Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva gjør man med eikeparkett når man ønsker lysere gulv?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-12, 14:44   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man med eikeparkett når man ønsker lysere gulv?

Du tar det av, og legger lys kork.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 14:45   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips! Og jeg skal ikke slipe og lakke selv, fri og bevare! Men av det jeg kunne se var parketten i god stand, så det virker litt overkill å bytte den.

Gammel 13-04-12, 15:00   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Takk for tips! Og jeg skal ikke slipe og lakke selv, fri og bevare! Men av det jeg kunne se var parketten i god stand, så det virker litt overkill å bytte den.

Vi slipte og lakket 50 år gammel eikeparkett (heltrestaver, så den var av førsteklasses kvalitet altså) da vi flyttet inn i den gamle leiligheten vår. Da vi flyttet inn så gulvet slitt og forfallent ut, og vi tvilte i grunnen på at det kom til å bli veldig bra.

Da firmaet var ferdig, så gulvet aldeles nylagt ut, og det var blitt utrolig pent.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 21:34   #4
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Funker det å slipe og hvitlasere/lakke eikeparkett som er beiset i kirsebærfarge? Har kjøpt hus med visstnok svært dyr parkett, og ifølge eierne (som ikke har lagt parketten, det var eiene før de) er det eik, bare en slags beiset utgave.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 21:46   #5
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bor i Øsfold og fikk pris på slip og behandling av gulv til ca 350 kroner kvadraten nå nylig.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 16:26   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg bor i Øsfold og fikk pris på slip og behandling av gulv til ca 350 kroner kvadraten nå nylig.

Det er jo ikke så galt. Særlig når rekkehuset man har kjøpt ikke er stort.

Jo, jeg tror definitivt jeg skal få slipt ned og hvitlassert gulvene. Gulnet eik og skipsgulv er ikke noe for meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.