlig å kommentere sånn ca. midt i, og da hender det at jeg fyrer av noen svar som i lys av resten av tråden kan virke litt malpasserte. Jeg prøver å rette det opp når jeg oppdager det, da.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Vist den er veldig lang leser jeg til jeg er lei.. og så leser jeg som oftes de siste innleggene for å se hvor tråden har endet og så svarer jeg. Kjenner FP så godt at jeg vet at det ikke er sikkert hovedinlegget har noe for seg etter 40-50 innlegg.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg skumleser tråden først

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Litt av alle tre.

Som regel leser jeg hele tråden hvis jeg mistenker at den kan bli interessant.
Hvis det er et veldig konkret spørsmåli HI, kan det hende jeg bare svarer.
Noen ganger kommer det innlegg underveis som jeg ikke klarer å vente med å svare på.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ikke alltid hele tråden, men jeg leser alltid siste siden for å se om tråden fortsatt handler om det den startet med. Har den sporet av i interessant retning må jeg jo lese hele.

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Nei ... Lat....

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Stort sett, med mindre jeg blir ekstremt oppildnet, rasende, lykkelig eller inspirert av et innlegg underveis og bare MÅ svare på det asap.

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ja.

Jeg skulle selvfølgelig pollet. :d´oh:

Hvis jeg ikke gjør det, er det typisk fordi HI ber om ulike erfaringer om noe, og jeg tenker at min erfaring er et nyttig/gyldig innspill relativt uavhengig av hva de andre i tråden har sagt. Både lengden på tråden og type spørsmål spiller inn på min vurdering av dette. (Hvis noen spør "hvor gammel var du da du fikk ditt første barn?", regner jeg ikke med at det er så veldig viktig å ha lest alle de andre svarene før man svarer selv. Og hvis tråden er rimelig kort, antar jeg at sjansen ikke er så stor for at noen har svart akkurat det jeg har tenkt å svare.)

Hvis tråden er veldig lang, kan det også hende at jeg leser starten, skummer midten og så leser de siste titalls innleggene før jeg svarer. I så fall er det fordi jeg ønsker å svare på en diskusjon som foregår nå, og som jeg antar er relativt uavhengig av hva som er sagt tidligere i tråden.

Skilpadda, du er så rutinert!

Ja, her blir intet forumrelatert overlatt til tilfeldighetene.

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Ikke alltid, men ofte. Kommer an på lengden. Noen ganger leser jeg de første to sidene, også de to siste.. For da ser man ofte om tråden har endret retning iallefall, noe som kanskje ofte.

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg leser alle innlegg, og så lar jeg være å svare.

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Det er ikke alltid jeg gidder å lese 1056 innlegg før jeg selv svarer nei.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nja - jeg leser ikke hele tråden - som oftest, rett og slett fordi jeg vil uttale meg. NÅ kommer det dog litt an på hvilken tråd det er - "hvor kan jeg få kjøpt *noe* " er kanskje unødvendig å få vite i 150 innlegg -men hva akkurat jeg synes, kan jo aldri sies for meget

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leser alltid de første 5-10 innleggene. Hvis overskriften er veldig klar og de innleggene jeg leser tolkes på samme måte som meg, så leser jeg de 4-5 siste innleggene også for å se at det ikke har sporet av i mellomtiden før jeg svarer.

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Nei, ikke hvis den er enorm. Men om jeg ikke gidder å tråle hele tråden, gjør jeg oppmerksom på det i svaret mitt.

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Av og til har jeg fasitsvaret uavhengig av annen input.

Jeg leser som oftest hele tråden. Men gjorde det faktisk ikke nå går det opp for meg.

Jeg har ingen spesiell tråd i tankene, før dere blir paranoide hele gjengen, men det har tidligere forundret meg hvorfor man ikke i det minste skummer tråden eller leser de siste 20 innleggene, gjerne i tilfeller som dette:

HI: "Jeg lurer på ditten og datten og synes dette kanskje er litt dumt og trist og leit."
240 svar: "Du er dømmende og kjip og burde tenke deg om og se andre sider av saken!"
HI: "Det er masse annet jeg også kunne skrevet, og jeg skjønner at dere synes jeg er teit, men jeg trengte egentlig bare litt trøst, så nå skriver jeg det i stedet for, og her er et par andre detaljer sånn at dere skjønner greia."
100 svar: "Ah, når du sier det på den måten, og her er konstruktive løsninger, og stakkars deg!"
Personen som ikke har lest hele tråden: "DU ER DØMMENDE OG KJIP, GÅ OG SKAM DEG!"

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Som oftest, men om den er lang skummer jeg og hopper litt.

Hvis den er lang, gidder jeg sjelden det, jeg leser første og siste side for å se om tråden har tatt en annen vending før jeg svarer.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ikke hvis den er lang. Da leser jeg gjerne første og siste side, så har jeg fått med meg litt om utviklingen av tråden.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er veldig opp og ned. Alvorlighetsgraden på det som diskuteres avgjører ofte hvor mye jeg leser. Gidder ikke lese igjennom en hel tråd på 15 sider som handler om hvilke briller Honda kler best feks (oppfunnet eksempel). Handler det om mer sensitive ting så skummer jeg som regel i gjennom, eller jeg leser de siste sidene om det er mange. Men ikke alltid.

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Leser veldig sjelden hele tråden hvis den har mer enn 20-30 innlegg. Tar imidlertid en kikk på de to, tre siste innleggene før jeg svarer for å sjekke at tråden ikke har avsporet fullstendig. Og at temaet i HI ikke har særlig gyldighet lenger. Jeg bruker ikke så mye tid på nett lenger, og kan være ganske selektiv.

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Stort sett så leser jeg hele. Er det en tråd med en overskrift som tilsier få svar, og den plutselig har 450 innlegg, ja da leser jeg i hverfall hele tråden. :kjenner FP:

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

I 99% av tilfellene, vil jeg tro. Hvis jeg ikke gjør det, så nevner jeg det ganske konsekvent (tror jeg) i innlegget.

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Stort sett gjør jeg det ja.

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Se! Jeg fikk med meg oppfølgingsspørsmålet.

Nei, det er ikke alltid jeg leser hele tråden. Ikke ordentlig, ihvertfall. Av og til føler jeg bare for å si hva jeg synes om ting, og da leser jeg ikke nødvendigvis hva andre svarer. Men stort sett skummer jeg gjennom de 2-3-4 siste sidene (jeg har 30 innlegg pr. side) før jeg svarer.

Men de veldig interessante trådene leser jeg. Men da er det ikke så ofte jeg svarer.

Jeg leser og quoter alle innlegg før jeg svarer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.