|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikkelig saftig sjokoladekake?Omg. Sikkert god, men jeg ga opp å lese oppskriften...
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Skikkelig saftig sjokoladekake?Jeg baker en med rømme i. Kan evt bruke kulturmelk. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Klar
|
Sv: Skikkelig saftig sjokoladekake?Mitt tips er også å bruke en oppskrift med kulturmelk eller rømme, da holder kaka seg saftig i flere dager. Er faktisk best på dag to og tre! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Skikkelig saftig sjokoladekake?Er det noe jeg aldri får saftig så er det sjokoladekake.
|
|
|
#6 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skikkelig saftig sjokoladekake?Denne er utrolig saftig og god. Bakte den første gang når jeg skulle lage cakepops for da spiller det jo ingen rolle om kaken blir tørr eller litt kjedelig, men den ble utrolig luftig og saftig. Bakte den for å bruke som sjokoladekake med glasuer til en bursdag litt senere og den falt virkelig i smak.
|
|
|
#7 |
|
er her
|
Sv: Skikkelig saftig sjokoladekake?Sjokoladekake med kefir i blir veldig god og saftig, sjokoladesmaken kan justeres ved mengden oboy/nesquick eller kakao.
|
|
|
|
#8 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Skikkelig saftig sjokoladekake?Atomkaloribombe fra nord er en veldig god kake, dog best om man dobler glasuren.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Skikkelig saftig sjokoladekake?Southern Livings Chocolate Velvet-kake er den eneste grunnoppskriften på sjokoladekake jeg bruker. Bortsett fra til noen barneselskaper, den smaker ganske kraftig sjokolade. Det hender jeg bytter ut rømmen med yoghurt, og det er minst like godt.
|
|
|
#13 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Skikkelig saftig sjokoladekake?
|
|
|
#14 |
|
Audacious
|
Sv: Skikkelig saftig sjokoladekake?Olifant, den kaka var kjempegod! Og så enkel å lage - den oppførte seg veldig pent under tilskjæring og pynting osv. Den er nå min standard langpannekake!
|
|
|
#15 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så bra! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Audacious
|
Sv: Skikkelig saftig sjokoladekake?7 dl. (Og så dekket jeg den først med lys sjokoladeganache og så MMF... Den er perfekt som utgangspunkt for ekstrempynta barnebursdagskaker!)
|
|
|
#17 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så bra. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Skikkelig saftig sjokoladekake?Skal du gjøre det enkelt; Toro langpannemix med rømme og fløte istedet for vann!
|
|
|
#20 |
|
Audacious
|
Det er nesten ikke enklere enn Olifant sin, altså. Trenger ikke kjøkkenmaskin til den engang, bare rører den kjapt sammen for hånd.
|
![]() |
|
|