|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
villende
|
![]() Sv: Når bestiller du høstferie?
Joda, det er det da. I vårt tilfelle handler det egentlig stort sett bare om planlegging og oppsamling av nok fleksitimer. Hos oss har de aller fleste småbarnforeldrene mulighet til å ta ut ferie i de aller fleste skoleferiene. Men det fører jo til at man i perioder må jobbe ganske mye, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Når bestiller du høstferie?Jeg har en mann i industrien, de jobber lenger hver dag for at fabrikken kan vedlikeholdes i skoleferier. Han har da altså fri hver skoleferie. Det er ikke så uvanlig, egentlig. Derimot reiser vi ikke alltid bort, det begrenser seg jo økonomisk.
![]() |
#23 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg tenker alltid det samme når jeg ser på folk her på FP, men også naboene. Nå har vi i tillegg en del lærernaboer, så de har jo alltid fri i skolens ferier. Vi hadde ikke høstferie i fjor, og var den eneste i følgegruppa som hadde snuppa på sfo. Hun er heldigvis av typen som synes det var greit. Knerten kommer til å protestere mer om noen år.
![]() |
![]() |
#24 |
kamerat
|
![]() Sv: Når bestiller du høstferie?Vel, vel, vi sender nå ungene på AKS eller til besteforeldre i flere skoleferier hvert år (typisk høst- og vinter-), og det er nå veldig normalt på vår skole, i hvert fall.
![]() |
#25 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er sikkert det mange gjør, men ikke alle er utstyrt med besteforeldre som vil ha unger på besøk en hel uke (eller noen dager).
![]() |
![]() |
#26 |
kamerat
|
![]() Sv: Når bestiller du høstferie?Ja, vi sender dem for det meste til AKS. Vi har besteforeldre som tar én om gangen i noen dager i slengen, det er ikke noen overveldende ressurs, akkurat. Men jeg synes ikke det er noe problem å ha dem på AKS i høstferien, jeg, de trives og gjør morsomme ting. Jeg prioriterer å bruke feriedager på reising.
![]() |
#28 |
Bedreviter
|
Vi har aldri tatt en uke vinter- eller høstferie. Vi tar typisk to eller tre dager og gjør en langhelg av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Når bestiller du høstferie?Og ungene er på SFO og i barnehage de dagene vi ikke har ferie. Der er tilbudet godt og variert i slike uker, så godt faktisk at Frøkna alltid er litt skuffet over at hun ikke får være med på alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når bestiller du høstferie?Sommerferie bestilles i september eller oktober, og høstferie er klar mellom februar og mai. Vi har barnehage som følger skoleferiene.
![]() |
#31 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når bestiller du høstferie?Jeg synes ikke du var tidlig ute. Vi bestilte tur til Billund i høstferien for flere måneder siden
![]() |
#33 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Når bestiller du høstferie?De gangene vi har kjøpt charterturer i skolens høstferie har vi kjøpt dem i første kvartal samme året og da er det mye utplukket. Så jeg synes ikke du er tidlig ute.
![]() |
#34 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Når bestiller du høstferie?Jeg synes du er vilt tidlig ute. Men jeg eier jo ikke oversikt. Jeg vet ikke engang når Ungen begynner på skolen etter sommerferien - langt mindre når de har høstferie.
![]() |
#35 |
Tittel og tittel....
|
Jeg tror muligens jeg vet når de starter på skolen, for det sto en dato på svaret på sfoplass, så jeg regner med at skolen starter den dagen de har sfoplass fra.
![]() |
#36 |
maler
|
![]() Sv: Når bestiller du høstferie?Hos oss ville du fått hevede øyenbryn og beskjed om at det er høstferien som flere sikkert vil dele og det skjer i september.
![]() |
#37 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Når bestiller du høstferie?Jeg syns ikke du er supertidlig ute, og sjefen skulle nok bare være morsom.
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Når bestiller du høstferie?Jeg har barnehagebarn, og en eventuell høstferie er antakelig overnatning hos svigermor og evt middag hos svigerfar en dag dersom han er hjemme (han har også barnehagebarn og kan sikkert finne på mer spenstige høstferier, eller i alle fall dra på hytta til sine svigers)
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Når bestiller du høstferie?Synes ikke du er så tidlig ute, nei. Hos oss har flere bestilt ferier utover høsten allerede Jeg er så vidt begynt å tenke på høstferie og at vi burde finne på noe sammen. I fjor jobbet jeg mesteparten, tror jeg tok fri en dag bare hvor frøkna og jeg gikk på kino og litt shopping. Har lurt på Legoland, er det for kaldt der da? Hva annet gjør man om man ikke reiser til syden?
![]() |
#40 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når bestiller du høstferie?Den bestilte vi så fort billettene ble lagt ut, jeg tror det var i oktober i fjor. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|