|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerJeg vet det er større fokus på organisasjonsarbeid på sentralt hold iallefall. Det holder ikke å ha noen flinke engeasjerte idealister. Man må også ha en del organisasjonsnerder for å sikre rekruttering,skape lokalt engasjement og som er interessert i det å drive hele organisasjonen. Det er et helt maskineri som skal fungere og det fungerer ikke bare med småkonger. Jeg tror at Venstre hadde gjort det bedre om de hadde vært flinkere på dette. Senterpartiet er et lite parti de også, men de er mye flinkere på organisasjonsarbeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer
Jeg flirte litt for meg selv nå. Jeg tror "ungsauene" er 35, 39 og 40 år gamle eller noe sånt. Så dette sier kanskje mer om alderen på FPs medlemmer enn om statsrådene?
![]() |
#3 |
This is normal!
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerJeg skulle ønske at kunnskap og erfaring hadde litt større betydning når statsrådposter skal fordeles. Jeg har lite sans for at det bare er folk som er politikere som karriere som får disse posisjonene, de har relativt lik bakgrunn utdanningsmessig og har så og si ikke vært ute i en "normal" jobb.
![]() |
![]() |
#4 |
Ekvilist
|
Jeg kan forstå kritikk av likhet i alder og livssituasjon (småbarnsforeldre), men det med oslomafiaen ble veldig rart for meg. Så vidt meg bekjent representerer disse personene ulike fløyer i partiet, og det er vel også derfor Solheim måtte gå, og Heikki fikk komme inn. Solheim tilhørte fløyen til Audun. Jeg synes i grunnen det at man får inn bredden i partiet i sterke posisjoner kan være vel så viktig som spredning i alder. Så vidt jeg har skjønt har ikke Kristin Halvorsen vært særlig flink til dette, jeg synes derfor at valget til Lysbakken er både spennende og sympatisk, og er spent på fortsettelsen. Men jeg føler med Solheim som etter det jeg har skjønt har gjort en utrolig god jobb, og har et godt nettverk. Han har dog fått kritikk for at han er litt for opptatt av utlandet og det globale, og ikke så mye av jobbing her hjemme. Det er kanskje på den fronten man også ønsker fornyelse?
Jeg synes det ofte blir litt sånn damned if you do, damned if you don´t når det gjelder dette. Vi har jo sett hvilket haraball det gjerne blir hvis man tar inn folk med lite politisk erfaring som ikke har erfart og skjønner de politiske spillereglene i stortingsrepresentantposisjon. Et eksempel er Manuela Ramin-Osmundsen. Men i utgangspunktet er jeg enig med deg.
![]() |
#5 |
Leser
|
Jeg er enig med Irma, hvis noen skal inn må noen ut. Slik er det når de er få plasser. Jeg synes også det er rimlig at det er partiets øverste ledere som kommer inn først, blir vanskelig nok å styre med Lysbakken "på gangen", tenker jeg.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerDet er en lengre prossess for min del å ha gitt opp sv, ja. |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerSolheim i dag var jo helt fantastisk! |
![]() |
![]() |
#9 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerJeg tror SV graver sin egen grav, (de er allerede halvveis til Kina) og det er helt greit for meg, kjenner jeg. Selv om jeg soler meg i glansen av at folk på min alder blir omtalt som unge jypliger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ekvilist
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerJeg tror også at erfaring er viktig, Tangina, og håper SV finner en balanse på dette området. Men i dag synes jeg dessverre Solheim viste det motsatte, og kastet stein i glasshus så det singlet. Gjennomføre den pressekonferansen, og samtidig hovmodig fortelle folket at de feilene Lysbakken har gjort kom som følge av manglende erfaring som politiker. Som en del av en forklaringsmodell for hvorfor det var totalt feil å bytte ham ut som statråd.
![]() |
|
|