Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg burde ikke gå tilbake til butikken og spørre, eller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-12, 00:09   #21
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg burde ikke gå tilbake til butikken og spørre, eller?

(Jeg hadde nok også, Teo. Jeg er også skrudd sånn sammen. Men jeg insisterer ikke, hvis du skjønner hva jeg mener. En gang i London oppdaget vi etter at vi hadde betalt for en hotellhelg at regningen vi hadde betalt var latterlig liten. Da sendte vi dem et høflig brev og bare skrev at "regningen vi hadde betalt ikke så ut til å stemme". Ikke mer enn det; de fikk sjekke sjæl, lissom. Vi hørte aldri fra dem og vi hadde god samvittighet, for vi hadde jo sagt fra. )

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 00:17   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

(Jeg hadde nok også, Teo. Jeg er også skrudd sånn sammen. Men jeg insisterer ikke, hvis du skjønner hva jeg mener. En gang i London oppdaget vi etter at vi hadde betalt for en hotellhelg at regningen vi hadde betalt var latterlig liten. Da sendte vi dem et høflig brev og bare skrev at "regningen vi hadde betalt ikke så ut til å stemme". Ikke mer enn det; de fikk sjekke sjæl, lissom. Vi hørte aldri fra dem og vi hadde god samvittighet, for vi hadde jo sagt fra. )

Det hadde funket for meg også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 06:17   #23
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Tror jeg er litt i Teofelia/Missa-gata, nemlig, så det blir antakelig en telefon i dag.

Ser ut til at det ikke er lagt inn rabatt på bordet.
De 6 første stolene har vi betalt 1026,- for, mens de 2 i tillegg har vi betalt 1198,- for - dermed 2124,- for det jeg hadde beregnet 10400,- for.
Sånn sett stemmer det med samtalen mellom de to ansatte, men jeg tror jeg vil høre likevel.

Gammel 06-06-12, 06:20   #24
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det er pakkepris nå, der du får stoler med på kjøpet, på en måte.

Selv når stolene er tre ganger dyrere enn bordet. I så fall gøy, men litt koko.

Gammel 06-06-12, 07:03   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er bare sånn middels ærlig tror jeg. Jeg skulle en gang få noe rabatt på en sofa som ble levert altfor sent. Hun jeg snakket med i telefonen regnet og regnet, og prisen hun til slutt kom frem til da meg 22 % rabatt istedenfor de 10 % vi var blitt lovet. "Er du helt sikker på dette?", spurte jeg. Hun var helt sikker og da tok jeg imot rabatten.

Hvis du ikke klarer å regne 10 %, så har du et problem.

Jeg tror ikke at jeg hadde undersøkt dette nærmere. Det har vært en diskusjon mellom to ansatte i butikken. De har blitt enige om å putte rabatten ett sted. Når vi har kjøpt flere ting fra en og samme butikk, så ber jeg alltid om rabatt og får det. Ganske ålreit med rabatt også. Men kanskje ikke 8000 på et kjøp på 25 000.

Gammel 06-06-12, 07:23   #26
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stoler (!) du ikke på mannen din, eller?
Hvordan hadde du følt det om du hadde vært og handlet og han etterpå ikke trodde på deg når du sa du hadde fått rabatt, men måtte kontakte butikken for å sjekke?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 07:29   #27
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvordan hadde du følt det om du hadde vært og handlet og han etterpå ikke trodde på deg når du sa du hadde fått rabatt, men måtte kontakte butikken for å sjekke?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 07:56   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde slappet helt av og satset på at det stemte, og at mannen hadde fått den rabatten butikken sa han skulle få.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 08:09   #29
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville ringt og spurt om det var riktig. Jeg hadde aldri fått fred for de 6000 kronene hvis ikke.

Men jeg er sprø da, så feel free to ignore.

Jeg er også sånn. Karma og greier. Vinner aldri i Lotto hvis ikke.

Gammel 06-06-12, 08:17   #30
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Næsj. Ta det som en god sommerrabatt og kos deg med nye hagemøbler, du. De har mye å gå på på prisen når de kan selge de ut for halv pris i august.

Gammel 06-06-12, 08:49   #31
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tenker det er en rabatt for hele "pakka", og at de har lagt alt på stolene - slik at noe av den rabatten egentlig skulle vært på bordet. Jeg hadde ikke gått tilbake.

Jeg hadde nok også tenkt det var slik. Da hadde jeg nok jublet. Å få igjen for my i veksel i forhold til det som står på kvitteringen er noe annet, da hadde jeg nok gjort oppmerksom på det, det går jo noen ganger personlig på den som stod i kassa også. Hvis jeg hadde villet funent ut av det hadde jeg nok bare ringt inn og spurt om prisen på bordet og stolene som en pakke, uten å fortelle historien.

Gammel 06-06-12, 08:54   #32
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde tatt det som sommerrabatt. Mange som har salg nå.

Gammel 06-06-12, 10:12   #33
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde kjøpt meg ny lampe. Og muligens noe annet stæsj. *enkel*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 11:30   #34
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tenk på hvordan tråden hadde vært om det var mannen som hadde lagt inn denne! "Jeg kjøpte nye møbler, fikk masse rabatt, men kona stoler ikke på meg!" Også en masse hyl og skrik om at kona var gal, og at han fortjente bedre, samt noen som sikkert ville mene at mannen hadde ligget seg til prisen og at han ikke fortjente bedre.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg hadde slappet helt av og satset på at det stemte, og at mannen hadde fått den rabatten butikken sa han skulle få.

Jeg er nok på linje med Filifjonka kjenner jeg. Det er da ikke uvanlig at de kjører 25-40% salg? Hadde han forøvrig fått for mye penger igjen i forhold til hva det sto på kvitteringen hadde saken vært en annen.

Gratulerer med nye møbler!

Gammel 06-06-12, 13:55   #35
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Jeg er like sprø som Teofelia. Om jeg hadde latt være å ringe, så hadde jeg aldri klart å sette min fot i butikken igjen, i frykt for at jeg hadde utløst en alarm som hylte "der er hun!"

Du skrev nøyaktige mine tanker

Gammel 06-06-12, 14:29   #36
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde slått hjul og vært superhappy for rabatten.

Dere har handlet i god tro, og det er INGEN grunn i verden til å gå tilbake.

Gammel 06-06-12, 14:32   #37
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg hadde slått hjul og vært superhappy for rabatten.

Dere har handlet i god tro, og det er INGEN grunn i verden til å gå tilbake.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 14:37   #38
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Slå hjul og så slår du deg til ro.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.