|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Søt og rar
|
Sv: Amming av store barn...Jeg ammet mellomste til han var to år og det siste året gjorde jeg det vel stort sett i smug.
|
|
|
#2 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Amming av store barn...Ehh....grøss |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Amming av store barn...Det jeg ikke skjønner er hvorfor de orker å gjøre det offentlig når de vet de får reaksjoner, som hun som hadde ammet i barnehagen, men fikk beskjed fra de ansatte om å gjøre det hjemme. Jeg tenker at så store barn merker reaksjonene fra omgivelsene. De setter ungene i en vanskelig situasjon.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Amming av store barn...Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg å amme lenge, selv om jeg hadde vært i stand til det. Hva andre gjør får være opp til dem. Jeg synes ikke det er ekkelt å se amming offentlig, men jeg ville reagert på å se en femåring bli ammet offentlig her til lands. Jeg tror også jeg ville tenkt at det var en ugrei ting å gjøre offentlig med tanke på at barnet snart er skolestarter. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Amming av store barn...
Hvis barnet viser et veldig sterkt behov i fireårs-alder tenker jeg at det dreier seg om om et barn som søker en bekreftelse som mor ikke gir ellers. Det er jo problematisk vil jeg si. Jeg er positiv til å amme lenge, men tror ikke alle som ammer lenge nødvendigvis gjør det på en sunn måte. Minstejenta mi ville ikke mer da hun var rundt året. Da er det viktig som mor å ta de signalene.
|
|
|
#6 |
|
Tittel og tittel....
|
Bekreftelse på hva?
|
|
|
|
#8 |
|
Tittel og tittel....
|
Min sønn blir garantert sett, han får bekreftelse hver dag på at jeg er glad i han. Likevel så kunne nok han ønsket å få den puppekosen fremdeles.
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Hvis en fireåring har et behov som det koster mor lite å tilfredsstille ser jeg ikke noe galt i det. Men hvis mor ikke har råd, tid eller overskudd så kan det bli noe annet. Det kommer jo veldig an på hva slags behov det er snakk om, da. Primærbehov strekker man seg selvsagt så langt man bare kan for å tilfredsstille. (Jeg sier ikke at morsmelk er et primærbehov). |
|
|
|
#11 |
|
|
Jeg er litt usikker på hvor forskjellen på behov og ønske går. Jeg kan lett se for meg at en fireåring kan ønske seg pupp, men hvor går grensen mellom behov og ønske? Har en fireåring behov for det? Er det bare barn av AP-mammaer som har dette behovet? Er det vi andre som ikke tilfredstiller barnas behov? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#13 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Amming av store barnJeg synes det er zpezielt å utsette barna sine for et sosialt stigma uten god grunn. Jeg synes ikke damene i artikkelen lanserer spesielt gode grunner for langtidsamming.
|
|
|
#14 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Amming av store barn
Hejjegud, for et tåpelig innlegg. Æsj, blærk og grøss, lissom.
|
|
|
#15 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Amming av store barnDe som kjenner meg vet hva jeg mener om dette, så jeg orker ikke å gå nærmere inn på det. Men de som insinuerer at de som ammer "store" barn gjør det for egen del vet ikke hva de snakker om. Det er faktisk ganske krevende å amme "store" barn, i alle fall i periodet, og mange velger til slutt å avvenne barnet selv om de i utgangspunktet hadde tenkt å la barnet selvavvenne. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
#17 |
|
etterpåklokest
|
Det er jo mye man gjør som er krevende, og som man gjør for sin egen del? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Amming av store barnFor meg ville det blitt feil ja.
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Amming av store barnNå har jeg ikke ammet veldig langt forbi toårsdagen, men jeg synes at det man får utav amming av litt større barn er nedroing, pause, nærhet, litt næring og kos i en pakke etter barnehagen. Oppskriften på en god ettermiddag hos oss i hvertfall, jeg har ikke fått til det like bra på noen annen måte.
|
![]() |
|
|