|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Droppe sjampo?Jeg prøvde meg en periode på fem-seks uker uten sjampo. Jeg har fall i håret, altså en lett antydning til bølger, men merket ikke forskjell på dette. Håret bølget seg når det var fuktig akkurat som før. Men jeg synes håret luktet snodig, og det ble stivere. Jeg dusjet og skylte håret i kun vann. Husker at det var en skikkelig deilig følelse å få vasket håret med sjampo og balsam igjen, jeg savnet lukten og liker at håret lukter godt.
![]() |
#2 |
By the Sea
|
![]() Sv: Droppe sjampo?Jeg ble inspirert av at noen fortalte om dette på FP i sommer, og har kun vasket håret med balsam siden det - kjempefornøyd! Jeg har lett fall, og det ser overhodet ikke ut uten føhning, så det må jeg gjøre. Men jeg var i ferd med å ødelegge håret mitt med alt for mye vasking, føhning og rettetang hver eneste dag.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 15-04-12 kl 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Droppe sjampo?
Hm.
![]() |
#4 |
By the Sea
|
Ja, Neutral som selges i dagligvare og på apotek. Sjampoen bruker du som en siste sjampovask før du går over til kun balsamvask. Sjampoen brukes også som en rensesjampo etter bruk sv "ulovlige" produkter.
![]() |
#5 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Droppe sjampo?Takk mrs. L!
![]() |
#6 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Droppe sjampo?Snart sjuåringen min har aldri vasket håret med sjampo eller andre hårprodukter (bortsett fra når han har kastet opp og det har landet i håret), hans hår blir aldri fett. Aldri. De to eldste vasker håret på vanlig måte med shampo (og balsam for den langhårete), og de får fett hår hvis det går noen dager mellom hver gang. Jeg er overbevist om at minstemanns hår er selvrensende. Det begynte som et eksperiment fra min side da han var nyfødt, jeg hadde ei venninne med hudproblemer som sa at hun ikke kunne bruke sjampo og at hår var selvrensende - hun anbefalte det til meg (fordi jeg har kløende hud over hele kroppen), men jeg valgte å bruke metoden på mitt da ufødte barn. Jeg er spent på om det skjer noen forandring når han kommer i puberteten. Jeg kommer i alle fall ikke til å introdusere sjampo i hodet hans. Det mest pussige er i grunn at det ikke lukter av det heller. Det lukter rent - eller ingenting i grunn. Nå skal jeg skynde meg å si at vi selvsagt vasker gutten, og når han er i dusjen så skyller vi håret også - men uten såpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Droppe sjampo?Zoe: Jeg bruker sjelden produkter i håret. Jeg har fall, men det blir litt krøller ettersom jeg som regel har det i en klumsete tott. Vil det da holde for meg å vaske det en gang med Neutral sjampo for så å bare bruke Neutral balsam etter det?
![]() |
#8 |
By the Sea
|
![]() |
#9 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Droppe sjampo?Jeg er fryktelig fristet til å prøve, siden jeg har omtrent samme hårtype som hun i artikkelen. Bortsett fra at jeg har mørkt hår, da. Jeg plages en del med tørr hodebunn også, og selv om jeg gang på gang trior jeg har funnet botemiddelet mot akkurat dét, kommer det tilbake, og jeg må finne nye måter å bekjempe det på.
![]() |
#10 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Droppe sjampo?Testing testing, dag 1 i dag.
![]() |
#12 |
Jeg fikk sammeresultat og googlet. 6 uker tar det visst. Så jeg måtte revurdere strategien. Jeg skal jo se ut! Så nå prøver jeg ny taktikk. Vaske hver 4. dag.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg bedriver noe sånt. Det begynte med annenhver, ble tredjehver, og nå vasker jeg bare håret et par ganger i uka, sikkert rundt hver fjerde dag eller noe sånn.
![]() |
#14 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Droppe sjampo?Jeg prøvde å droppe shampoen i noen få dager, og brukte bare litt balsam i tuppene. Håret så ikke så aller verst ut, men jeg syntes det luktet litt, vel, ufresht. Nå er jeg tilbake til morgendusj med shampo hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Droppe sjampo?Jeg prøver nå å "vaske" med bare vann. Håret blir jo veldig fyldig, men kjennes veldig grovt. Hodebunnen føles litt fet. Vasket håret med shampoo på fredag, og så har jeg vasket to ganger i bare vann. Vet ikke hvor lenge jeg orker å holde på, men kanskje litt lenger enn fem dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Dette er veldig spennende. Jeg bruker minimalt med produkter som shampo, deodorant og såpe (dusjer hver morgen og lukter ikke svette). Den shampoen jeg bruker er uten alle disse stoffene jeg helst ikke vil påvirkes av (parabener, sulfater, osv), men kanskje jeg skal kutte shampo helt.
![]() |
#18 |
snur
|
![]() Sv: Droppe sjampo?Hmmm. Kanskje jeg skal prøve dette. Jeg bruker Neutral sjampo og balsam til vanlig, kanskje jeg bare skal droppe sjampoen å se hvordan det går. Har masse krølle, men ikke så langt hår som hun på bildet. Jeg er også veldig plaget med sår og tørr hodebunn så absolutt verdt å prøve for å se om det blir bedre.
![]() |
#19 |
![]() Sv: Droppe sjampo?Nå har jeg prøvd vasking ca 2 ganger den siste uken og ingen ganger uken før det. Bruker shampo og balsam fra Sebastian, uten silikon så langt jeg klarte å sjekke. I håret har jeg litt olje, bruker nå den derre som jeg egentlig vil boikotte fra Israel men som jeg fikk til jul.
![]() |
#20 |
By the Sea
|
![]() |
|
|