|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Atter en svigers-tråd
Jeg hadde også sagt ifra til mannen, men ikke noe til svigers. Tror jeg. Tror jeg hadde sagt jeg var forsynt også, om alle andre var ferdige, og det kun var meg igjen. Enda vi er nærmeste naboer med de, og spiser der rett ofte.
|
|
|
#22 |
|
lettere utlada
|
Sv: Atter en svigers-trådJeg har snakket med mannen om det ørten ganger, og svaret er det samme "ja, sorry jeg glemmer meg!"
|
|
|
#23 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Atter en svigers-trådUavhengig om hun sa noe eller ikke, man bærer da ikke ut maten før alle er ferdige? Med ferdige mener jeg at ingen personer fremdeles sitter og tygger.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Atter en svigers-trådJa, det er uhøflig å ta maten av bordet før man vet om alle er forsynt. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Atter en svigers-trådKlart det er uhøflig å ta av maten før alle er forsynt. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Atter en svigers-trådDet må jo være en finfin måte å få ham til å se alvoret på; at du nekter å spise hos dem med mindre han viser at han deltar i matingen av barna. Jeg hadde definitivt gått for den metoden.
|
|
|
#27 |
|
lettere utlada
|
Nei det er nok ikke en bevisst handling. Det er jeg helt enig i. Jeg bare undrer meg over at folk er uhøflige.
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Atter en svigers-trådDa order du bordplasseringen slik at han naturlig sitter med ansvar for en av ungene, fordi han sitter ved siden av barnet, og du ikke gjør det. Og forteller ham hvorfor, og at han har med å ta sin del av ansvaret. Også løper du ikke rundt bordet, du påpeker til ham, om han ikke "hører" ungen at: du, nå ber xxx om yyy, sørg for det! Eller "gir du ham litt vann, vær så snill?" om du vil være i de hakket med høfflige hjørnet selv.
|
|
|
#29 |
|
lettere utlada
|
Ja jeg tror jeg må sette ned foten på en eller annen måte, det er visst eneeste måten.
|
|
|
#30 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Atter en svigers-trådUhøflig å bære av maten mens noen fremdeles spiser. Neste gang kan du godt prøve å si ifra om at du ikke er ferdig.
|
|
|
#31 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Atter en svigers-trådHah, her kjente jeg igjen mye, gitt.
|
|
|
#32 |
|
|
Men hvorfor spise bare en halv porsjon middag og ikke si i fra? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Yes, we can!!
|
Njanei, det har bare vært veldig pytt-pytt der og da. Svigerfar er tunghørt og litt vrang, så det er ikke alle kamper jeg gidder å ta. Og så er det på Sunnmøre, så det er aldri lenge til kakebordet kommer fram uansett.
|
|
|
#34 |
|
Fortynnet
|
Det hadde vært veldig naturlig hos oss også. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Atter en svigers-trådOg så er det ikke akkurat livet om å gjøre å få mer fiskeboller eller istykkerkokt pasta heller, når jeg tenker meg om....
|
|
|
#36 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Atter en svigers-trådJeg hadde blitt mest sur på faren som er mere opptatt å få i seg sin egen mat en å hjelpe i allefall en av ungene.
|
|
|
#37 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Atter en svigers-trådJeg ville blitt veldig overrasket og hadde sagt i fra dersom noen ryddet bort før jeg var ferdig å spise. Helt uten å tenke over hos hvem jeg var.
|
|
|
#38 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Atter en svigers-trådMen jeg hadde blitt veldig lei meg dersom jeg ikkke hadde fått spist meg ferdig. Selvsagt må barna ha hjelp i spisesituasjonen, deretter er det min tur til å spise. Slik er det der vi ferdes. Jeg er glad i mat, glad for å bli bedt bort, og synes det er hyggelig å få servert middag, all den tid det ikke er så ofte. Så hvis matfatene hadde blitt ryddet ut under min bespisning, hadde jeg blitt snurt. Det er ikke vanlig vil jeg mene, lite høflig. Man byr gjerne om igjen også etter at man er ferdig med førstegangsservering. Jeg hadde ikke hatt mye utbytte av å reise på middag til noen dersom jeg ble redusert til å hjelpe barna, ikke fikk spist meg mett, og mannen slapp både å hjelpe 2-åringen, samt fikk full avslapning og service. Nei da hadde det ikke blitt mange besøkene gitt. Som vertinne byr jeg alltid om flere ganger og sikrer meg at alle gjestene er mette og fornøyde før vi rydder ut.
|
|
|
#39 |
|
Pauset
|
Sv: Atter en svigers-trådJeg tror jeg hadde spist opp maten min kjempesakte på ren trass og for å understreke at jeg ikke var ferdig. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Bedreviter
|
Sv: Atter en svigers-trådNeste gang setter du deg på andre siden av bordet, slik at ungene sitter ved siden av mannen, eventuelt at dere tar en unge hver. Dette informerer du mannen om at skal skje på forhånd. |
|
|
|
![]() |
|
|