|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Speiderne heiser flagget ved Eidsvollbygningen klokka 8 så da må vi være der - har to speidere og en speiderleder i hus. Vanligvis er vi med i toget og på arrangementer ved nevnte sted, men siden den blir pusset opp nå skjer det ikke noe der etter flaggheis, så vidt jeg vet.
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Vi har skolebarn, så det er opp tidlig til oppmøte på skolen kl 9, barnetog kl 10, lunsj med familien etterpå, deretter borgertog (må vi gå der i år tro?) og russetog og så opp på skolen der vi selvfølgelig har en dugnadsoppgave å passe. Merkelig nok har jeg foreløbig ikke blitt spurt om å bake kaker i år.
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Eldste skal vel dra kl 6 eller noe for å gå rundt Skaugum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Mye det samme som tidligere år, men poden går alene i toget for første gang.
![]() |
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?17.mai er fint, jeg elsker den dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?På vår skole får ikke førsteklassingene gå i toget (bor i Oslo). Og det synes jeg er helt greit.
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?
Mens på vår skole skal 1-klassingene gå i tog, og gleder seg veldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Planene mine strekker seg egentlig til 14. Mai om kvelden, og en vag plan for formiddagen 15. Vi har altså visning 14.
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Skolegården klokken 08.00 hvor Vesla møter opp til barnetoget og vi synger "Ja, vi elsker". Så er det barnetog i byen kl. 10.00, litt rusling/tivoli/ballongkjøping/isspising før vi drar og spiser et eller annet hos noe familie, så er det borgertog kl. 15.00 (eller 16.00
![]() |
#10 |
Audacious
|
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Her blir det skoletog for ungene - første gangen begge to går i toget. Etterpå skal vi til foreldrene mine, det er kaker og leker i borettslaget hvor jeg vokste opp, og ungene vil heller være der enn på arrangementet på den lokale ungdomsskolen hvor de synes det er uoversiktelig og for mange folk. Vi har besøk fra USA, så jeg må finne ut om hun har lyst på en tur innom sentrum også.
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Vi pleier å ha hele familien her men i år er det vår tur til å være med og bidra på skolen (5.klasse) så vi har sagt at det ikke blir noe hjemme... spent på om noen andre for en gangs skyld gjør istand noe..
![]() |
#12 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?Før vi fikk barn, pleide vi å se på barnetoget, gå på kafé med min familie, kanskje se russetoget, og så kjede oss hjemme resten av dagen, siden venner og familie alltid var opptatt på annet hold. I år skal vi gå i barnetoget bak barnehagens fane, så blir det kaffe og kake hos søstra mi og mannen hennes. Foreldrene mine skal ha venner på besøk etterpå, og hvis vi ikke blir med videre dit, så drar vi nok hjem og griller.
![]() |
![]() |
#13 |
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?Her går barnehagene i toget på 17. mai, så vi skal til Blaker Skanse i år som i fjor. Ungene synes det er kjempe spennende at de skyter med kanonene, og så er det en runde med barnetog før det er fri flyt av kaker og is, og leker for barna. Vel hjemme igjen blir det grilling og pavlova, og bena på bordet.
![]() |
![]() |
#14 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?Pavlova ja.
![]() |
#15 |
blid
![]() Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?I år blir det 17.mai uten korpsbarn hos oss (begge sluttet i fjor sommer), så det ligger an til en langt roligere 17. mai enn vi er vant til.
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?Jeg har korpsunge, så her er det tidlig opp, på med uniform til barnet og bunader til mor og far (for første gang! Han er så kjekk med den!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?Vi starter kl 08 i bunad hos naboen, flaggheising, nasjonalsangen og champagne. Ca kl 10 ser vi på barnetoget og er med på kaffe, vaffel og leker i regi av skolen. Så skal vi i familieselskap. Neste år har vi skolebarn.
![]() |
#18 |
I mål
|
![]() Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?Her skal også førsteklassingen gå i det store toget i sentrum. Resten av oss samt min mor og far drar ned for å se på ham (og jeg gruer meg. Jeg synes det er sinnsykt i sentrum på 17. mai, og har ikke vært der den dagen siden jeg var russ selv). |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?Vi pleier å ha 17.mai-brunch, så skoletog, så grillings hos venner.
![]() |
#20 |
Ferdig!
![]() Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?Vanligvis: sjampanjefrokost, flaggheising på skolen, ned i byen og se på tog, spise is, lunsj osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|