Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva skal jeg bet. for hjelp i huset? (Med poll)

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvor mye skal jeg betale i timen?
100 25 34,25%
125 31 42,47%
150 15 20,55%
Annet, spesifiser i tråden. 2 2,74%
Deltakere: 73. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-12, 08:25   #21
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.054
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal jeg bet. for hjelp i huset? (Med poll)

Ville sagt 100,- eller 125,-
Lurer veldig på hva andre har som timelønn altså som ikke synes 150,- i timelønn er mye. Særlig når det er ufaglært.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 17:47   #22
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.091
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal jeg bet. for hjelp i huset? (Med poll)

Jeg betaler 150,- pr. time. Det er det verdt!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 22:02   #23
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg bet. for hjelp i huset? (Med poll)

Her står jo litt om minstelønn for renholdere, da. En grei pekepinn, kanskje?
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...0621-0673.html

Sitat:

§ 3. Lønnsbestemmelser Arbeidstakere som utfører arbeid i henhold til § 2, skal minst ha en lønn per time på kroner 151,67.
Arbeidstakere under 18 år som utfører arbeid i henhold til § 2, skal minst ha en lønn per time på kroner 114,56.
For arbeid mellom klokken 2100 og 0600 avtales lønnstillegg i hvert enkelt tilfelle. Lønnstillegget skal være minst 20 kroner per time.
For arbeid på lørdager som ikke er høytids- eller helligdager, gis et tillegg på 50 % etter klokken 1800.
For arbeid på søndager som ikke er høytids- eller helligdager, gis et tillegg på 75 %.
For arbeid påskeaften, julaften, nyttårsaften og pinseaften etter klokken 1300, samt 1. nyttårsdag, skjærtorsdag, langfredag, 1. og 2. påskedag, 1. og 17. mai, Kristi Himmelfartsdag, 1. og 2. pinsedag og 1. og 2. juledag, gis et tillegg på 100 %.

Hun er over 18, så egentlig burde man kanskje gå for 150,-
Diskusjonen om hvem som skal få "gevinsten" av å ta det svart, synes jeg blir litt rar. Har den som vasker rett til å vaske for et gitt beløp uten at det er skattepliktig blir det kanskje litt rart at arbeidsgiver skal tjene på det? Blir ikke det litt i samme stil som "Du har så mye rentefradrag og har spart i BSU, så deg trenger jeg ikke å betale like mye i timelønn som hun andre som ikke har de skattefradragene"?

Og siden man sammenligner og sånn; Før jeg ble syk var jeg sykepleier med full ansiennitet. Jeg hadde 186,- per time. Jeg skulle gjerne sett at det var høyere, men tror neppe det er en løsning å holde de som tjener enda mindre nede bare for at jeg skal stå riktig i forhold til dem på pengerangstigen. Damen som rengjorde på avdelingen hadde da også barn som trengte mat, klær, skoleutstyr og slike ting. Uten renhold ville hele avdelingen ha stengt. Så kunne vi andre sittet der med våre autorisasjoner og diplomer.

Ja, det er viktig å differansiere ansvarsoppgaver etter kvalifikasjoner. Ja, det er teit når alle skal løpe rundt og leke poteter som skal brukes til alt og får mindre tid til det de kan. Men jeg synes det blir feil å kjøre egen lønnskamp ved å skulle holde andre nede.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no