Sv: Feilsendte, sensitive pasientopplysninger
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Hvor ting bør meldes tenker jeg kommer an på hva feilen består i. Hvis det er snakk om opplysninger som virkelig ikke bør komme på avveie tenker jeg at rask melding til avdelingen (for at de skal kunne få ut riktige papirer til riktig vedkommende) og kopi til personvernombud. Er det snakk om mer bagatellmessige ting hadde je kun henvendt meg til laveste nivå.
I vårt, eller våre, tilfeller er vel ikke innholdet sånn superalvorlig, det er vel mer omfanget jeg reagerer på. Og siden jeg jobber i helsevesenet selv vet jeg jo at noe av årsaken til surr og rot svært sannsynlig bunner i omfattende innsparinger på merkantilsiden innenfor sykehusene. Færre folk skal rekke over mer, sånn i korte trekk. Jeg har som sagt gitt tilbakemelding til de ulike instanser hver gang dette har skjedd, slik at de kan se på rutinene sine samt sørge for at de rette mottakerne får posten de venter på. Etterpå har jeg brent papirene i peisen (gidder ikke sende tilbake, det ligger jo uansett lagret elektronisk). Men det kribler litt i varsler'n i meg, kjenner jeg. 
|