Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gikk galt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-12, 20:03   #21
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gikk galt?

Gulrot smaker veldig godt i også.

Gammel 19-03-12, 20:09   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres tamt ut. Jeg hadde surret bacon og kylling sammen med løk, brokkoli, gulrot, selleri, paprika og hvitløk, i god olivenolje. Grønnsakene gir bedre saftighet. Og så hadde jeg smakt til med hvertfall soyasaus og sennep.

Gammel 19-03-12, 20:15   #23
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det høres tamt ut. Jeg hadde surret bacon og kylling sammen med løk, brokkoli, gulrot, selleri, paprika og hvitløk, i god olivenolje. Grønnsakene gir bedre saftighet. Og så hadde jeg smakt til med hvertfall soyasaus og sennep.

Det var tamt Derfor hjelpeforespørsel.

Mannen er en supergod kokk, men det var litt dårlig tid i dag og han bestemte seg på butikken. Men jeg ser potensialet i denne retten og tar dermed mot alle tips med åpne armer.

Gammel 19-03-12, 20:30   #24
Silje sol
Aktiv

Medlem siden: Mar 2010
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Krydret dere kyllingen før dere stekte den?
Jeg syns kyllingfilet blir svært smakløs og tørr uten salt&pepper, uansett hva annet jeg surrer den med. Men så foretrekker jeg alltid å ha kyllingfilet i ovn.

Gammel 24-03-12, 09:59   #25
elli
Pauset

Medlem siden: Aug 2011
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Revet parmesanost, purreløk og mais var nok det du manglet...

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 10:24   #26
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Du mangler en kjempeviktig ting; syre! Det er utrolig mye fett i creme fraishe og i bacon, og for å heve smaken fra fettbad til nydelig saus, må du balansere med syre. Syre kan være hvitvin, edikk, sitron, lime.

Og så mangler du nok litt væske. Når jeg lager saus på et beger CF pleier jeg å ha i et par dl kyllingbuljong i tillegg.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 16:52   #27
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Raspa ingefær i sausen, det blir innmari godt.

Gammel 24-03-12, 23:03   #28
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Jeg lager noe lignende. Har to alternativ.
Alt 1: Surrer kyllingfilet, noen ganger med bacon, noen gang uten, har opp i gul løk, alt vårløk, sopp, rød paprika og squash som surres til de fått farge. Heller på en dæsj med CF, presser litt sitron oppi og det er kjempegodt!
Alt 2: Samme sak med bare kylling og alle grønnsakene, surret i hvitløk. Så tar jeg oppi matfløte, en, to dl buljong, en liten dæsj soyasaus, en god teskjed sambaoalek og en dæsj med mangochutney. Det er godt!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.