|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkDet å være med på å lage maten/rydde etter maten man setter frem for seg selv og gjestene synes jeg er en naturlig del av det å ha gjester. Slik er det for voksne, og barn kan godt lære at det er sånn man gjør når man er godt vertskap. Jeg synes ikke du er urimelig i det hele tatt.
|
|
|
#2 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkHer blir de satt i sving unger med gjester. Ingen sure miner, sånn er det bare. Frøkna syntes det er koselig å lage middag sammen med venninnene. Her har vi takster på hva jobbene er verdt - ingen verdi = ingen interesse er vår erfaring. Mini dekker gjerne på bordet, går ut med søppel osv. Virker som om nabobarna her er vant med å måtte bidra i husholdningen for ingen reagerer på dette.
|
|
|
#3 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk
Det er det det ikke virker som her (på en del av ungene.) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkHvis barna har fast oppgave i å lage mat en dag i uka, så må de gjøre det selv om de har besøk. Andre oppgaver som feks å tømme oppvaskmaskinen, det slipper de når de har besøk. Er det prekært at den må tømmes akkurat nå, så tar jeg det selv, hvis ikke så står det seg til de er alene.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Er frisk!
|
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkJeg synes det er helt naturlig at barn i en familie med 4 barn og masse besøk er helt nødt til å bidra, for ellers kan det da umulig gå rundt. Har man et barn kan man i større grad velge om de trenger å bidra eller ikke, men jeg hadde hatt stort fokus på det likevel.
|
|
|
|
#7 |
|
anglofil
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkSynes ikke du er urimelig i det hele tatt, skulle bare mangle på så store barn!
|
|
|
#8 |
|
Like blid
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkSynes det er greit å se hva andre skriver, for jeg gjør meg noen tanker - og det er helt sikkert ting jeg kan endre på. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkMen det er noe annet å bidra hjemme og bidra når man er på besøk, er det ikke? For meg er det ikke sånn at selv om jeg vasker opp og støvsuger hjemme, så er det også naturlig å gjøre når jeg er på besøk? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Like blid
Ved behov hjelper jeg til på kjøkkenet når jeg er på besøk. Jeg tar av etter meg, og hjelper til med å ta av bordet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkBarn som er her på besøk, ber jeg aldri om å gjøre noe. At de hjelper mine barn på eget initiativ, er noe helt annet.
|
|
|
#12 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkNår en av de store ungene har gjester, spiser de som regel for seg selv. Jeg er så slem at jeg får dem til å både lage maten, "rydde kjøkkenet" og bære av bordet etter seg. Noen ganger må de kjøpe inn maten selv også
|
|
|
#14 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkDu er ikke urimelig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Curlingkone
|
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkJeg syns det høres helt supert ut jeg. Jeg hadde en venninne jeg ofte var med hjem og motsatt. Vi bodde slik til at vi da ble helt til sene kvelden. Vi lagde ofte middager sammen, vasket og hang opp klær, og passet hennes lillesøster blant annet. Jeg var også med å vaske de ut av huset en gang når de flyttet da jeg var rundt femten. Det føltes naturlig å hjelpe til.
|
|
|
#16 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Det gjør man vel ikke? Bruker ikke barna å sitte ved bordet til alle er ferdige med å spise?
|
|
|
#17 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Her sitter de ved bordet til alle barna er ferdige, de trenger ikke vente på oss. De setter tallerkener på benken som regel, vennene til ungene er mye flinkere til å huske på det enn mine barn er. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
Nei, det funker ikke her. De som er ferdige tar med seg tallerken og setter den på benken, evt. i oppvaksmaskina. Akkurat nå er regelen å sitte i ro til man er ferdig, og det må det terpes litt på. Vi hadde regelen å sitte i ro til alle barna er ferdig, men det går ikke når Pluggen er så matglad som han er. Han sitter leeeeeenge og spiser og koser seg, like lenge som oss voksne, så jeg forventer ikke at de to andre skal måtte vente så lenge.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 12-03-12 kl 09:57. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkVi ber barn som er på besøk om å bære ut sine egne tallerkener, akkurat som våre barn gjør. Hos oss sitter alle barn til alle barnene er ferdig med å spise, så det blir ikke et rart oppbrudd. |
|
|
|
![]() |
|
|