Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Deler barna rom?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-12, 06:49   #21
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deler barna rom?

Nei, de har hver sitt rom. Det er nesten fem år mellom mine, og jeg ser for meg at det er i meste laget til at deling hadde fungert bra i det daglige. Men de deler ofte rom på ferier, hyttehelger, osv, og da går det veldig greit.

Vi har tre store soverom (16-18 kvm), og hadde vi bygget huset selv, så hadde vi nok gått for fire mindre rom. Det hadde vært greit med et gjesterom.

Gammel 04-05-12, 06:54   #22
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Her deler niåringen og fireåringen rom, hhv jente og gutt. Fungerer aldeles utmerket. Har selvsagt et ønske om at de skal få hvert sitt rom etterhvert, når vi får råd til å kjøpe bolig fremfor å leie, men en så lenge fungerer det veldig fint.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 06:57   #23
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Våre delte rom inntil i høst, da var de 7 og 8 år.
hos oss så endte det med et litt drastisk valg, flytte ut av byen og få råd til flere rom,
det var så mye krangling at vi kunne ikke ta sjansen på å bli boende sånn i mange år.
Det har hjulpet mye med hvert sitt rom, eldste som stadig ble plaget, kan trekke seg tilbake,
og nå kan ingen skylde på den andre hvis rommet er rotete

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 07:06   #24
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

De to minste gutta våre på 12 og 9 (blir ti år i år) deler rom og har gjort det siden de var bittesmå. De trives veldig godt med det og skal fortsette å dele på ubestemt tid. (Disse gutta er bestevenner og krangler aldri så det er vel en del av årsaken til at det går så bra å dele rom.)

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 07:10   #25
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja, vi har ikke like mange rom som vi har unger.

Det har derimot vi, og 3 av dem står tomme om natta. De tre eldste deler rom, minsten sover i vår seng. Vet ikke hvor lenge de vil fortsette med det, men jeg antar at storesøster som har 4 år på nestemann, ønsker mer privatliv etterhvert.

Gammel 04-05-12, 07:29   #26
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine er to og ni og det er helt uaktuelt at de skal dele rom. Niåringen trenger hardt en privat sone.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 07:32   #27
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi har 3 soverom og dermed 1 rom til hver. Det ene rommet er nede og der vil ingen av guttene sove, så det skal fungere som lekerom i teorien. I teorien skal da guttene dele det andre rommet. I praksis sover alle på mitt rom, så sånn sett så hadde vi klart oss med ett rom.

Gammel 04-05-12, 08:33   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det var meningen at våre skulle gjøre det, når Mikro flytter ut av vårt rom, men så flytter hele familien til nytt hus og da vet jeg ikke.

Hovedårsaken var st vi har to soverom i kjellern og to på loftet, og jeg legger ikke en fireåring på loftet, men i nyhuset har vi fire soverom i kjeller, så da er ikke det noe problem.

Med fire rom kan dessuten hver av dem ha eget rom, og vi har likevel gjesterom. Men det er mulig de deler likevel, om de vil i alle fall. V får se, vi har ikke bestemt, vi har Mikro på vårt rom i en overgangsfase i nyhuset uansett, siden hun fortsatt ligger hos oss her. (fordi vi ikke har kjøpt ny séng til Knerten sånn at hun kan få hans, derfor kani ikke flytte henne inn til ham, for hun har ikke seng der)

Gammel 04-05-12, 08:37   #29
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

3 og 8 åringen deler rom. Det blir veldig galt for begge om en av de er borte. De legger seg som regel samtidig siden 8 åringen trenger mye søvn for alderen. De kommer nok til å dele noen år til.

Gammel 04-05-12, 08:39   #30
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har de delt rom siden Plutten var to, nå er de snart sju og elleve. Det har gått kjempefint. Siste året har de byttet litt på om de har delt eller ikke, og nå er Storesøster så stor at hun trenger mer privatliv, så nå holder vi på å pusse opp rom til henne.

Det vi gjorde var at vi hadde bare bøker og klær på soverommet deres, og så var leker på loftsstua. Det å ikke måtte vasse i hverandres leker, og det at de kunne gå på hvert sitt rom hvis de hadde veldig forskjellige lekeønsker osv., var veldig greit.

