|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin off
Nei, det henger ikke alltid sammen. Jeg har vært utrolig skuffet over enkelte merker som f.eks. Chill Norway og enkelte dyrere barneklær. Men på den andre siden er det sjelden jeg blir kjempeimponert over de billigste tingene, så min erfaring er at det oftest lønner seg å betale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offNoen nevnte bh-er. Jeg er vel en av de få som fint kan kjøpe gode bh-er på Lindex og KappAhl. Det er fordi jeg er lett å kjøpe bh til. Trenger nesten ikke prøve. Kjøper jeg 75 B eller C sitter den som et skudd og føles behagelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Kontrollfrik
Og da kjøpte vi. Reklamerte innen to uker. De var ikke vanntette i det hele tatt og brukte fire dager for å tørke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offStort sett er det min erfaring at pris og kvalitet henger sammen, ihvertfall til en viss grad. Når man kommer over et visst nivå, er det gjerne design o.l en betaler for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Det var jo ergerlig. Lurer på hva de baserte testresultatene på da. Jeg har aldri prøvd dem (men jeg kjøpte Friends vinterdress det året det vant og vi var veldig fornøyd med den), jeg har liksom en tanke om at til vinteren må det Goretex til.
![]() |
#26 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offDette minner jo litt om denne tråden, der vel flere av oss deltok. For de fleste av oss er jo forbruk, økonomi og vurderingen jevnt over fornuftige. Noe er man mer opptatt av enn andre ting, med en eller annen årsak bak. Men så har man de som vil gå for det dyreste uansett, selv om økonomien kanskje ikke tilsier det. Der 'bra nok' ikke er relevant, men 'det beste' er det eneste som gjelder'. Der man på en måte definerer seg selv som person, ut fra hva man har/hvilke merker man bruker. Jeg synes det er fasinerende. At noe noen sitter med forbruksgjeld til langt oppover ørene, har en lavtlønnet jobb, og fnyser over billigkjeder. Da er det noe som skurrer. Sist redigert av Dronningen : 10-05-12 kl 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offSiden jeg åpenbart kler å se billig ut vet jeg jo ikke noe om dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Hertuginne
|
Neinei, du har en kropp som gjør at klær ser fancy ut uavhengig av pris. Big difference, my dear.
![]() |
#29 |
Passiv
|
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offDen mest sltesterke veska i verden må være den gamle gassmaskeveska jeg kjøpte på armyshop for tyve-noenår siden. Kul var den og. Er fortsatt faktisk. |
![]() |
![]() |
#30 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offDet trenger ikke å vær en sammenheng, nei. F.eks er den bete parkdressen jeg har hatjeg løpet av 15 år med barn en til 99 kr kjøpt på Obs bygg og av ukjent merke. Eneste jeg angret på var at jeg ikke hadde kjøpt en i hver størrelse oppover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
kamerat
|
Stort sett ja, bortsett fra at gode råvarer ofte er billigere i spesialbutikkene enn på supermarkeder som Meny. Og dertil både av bedre kvalitet, i bedre utvalg og penere behandlet. Jeg blir faktisk direkte rasende av å se på ferskvarediskene i de fleste Meny- og Ica-butikker (med unntak av de som satser ordentlig på ferskvare), de er alltid overpriset, har lagt lista ufattelig lavt (to typer fiskefilet, to typer kjøtt og fire typer ost), og enda klarer de ikke å følge ordentlig med og skifte ting ut i tide.
![]() |
#33 |
Passiv
|
Eller på smartclub. :nytelst IKEA-smartclub-psykotiker: |
![]() |
![]() |
#34 |
kamerat
|
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offSmartclub pleier å være flinke med ferskvare, ja.
![]() |
#35 |
Kontrollfrik
Enig i det. Men i svaret mitt tok jeg utgangspunkt i at den beste maten finnes hos spesialister. Isdøe, vår lokale slakter, ble av Helkstrøm omtalt som Norges beste slakter. Og maten er ikke spesielt dyr der, heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
kamerat
|
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offJa, det var bare min vanlige mat-rant.
![]() |
#37 |
Kontrollfrik
Jeg synes det er litt skandaløst at nisjebutikkene forsvinner. Nevnte slakter ligger usentralt i sentrum. Jeg bor en times gange fra det. Den trafisjonsrike ostebutikkrn vår er forsvunnet. Og sånn holder det på. Vi bor nær et stort senter, men der finnes kun Rema og Mega (riktignok Norges største, men likevel). Og så er det kommet en te- og sjokoladebutikk eller noe sånt. Det er for dårlig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
maler
|
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offDet burde finnes et supermarked der man fant slike nisjebutikker under samme tak. Tid er en veldig viktig faktor når jeg handler mat, og det tror jeg gjelder mange andre. Jeg hadde hatt mye mer fisk om jeg hadde funnet bedre kvalitet. Og jeg vet hvor de har det, men jeg kommer meg sjelden dit på grunn av tid og åpningstider.
![]() |
#40 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg gleder meg kjempemasse til den åpner!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|