|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dusjvegger i glass, gjenstridig beleggEddik synes jeg gjorde dusjen min blank og fin. Fjerner såpebelegg og alt. Lært på ekstrem rengjøring, selvsagt. Spray på, la virke, gnikke litt ved behov, og skylle.
|
|
|
#2 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Dusjvegger i glass, gjenstridig beleggEg brukar å anbefale dette produktet. Eg kjøpte ein boks på Elkjøp og den funkar på det meste. Den er svært drøy i bruk og fjernar belegg i dusj og badekar, svarte striper frå veggar og golv, gamle målingsflekkar frå lakka dører og eg veit ikkje kva. Det må skyllast skikkeleg etter bruk, ellers blir det liggande igjen eit belegg av såpe istaden, men innimellom er den jobben verdt å ta, tykkjer eg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Dusjvegger i glass, gjenstridig beleggJeg får sikkert bonuspoeng hos mannen om jeg kjøper et sånt vindussett.
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Sv: Dusjvegger i glass, gjenstridig belegg
Mannen min bare ristet oppgitt på hodet. Han mener hardnakket at grønnsåpe kan brukes til alt og bruker klut og langkost på gulvene. Men han godtar argumentet om at "jeg kjøper hva som helst som sansynliggjør at jeg vasker oftere", så han har til og med sluttet å protestere på at jeg av og til kjøper engangsvåtmopper. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Dusjvegger i glass, gjenstridig beleggJif vindusvasksett er bra, det har jeg og (men jeg bruker det ikke i dusjen).
|
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: Dusjvegger i glass, gjenstridig beleggJeg kan nok ikke kjøpe TD, Matilda:
|
|
|
#12 |
|
Dig for victory!
|
"Årlig" er jo regelmessig vedlikehold, det?
|
|
|
|
#13 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Dusjvegger i glass, gjenstridig beleggEnjo kalkløser. Eller Jif vindusvask ja.
|
|
|
#15 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dusjvegger i glass, gjenstridig beleggJeg bruker den strykejernformede Jif-skrubben. Før brukte jeg Mr.Muscle, men den ser ut til å ha gått ut av salg. Dessverre, for den var bedre. Men det blir rent. Bruker den en gang hver sjette uke cirka, ellers bruker jeg nal etter dusj, og mikrofiberklut ukentlig.
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Dusjvegger i glass, gjenstridig beleggDe selger noen sånn derre badekar-svamper, med skrubb på ene siden, på Rema.
|
|
|
#19 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Dusjvegger i glass, gjenstridig beleggPå de værste flekkene nederst har jeg innimellom brukt jif skurekrem og sånn svamp med skrubb på ene sida. Det er sikkert ikke bra for glasset. Av en eller annen grunn så virker det bra med jif vindu- og glass-spray og microfiberklut etter at vi flyttet. Kan være at vannet er annerledes.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har man brukt skuremidler, må man fortsette med slikt for da setter skitten seg fast i de ørsmå ripene. Man får også en mye mattere overflate.
|
![]() |
|
|