|
Autofil Bilsnakk. |
Se resultatene: Skifte du dekk sjølv? | |||
Ja, fordi eg har lyst gjere det sjølv |
![]() ![]() ![]() ![]() |
22 | 15,17% |
Ja, fordi eg har ingen andre til å gjere det |
4 | 2,76% |
Nei, slikt får mannen i huset ta seg av |
63 | 43,45% |
Nei, eg får venner/familie/naboar til å hjelpe meg med det |
3 | 2,07% |
Nei, eg kjøper denne tjenesten |
53 | 36,55% |
Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kvinner: Skifte du dekk sjølv?Nei, mannen liker å gjøre det, ufattelig for meg, men jeg protesterer ikke akkurat.
![]() |
#3 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skifte du dekk sjølv?Nope, det gjør mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skifte du dekk sjølv?Nei, mannen står for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Skifte du dekk sjølv?Jepp, jeg skifter. Mannen er fra utlandet der de ikke skifter dekk i tide og utide, så jeg stoler ikke på hans dekkskifte-kvalifikasjoner. Felger og sånt driver jeg ikke med da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: Skifte du dekk sjølv?Nei, jeg skifter ikke dekk. Jeg er redd for ikke å stramme godt nok til, osv. Vi har gratis dekkskift gjennom bilforhandleren, så mannen skifter heller ikke dekk. Men han kan og tør i alle fall gjøre det hvis det skulle bli nødvendig.
![]() |
#7 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Skifte du dekk sjølv?Nei, jeg skifter ikke dekk selv. Jeg KAN skifte dekk, men jeg gidder ikke. Mannen tar seg av det, og ellers hadde jeg gladelig betalt noen for å gjøre det.
![]() |
#9 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Skifte du dekk sjølv?Jeg mangler et alternativ. Jeg kan, og gjør det hvis jeg må, men som regel gjør mannen det.
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Skifte du dekk sjølv?Jeg har skiftet dekk på våre biler fordi jeg har likt å holde på med det, men de siste par årene har jeg kjøpt meg ut av den jobben.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skifte du dekk sjølv?Jeg gjorde det selv da jeg var alene (og fattig), men det var ofte utrolig tungt, fordi boltene satt så djevelsk hardt på! Og jeg har ca. INGEN muskler...
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Skifte du dekk sjølv?
Med rett verktøy trenger man ikke muskler heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Skifte du dekk sjølv?Jeg byttet dekk halvparten av gangene. Hverken mannen min eller jeg synes det er kjempemorsomt, så vi deler på jobben likt.
![]() |
#16 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Skifte du dekk sjølv?Jeg kan og har gjort det men mannen pleier å gjøre det. Noen må passe barn og noen må gjøre det. Han velger ofte å skifte dekk. Så lenge jeg vet jeg kan så bryr jeg meg ikke akkurat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
Jeg er ikke råsterk, men litt muskler har jeg da, men måtte likevel stå med all min vekt og hoppe på den der skru-opp'ern, for å løsne boltene. Jeg brukte ett minutt på å fintenke hvilken vei jeg måtte skru først.
![]() |
#19 |
Hertuginne
|
Du må lære deg tommelfingerregelen. Bruk høyre hånd og la tommelen peke i den retningen bolt/skrue skal bevege seg, og da vil fingrene på hånden indikere hvilken vei ting skal skrus ved å la fingrene fungere som "piler".
![]() |
#20 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eller bare huske på at ting blir vanskeligere og vanskeligere å skru løs jo lengre det er siden det ble skrudd på, det er fordi tiden (klokka) skrur TIL.
![]() |
|
|