Gammel 04-05-12, 08:44   #31
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Ja, her deler de rom. De er 5 og 9. Jente og gutt. Det har gått greit til nå, men nå bygger vi ut slik at de skal få hvert sitt rom. Merker at storebror trenger litt mer alenetid, så han gleder seg veldig til eget rom.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 08:46   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min søster og jeg delte rom da vi var små, og da vi bygde hus og skulle få hvert vårt rom var det stor stas og stormende jubel helt til vi fant ut at det betydde at vi måtte sove alene.
Så vi fikk pappa til å fjerne døra i mellom rommene. Da hadde vi hvert vårt rom, samtidig som vi kunne prate sammen på kvelden. Eller kjøre radiostyrte biler med hemmelige lapper til hverandre.

Gammel 04-05-12, 08:51   #33
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har delt, men har hvert sitt nå. Likevel sover de ofte sammen nå, så det er helt klart at de trivdes med samme rom.

Hadde vi hatt akkurat med rom, så hadde nok gjesterom utgått likevel, jeg ser det kan være greit når de har hver sine gjester for eksempel. Men hvordan andre velger å løse det for virkelig bli opp til dem selv.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 08:52   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Min søster og jeg delte rom da vi var små, og da vi bygde hus og skulle få hvert vårt rom var det stor stas og stormende jubel helt til vi fant ut at det betydde at vi måtte sove alene.

Akkurat sånn var det med lillebroren min og meg da vi var små også. Flyttet inn i nytt og mye større hus, og alle gledet seg til å ha eget rom. Helt til det slett ikke gikk. Jeg beholdt "rommet mitt", men senga ble flyttet inn på rommet til broren min og så sov jeg der i flere år. Brodern flyttet inn til mamma da jeg insisterte på å flytte ut som 10-åring. Han ville slett ikke sove alene, nei.

Gammel 04-05-12, 08:53   #35
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Gutt på 7 år og jente på 5 år deler rom. De ble svært rasende på meg da jeg antydet at Storebror kanskje om noen år skal dele rom med Lillebror - det ville de ikke ha noe av. Så jeg regner med at de koser seg!

Prisen for eget rom til alle tre er på ca 1,5 millioner - for da må vi ha større hus. Vi får ikke lov av den eminente blå kommunen vår til å bygge på - da det ville bli for estetisk feil med lenger skråtak på den ene siden av huset... Så vi får se når de blir tenåringer om vi har skrapt sammen nok penger, ellers må nok gutta dele rom i tenårene.

Gammel 04-05-12, 08:54   #36
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine har delt rom da de var små. Storesøster fikk eget rom da hun var seks år og guttene delte frem til vi bygde på. Da fikk de egne rom i en alder av seks og fire.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 09:01   #37
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ble jeg sittende å tenke på dette, og jeg husker ikke når min søster byttet rom for å få mer privatliv. Men på et eller annet tidspunkt satte vi opp den døra mellom rommene igjen, min søster fikk rom i en annen ende av huset og vi ble litt mer delt. Men vi sov likevel mye sammen. Og da var hun så stor at hun gikk med avisen på morningen. Hun var vel rundt 14, tror jeg. Da var jeg 11.
Og jeg husker at hun innimellom vekket meg fordi hun ikke ville gå med avisen alene, og hun lovte meg en sjokolade hvis jeg ble med. Og ikke sa noe til foreldrene våre.

Så stas å huske slike saker.

Gammel 04-05-12, 09:01   #38
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi trenger flere rom, men for øyeblikket deler 8- og 2-åringen rom, og liker det veldig godt. Storesøster har mast sidne han ble født omtrent om at de skal dele rom, og det fungerer greit nok her enn så lenge. Men det er klart at vi på sikt må finne på noe lurt, men da kommer nok de to yngste til å dele rom til de er 7-8 tenker jeg.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 09:11   #39
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De to minste deler rom, og skal fortsette med det en god stund.
De to eldste delte rom fra februar i fjor til mars i år, og jeg må si jeg er imponert over at de ikke kom med en eneste klage! Vi hadde kun 3 soverom, men nå har vi snart 5.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 09:43   #40
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine har delt rom fram til nå. Det har gått helt fint. Vi har et ekstra rom, men det er det eneste soverommet i den etg. så vi har følt det tryggest å ha dem begge ved siden av vårt. Nå skal vi flytte og jentene får hver sitt rom. Lillesøster klager på at storesøster snorker, så det er nok på tide.
Jeg ser også for meg at ryddeproblematikken forsvinner. Det er alltid en som ikke vil rydde like mye som den andre.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.