|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerMen det finnes heldigvis fantastiske hundeeiere også. To av ungene i følgegruppa er egentlig ganske redde for hunder. På vei til skolen møter de nesten daglig en hund og eieren hans. Han har vært alldeles super. Han kan nå navnet på alle ungene og tar særlig hensyn til de to redde. De klarer faktisk å kose med hunden hans nå. Det var helt uaktuelt for et år siden. Og hunden blir overlykkelig når de møtes.
![]() |
![]() |
#22 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerJeg er vanligvis i gruppen som er skeptisk til hunder og hundeeiere på generell basis, men det er store variasjoner altså. Nå når det er tursesong er jeg mer i fjellet enn om vinteren og jeg har møtt så mange flinke hundeeiere i det siste. Hunder som er i bånd. Hunder som ikke er i bånd, men som går nær hundeeieren og der eieren helt tydelig har kontroll med en gang de ser et annet menneske. Hunder som blir kalt til eieren det øyeblikket de ser et barn og som kommer til eieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerJa det er mye rart av hundehold rundt omkring og det er forferdelig dumt både for mennesker og dyr. Jeg har de siste ukene jogget langs en turløype og nå som snøen er borte har det kommet fram massevis av hundeskit. Det kan virke som om folk tror at skit forsvinner bare fordi det hives snø oppå. Det er også stor forskjell på hvordan folk har kontroll på hundene sine når de er på tur. At hundene er under kontroll er veldig viktig siden det ikke bare er mennesker og hunder som går tur, men også hester som ris på samme område. Hund etter hest kan bli temmelig styrete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerJeg tror vi må være ekstremt heldige. I gata vår, som ikke er så lang, er det vel rundt ti hunder. Alle eierne er ansvarlige, plukker opp møkk, og holder stort sett hundene i bånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerMin eldste er ikke veldig glad i dyr. Eller, hun er glad i dyr men hun er så engstelig for dem. En lekende kattepus kan skremme livet av henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesener
Charming. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Som om man har noen som helst garanti for hvordan et dyr vil reagere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesner
Dette stemmer ikke med min erfaring. Jeg kjenner mange hundeeiere, men ingen som alltid holder hunden i bånd. Ingen som fullt ut respekterer båndtvangen på sommerstid. Ingen som ikke av og til lar være å plukke opp bæsjen fordi "det er vel ingen som går akkurat her..?". Og ingen som virkelig har full kontroll på hunden i en ekstremsituasjon. Mennesker som ellers er oppegående, og som i en diskusjon som denne ville mene at akkurat slik de gjør det er helt realt og akseptabelt. Vel, i mine øyne er det ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerIngen? Kjennere du ingen sånne?
![]() |
#30 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerHar en god del ganger møtt på folk som lufter sin schäfer eller pittbull-lignende hund i gata langs barneskolen/barnehagen klokka halv ni og mellom 2-3.
![]() |
#31 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerSett ut i fra mengden dritt som ligger igjen på fortau og gangstier, og i skiløypene, rundt her, så får jeg inntrykk av at det er en relativt stor andel hundeiere som gir faen. Joda, en del er flinke - men jeg mistenker at en del som plukker opp gjerne gjør det så lenge de er på et sted hvor noen kan se at de evt. ikke plukker opp.
![]() |
#32 |
Har ingen tittel
Nei, dessverre gjør jeg ikke det. Derfor liker jeg ikke f.eks. å gå tur selv med relativt nære venner som har hund. Det kommer alltid til et punkt hvor hunden slippes løs når man er ute i naturen. "Det er jo så sjelden vi møter noen her". "Hun kommer når jeg roper". Hvis jeg stiller spørsmål ved denne tankegangen tatt i betraktning at grunnen til båndtvang f.eks. i perioder har med små dyre- og fugleunger å gjøre, vil de hundeiere jeg kjenner antagelig si noe i stil med at "hunden min har aldri kommet til meg med en fugleunge i munnen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerMin forrige hund gikk aldri løs, for hun stakk av. Min nåværende gjør, og det hender jeg lar ham gå løs sjøl om det er båndtvang, men da bare i skogen rett utenfor døra mi. Da må han gå så nær meg at han like gjerne kunne hatt bånd på, og jeg stopper ham og klikker det på om vi skulle møte noen (noe som skjer kanskje en gang i uka). Men jeg plukker alltid opp etter ham, også i skogen. Jeg har ofte med toåring når jeg lufter hund, og hater til tider intenst de dustene som ikke kan ta med seg dritten. En av dem kan godt komme hit å vaske et par små sko i størrelse 23.
![]() |
![]() |
#34 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerJeg er heldig der, absolutt alle jeg kjenner som har hund holder hunden i bånd og under kontroll der det trengs - som er stort sett overalt, unntatt der hvor svigers bor, langt pokker i vold innpå skaugen, der får hunden løpe løs på tomta, for det bor bare dem der. Når de er hos oss, holdes hunden i kort lenke når de går tur med ham.
![]() |
#35 |
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerNei, virkelig aldri. I hele den perioden på 365 dager i året hvor det er båndtvang, bt.no mine som jeg bor i. Annet enn på egen veranda i andre etasje uten trapp, vi lar verandadøren stå åpen så hun går inn og ut, som oss andre med to bein. Hun kan ikke hoppe ned derfra uansett, så det regner jeg ikke som å la henne gå fritt.
![]() |
#36 |
Har ingen tittel
Da er du en sånn som jeg skulle ønske alle hundeeiere er, men som jeg aldri har møtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerEgentlig skulle jeg nok ønske ingen hundeeiere var som meg.
![]() |
#38 |
|
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerDet finnes oss som er helt frivillige eiere, som stoler på hunden så mye som den kan stoles på og som likevel respekterer det faktum at båndtvang betyr båndtvang og her jeg bor er det båndtvang hele året. Enkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
![]() Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesenerJeg mente selvsagt ikke at dere ikke finnes, Libra, bare at det er mye bedre med sånne som deg, enn sånne som meg, egentlig.
![]() |
#40 |
|
Det er alltid bedre å være noe frivillig altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|