|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Deler barna rom?Nei, de har hver sitt rom. Det er nesten fem år mellom mine, og jeg ser for meg at det er i meste laget til at deling hadde fungert bra i det daglige. Men de deler ofte rom på ferier, hyttehelger, osv, og da går det veldig greit.
![]() |
![]() |
#22 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Deler barna rom?Her deler niåringen og fireåringen rom, hhv jente og gutt. Fungerer aldeles utmerket.
![]() |
![]() |
#23 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deler barna rom?Våre delte rom inntil i høst, da var de 7 og 8 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deler barna rom?De to minste gutta våre på 12 og 9 (blir ti år i år) deler rom og har gjort det siden de var bittesmå. De trives veldig godt med det og skal fortsette å dele på ubestemt tid. (Disse gutta er bestevenner og krangler aldri så det er vel en del av årsaken til at det går så bra å dele rom.)
![]() |
#25 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Deler barna rom?
![]() |
#26 |
Borte
|
![]() Sv: Deler barna rom?Mine er to og ni og det er helt uaktuelt at de skal dele rom. Niåringen trenger hardt en privat sone.
![]() |
#27 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Deler barna rom?Vi har 3 soverom og dermed 1 rom til hver. Det ene rommet er nede og der vil ingen av guttene sove, så det skal fungere som lekerom i teorien. I teorien skal da guttene dele det andre rommet. I praksis sover alle på mitt rom, så sånn sett så hadde vi klart oss med ett rom.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Deler barna rom?Det var meningen at våre skulle gjøre det, når Mikro flytter ut av vårt rom, men så flytter hele familien til nytt hus og da vet jeg ikke.
![]() |
#29 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Deler barna rom?3 og 8 åringen deler rom. Det blir veldig galt for begge om en av de er borte. De legger seg som regel samtidig siden 8 åringen trenger mye søvn for alderen. De kommer nok til å dele noen år til.
![]() |
#30 |
Audacious
|
![]() Sv: Deler barna rom?Her har de delt rom siden Plutten var to, nå er de snart sju og elleve. Det har gått kjempefint. Siste året har de byttet litt på om de har delt eller ikke, og nå er Storesøster så stor at hun trenger mer privatliv, så nå holder vi på å pusse opp rom til henne.
![]() |
#31 |
--
|
![]() Sv: Deler barna rom?Ja, her deler de rom. De er 5 og 9. Jente og gutt. Det har gått greit til nå, men nå bygger vi ut slik at de skal få hvert sitt rom. Merker at storebror trenger litt mer alenetid, så han gleder seg veldig til eget rom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Deler barna rom?Min søster og jeg delte rom da vi var små, og da vi bygde hus og skulle få hvert vårt rom var det stor stas og stormende jubel helt til vi fant ut at det betydde at vi måtte sove alene.
![]() |
#33 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Deler barna rom?De har delt, men har hvert sitt nå. Likevel sover de ofte sammen nå, så det er helt klart at de trivdes med samme rom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Deler barna rom?
Akkurat sånn var det med lillebroren min og meg da vi var små også. Flyttet inn i nytt og mye større hus, og alle gledet seg til å ha eget rom. Helt til det slett ikke gikk. Jeg beholdt "rommet mitt", men senga ble flyttet inn på rommet til broren min og så sov jeg der i flere år. Brodern flyttet inn til mamma da jeg insisterte på å flytte ut som 10-åring. Han ville slett ikke sove alene, nei.
![]() |
![]() |
#35 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Deler barna rom?Gutt på 7 år og jente på 5 år deler rom. De ble svært rasende på meg da jeg antydet at Storebror kanskje om noen år skal dele rom med Lillebror - det ville de ikke ha noe av. Så jeg regner med at de koser seg!
![]() |
#36 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Deler barna rom?Mine har delt rom da de var små. Storesøster fikk eget rom da hun var seks år og guttene delte frem til vi bygde på. Da fikk de egne rom i en alder av seks og fire.
![]() |
#37 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Deler barna rom?Nå ble jeg sittende å tenke på dette, og jeg husker ikke når min søster byttet rom for å få mer privatliv. Men på et eller annet tidspunkt satte vi opp den døra mellom rommene igjen, min søster fikk rom i en annen ende av huset og vi ble litt mer delt. Men vi sov likevel mye sammen. Og da var hun så stor at hun gikk med avisen på morningen. Hun var vel rundt 14, tror jeg. Da var jeg 11.
![]() |
#38 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Deler barna rom?Vi trenger flere rom, men for øyeblikket deler 8- og 2-åringen rom, og liker det veldig godt. Storesøster har mast sidne han ble født omtrent om at de skal dele rom, og det fungerer greit nok her enn så lenge. Men det er klart at vi på sikt må finne på noe lurt, men da kommer nok de to yngste til å dele rom til de er 7-8 tenker jeg.
![]() |
#39 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deler barna rom?De to minste deler rom, og skal fortsette med det en god stund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Deler barna rom?Mine har delt rom fram til nå. Det har gått helt fint. Vi har et ekstra rom, men det er det eneste soverommet i den etg. så vi har følt det tryggest å ha dem begge ved siden av vårt. Nå skal vi flytte og jentene får hver sitt rom. Lillesøster klager på at storesøster snorker, så det er nok på tide. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|