|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mer bunad: Bunad og stedstilknytningDet var min mormor som valgte for sine døtre, og historien gjentok seg.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Mer bunad: Bunad og stedstilknytningFor meg har det vært helt naturlig å ha Øst-Telemarksbunad fordi begge foreldrene mine er derfra. Mamma sin slekt har "alltid" bodd i Telemark, mens pappa sin slekt er fra Asker og Bærum. Jeg føler ikke at jeg egentlig kommer fra noe sted, men føler meg hjemme i Heddal, Notodden og Bamble fordi jeg har feriert der hele barndommen min. Romeriksbunad føles helt feil selv om jeg har bodd størstedelen av livet mitt der. Det blir bare helt feil for meg. Hadde jeg hatt jenter så hadde jeg ønsket at de skulle hatt Øst-Telemarksbunad. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Mer bunad: Bunad og stedstilknytningJeg håper jeg får jentebarnebarn. For jeg har barnebunad fra Øst-Telemark som farmor har brodert, og Øst-Telemarksbunaden mamma bruker har jeg egentlig arvet av mormor. |
|
|
|
![]() |
|
|