|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Valg av sete på langflyvningVille i alle fall valgt to midtgang seter som er ved siden av hverandre bare med gangen imellom. Også ville jeg hatt en hel seterad uten å måtte ta hensyn til andre utenforstående. Så da blir det A+B+C + det setet som er midtgangen på andre siden (vet ikke om det er D eller F?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Valg av sete på langflyvningVi har ofte ganske fine flyturer når vi er delt i to og to - og egentlig ikke har kontakt med hverandre. Barna slipper å krangle og bråke, men som oftest så flyr vi jo bare en times tid. Sitter vi A+B+C+D er friplassen på D. Men nå er mine barn yngre enn dine, begge vil fortsatt gjerne sitte ved vinduet.
![]() |
#23 |
maler
|
![]() Sv: Valg av sete på langflyvningAbcd med tiåringen alene over midtgangen. Evt abc og a rett bak, tiåringen fortsatt alene. Evt abc og et vilkårlig annet sete i flyet til tiåringen.
![]() |
#24 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Valg av sete på langflyvning
Jeg hadde helt klart valgt A+C og A+C. Da er det mindre sjanse for at noen velger B, og om de gjør det, så er de alltid takknemlig for å få sitte inne ved vinduet eller ytterst, sånn at de slipper å sitte mellom foreldre og barn. Og så synes jeg det er greit å ha de andre i raden foran, for min kokogærning er vanskelig å passe på at hun ikke lugger de foran, så det er greit at det er mannen min som sitter der, sånn at det ikke plager andre.
![]() |
#25 |
ej ikke møjkets heije
|
Hvis der er charterflyvning til Rhodos, tror jeg sjangsene for at det er ledige plasser på flyet er ganske så små.
![]() |
![]() |
#27 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Valg av sete på langflyvningJeg foretrekker abcd når vi reiser (2 voksne, 2 barn). Fortinnsvis med meg på d.
![]() |
#28 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Valg av sete på langflyvningJeg stemmer for abcd. Å spre dere på to rader eller med seter i mellom, kan bli pesete for dere og for de som evt blir sittende mellom dere.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Valg av sete på langflyvningDa vi fløy til Mallorca i fjor sommer satt eldste på C, mannen min på D, mellomste på E og jeg med minste på fanget på F. Alle på samme rad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Glamorøs
|
Det er uansett til en turistdestinasjon, så jeg hadde aldri i verden gamblet på at midtsetet skulle holde seg ledig. Jeg hadde valgt abcd. Som medpassasjer tror jeg at jeg hadde foretrukket det også, framfor at dere klemmer inne to enslige, evt klatrer og sender unger over to enslige.
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Valg av sete på langflyvningA,B,C,D. Definitivt.
![]() |
#32 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Valg av sete på langflyvningVi fløy akkurat med tilsvarende konstellasjon (bytt ut 10-åring med bestemor) og satt abcd, med bestemor på d, 5-åringen på a, voksne på bc og 1,5 åringen litt sånn overalt. :svett: Det funket dog greit.
![]() |
#33 |
|
Da blir det bare problemer å komme ut i gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Dette ville jeg også godt for. Dere får en hel rad alene, det er veldig ok med en liten. Jeg foretrekker å sitte ved midtgangen når eg har med små. Man må alltids opp og gå og skifte bleier osv. Dessuten kan minste bevege seg litt på gulvet mens de voksne sitter.
![]() |
#37 |
|
![]() Sv: Valg av sete på langflyvningDa vi reiste ned til Spania nå satt vi på c + d-e-f. Jeg hadde begge ungene innefor meg på min rad.
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
og dvs. C,D,E,F også, som blir det samme.
![]() |
|
|