Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ungdom alene på festival

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-12, 21:00   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom alene på festival

Jeg hadde vært utpreget skeptisk, og i større grad for Kollen enn for Øya/Wood. :kjenner arrangementet:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 21:14   #2
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg hadde vært utpreget skeptisk, og i større grad for Kollen enn for Øya/Wood. :kjenner arrangementet:

Du sier det, ja?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 21:19   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Du sier det, ja?

Det er svært proffe avviklere, men det er helt nytt, tiltrekker seg et uerfarent konsertpublikum, logistikken kan bli komplisert, og det er mange ukjente faktorer i forhold til velkjente festivaler.

Gammel 25-03-12, 21:04   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mavis, prikk. Det er søren i gang igjen!

Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 20:27   #5
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine ville ikke fått dra hvis det innebar å måtte sove borte i tillegg. Herregud, 16 år er virkelig den aller verste alderen.... tenker med gru på alt det gale jeg selv gjorde den gangen..

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 21:00   #6
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Mine ville ikke fått dra hvis det innebar å måtte sove borte i tillegg. Herregud, 16 år er virkelig den aller verste alderen.... tenker med gru på alt det gale jeg selv gjorde den gangen..

Alt det gale? Hva er det da?

Gammel 27-03-12, 21:16   #7
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Selv om din er fornuftig har det nok forekommet at andre sekstenåringer har funnet på ymse. Her koker det vel ned til at du er redd for ymse hun kan komme ut for som andre er skyld i, men da kan i så fall tantene komme til unnsetning.

For du er i alle fall ikke i tvil om at din ungdom ikke finner på noe uforniftig, så da synest jeg du bør la henne dra.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 21:46   #8
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Selv om din er fornuftig har det nok forekommet at andre sekstenåringer har funnet på ymse. Her koker det vel ned til at du er redd for ymse hun kan komme ut for som andre er skyld i, men da kan i så fall tantene komme til unnsetning.

For du er i alle fall ikke i tvil om at din ungdom ikke finner på noe uforniftig, så da synest jeg du bør la henne dra.

Jeg var bare litt spent på hva alt det gale var, det hørtes ut som det var mye i alle fall.
Alkohol er greit, den forstår jeg. Men hva annet galt driver 16-åringer med?

Gammel 27-03-12, 21:49   #9
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drakk oss fulle og:

Sov over hvor som helst, også ute på bakken
Haiket og tok pirattaxi
Ble med folk hjem vi ikke kjente
Ble med gutter jeg ikke kjente helt alene
Ble med på bil og båtturer med folk som kjørte i fylla
Kranglet hemningsløst og "yppet" til bråk med ukjente hvis vi ble fornærmet
Løp fulle forrest på konserter uten tanke på hvor det var farlig å stå

Vel, det var det jeg kom på i farten, sikkert 1000 ting jeg har glemt.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 21:52   #10
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Drakk oss fulle og:

Sov over hvor som helst, også ute på bakken
Haiket og tok pirattaxi
Ble med folk hjem vi ikke kjente
Ble med gutter jeg ikke kjente helt alene
Ble med på bil og båtturer med folk som kjørte i fylla
Kranglet hemningsløst og "yppet" til bråk med ukjente hvis vi ble fornærmet
Løp fulle forrest på konserter uten tanke på hvor det var farlig å stå

Vel, det var det jeg kom på i farten, sikkert 1000 ting jeg har glemt.

Okei, det var jo litt.

Gammel 25-03-12, 21:09   #11
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Tenker at det er annerledes om hun kan dra hjem å legge seg eller må bo på hotell. Du kjenner ikke noen hun/de kan overnatte hos da?

Da jeg var 16 så dro jeg også på møter, seminarer, kurs osv. Og det var alkohol involvert rimelig ofte, men jeg var allikevel sammen med en klikk fra mitt hjemfylke og det var stort sett med en del "eldre" (og med det mener jeg ca 25 år).

Jeg har en liten gutt, så vet ikke helt hva jeg ville sagt. Kommer jo an på hvordan hun er som type også.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 21:18   #12
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Tenker at det er annerledes om hun kan dra hjem å legge seg eller må bo på hotell. Du kjenner ikke noen hun/de kan overnatte hos da?

Da jeg var 16 så dro jeg også på møter, seminarer, kurs osv. Og det var alkohol involvert rimelig ofte, men jeg var allikevel sammen med en klikk fra mitt hjemfylke og det var stort sett med en del "eldre" (og med det mener jeg ca 25 år).

Jeg har en liten gutt, så vet ikke helt hva jeg ville sagt. Kommer jo an på hvordan hun er som type også.

Hun kan nok bo hos en av venninnene, men da må det reises med tog et stykke på natterstid.

Hun er en utrolig fornuftig type som er veldig voksen av seg, og til å stole på at tar fornuftige avgjørelser.
Av ymse grunner er jeg ikke redd for at hun skal nyte alkohol.

Gammel 25-03-12, 21:10   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nå har jo jeg bare små barn, så kan hende jeg svarer noe annet om noen år.

Men for meg hadde det kommet an på hvilken festival det var, og hvordan ungdommene er. Her er det Rock mot rus hver palmehelg, og mange ungdommer som kommer for å delta, den er alkoholfri, og jeg ville ikke hatt noen problemer med å sende mine unger dit, selv om vi bodde et stykke unna.

Gammel 25-03-12, 21:20   #14
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Gi henne innetid før midnatt, så kan hun couchsurfe hos oss. Ser Holmenkollen med kikkert gjør vi og.

Gammel 25-03-12, 23:15   #15
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Gi henne innetid før midnatt, så kan hun couchsurfe hos oss. Ser Holmenkollen med kikkert gjør vi og.

Det var et generøst tilbud, og jeg skal ha det i bakhodet mens jeg vurderer frem og tilbake her.

Gammel 25-03-12, 23:32   #16
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Det var et generøst tilbud, og jeg skal ha det i bakhodet mens jeg vurderer frem og tilbake her.

For all del. Vi har stadig vilt fremmede på gjesterommet, så hvorfor ikke. En venninne eller tre skal vi vel kunne huse også.

Gammel 25-03-12, 23:20   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg kan ha undercoverspeidere som passer på henne.

Gammel 25-03-12, 23:37   #18
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg kan ha undercoverspeidere som passer på henne.

Festivalopplevelse med FP-assistanse i alle ledd.

Gammel 26-03-12, 01:31   #19
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun kan nok bo hos en av venninnene, men da må det reises med tog et stykke på natterstid.

Hun er en utrolig fornuftig type som er veldig voksen av seg, og til å stole på at tar fornuftige avgjørelser.
Av ymse grunner er jeg ikke redd for at hun skal nyte alkohol.

Dette sier "alle" mødre, og det kan selvsagt stemme for din datter, men for de andre mødrene jeg har hørt si det der, så var det en smule naivt.

Gammel 26-03-12, 12:09   #20
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Dette sier "alle" mødre, og det kan selvsagt stemme for din datter, men for de andre mødrene jeg har hørt si det der, så var det en smule naivt.

Hehe. Mine foreldre trodde ikke det altså, men jeg fikk dra allikevel. Man trenger ikke være helt uforsvarlig selv om man drikker alkohol som 16 altså. Husker enda pappa som hentet meg etter overnattingstur og lurte på hvorfor ialle dager jeg ikke ville øvelseskjøre hjem igjen. Latet som han var overrasket, men så på øynene hans at han bare tynte meg. Jeg skulle ikke innrømme at jeg hadde drukket så kom med en syltynn forklaring om lite søvn.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.