|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Var det noen som sa agurktid?Det er jo ein del foreldre som har ungar som aldri gjer feil. Og viss det ikkje er ungen sin feil, må det jo vere isbilmannen... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Var det noen som sa agurktid?Dette blir for dumt. Og så står moren og smiler på bilde.
|
|
|
#5 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Var det noen som sa agurktid?Så flaut.
|
|
|
|
#6 |
|
weird
Sv: Var det noen som sa agurktid?
Forbrukerrådet synser sannsynligvis ikke, men svarer på den juridiske problemstillingen. Og da stemmer det jo det hun sier. Hun henviser til vergemålsloven §2:
Hun sier jo også noe om at dette ikke innebærer full stopp av iskremsalg til barn, men at det såklart innebærer en ekstra risiko for selger dersom det blir en tvist.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#7 |
|
En Som Trener
|
Sv: Var det noen som sa agurktid?Jeg blir så flau på barnas vegne av slike saker. Idiotforeldre! Om jeg hadde sendt barna ut for å kjøpe is så er det mest sannsynlig med sedler av noe slag, så at de skal reagere på store sedler er bare for dumt det også.
|
|
|
#8 |
|
Audacious
|
Sv: Var det noen som sa agurktid?Herreminfnatt, jeg sender da min elleveåring for å handle hvorsomhelst aleine, og det gjorde jeg da hun var ti også. Hun var hoppende rasende over alle i USA som stoppet henne i butikken og lurte på hvor foreldrene var, synes jeg ser ansiktet hennes om hun ikke fikk kjøpe fra isbilen...
|
|
|
#9 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Var det noen som sa agurktid?Pokker! Jeg kom ikke på at jeg kunne skylde på isbildama den gangen guttungen handlet heftig for bursdagspengene sine. *noterer flittig til neste gang* |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Var det noen som sa agurktid?Jeg blir flau på foreldrenes vegne. Hvem tar sånt til avisa? Det er da virkelig ikke isbilsjåførens ansvar at ungene deres tømmer sparebørsa og bruker det opp! Makan. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og at den kommer plingende midt i ungenes leggetid - skal de først pushe is så gjør det da FØR ungene skal legge seg!
|
|
|
#14 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Var det noen som sa agurktid?Her kommer isbilen dingende hver lørdag - og vips er den omringet av unger med sedler. Det er sjelden jeg ser en forelder i nærheten, og eneste grunn til at jeg ikke sender Guttungen sjøl, om det skal handles, er at den ungen ikke liker is, så han gidder ikke, og det kan jeg jo nesten forstå.
|
|
|
#15 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Var det noen som sa agurktid?Herlighet, noen mennesker skulle vært beskyttet fra seg selv.
|
|
|
#16 |
|
Librocubicularist
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Næsj, hvorfor det? De gangene jeg har cash så har jeg kanskje en femhundrelapp, og kommer isbilen er det den poden får med seg. Her får sannelig foreldrene rydde opp med barnet sitt sjæl.
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Var det noen som sa agurktid?Dette må da være en forsinket aprilspøk? Vær så snill og si at det er det. :ber: |
|
|
|
|
|
#19 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Var det noen som sa agurktid?Jeg så det og ristet på hodet.
|
|
|
#20 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Var det noen som sa agurktid?For en flau artikkel... |
|
|
|