|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Vi har rød/hvit/champagne/portvin/farris i samme serie. I tillegg har jeg mine elskede champagneglass, og så har vi longdrink og tumblers (whiskyglass) og cocktailglass (martini/cosmo-glass) og likørglass.
![]() |
![]() |
#22 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Vi har disse som vanlige kjøkkenglass. De brukes til melk, saft, brus og vann.
![]() |
#23 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Vi har ikke alt det dere mener man må ha i et møblert hjem. Årsaken er at jeg føler at vi ikke har behov for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Hvis man ikke driver restaurant hjemme eller utstrakt selskapelighet virker det som mer enn litt overdrevet å ha så mange glass som noen skisserer i innleggene over. Hvor lagrer dere 12+ av hver type lurer jeg på.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Da jeg aldri drikker eller serverer whisky eller cognac ser jeg ikke behovet for å ha glass til det heller. Om noen en eller annen gang skulle ha med seg en flaske med sånt noe og ønske å drikke det her finner jeg sikkert et glass som passer.
![]() |
#26 |
Øyboer
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?I følge mannen er dette ekte Whisky glass. Vi har bare sånne helt beine men skal gå til innkjøp av noen sånne snart: http://www.tilbords.no/glencairn-whisky-glass-2pk.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?
Ha! Da har jeg ett ekte whiskyglass.
![]() |
#28 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Vi har til tolv av vinglass, ølglass, drammeglass og vannglass, og til 6 av whiskey-, champagne- og konjakkglass. Det fins både hvitvin og rødvinsglass i den serien vi har, men vi bestemte oss for at det var unødvendig.
![]() |
#29 |
godtemonster
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Vi har vinglass fra IKEA, arvede champagneglass etter min farmor, knallrosa champagneglass (gave fra tantebarn), akevittglass, ølglass på stett, vannglass, arvede likør- og portvinsglass, samt de umake kjøkkenglassene. Og ett ølglass fra Club7.
![]() |
#30 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Jeg mener på ingen måte at man "må" ha alt dette, altså.
![]() |
#31 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Vi har godt med skapplass og kan fint huse ganske mange glass, men jeg har ikke som mål å ha 12 av hver type, nei. Men som sagt så hadde jeg 20 stk til middag på lørdag og merket at det manglet noe.
![]() |
#32 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Jeg ser at vi nok er flere når vi har selskap enn det som er vanlig.
![]() |
#33 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Vi har 12 rødvinsglass og 12 hvitvinsglass. Totalt unødvendig, siden vi har trang spiseplass og stoler til fire. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Ute av drift
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Av våre 12 rødvinsglass vi fikk til bryllupet er det bare 8 igjen.
![]() |
#35 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?
I bryllup er det jo greitt å skaffe seg meir, det kan jo hende man ender opp med fleire enn fire stolar etterkvart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Vi har ikke 12 av alle glass, men av borddekningsglassene har vi 12.
![]() |
#37 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Vi har rødvin/hvitvin/hetvin/farris i samme serie, samt likør, akevitt, champagne, coctail, longdrink, cognaq og melkeglass i ulike typer og fasonger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
wizzzard
|
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Det einaste eg saknar av glas eigentleg er store halvliterglas til å ha vatn i, som helst ikkje er merka Hansa eller liknande. Det står vel på ønskelista om eg skulle finne nokon.
![]() |
#39 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Vi har mange, men ikke nødvendigvis 12 av alt.
![]() |
#40 |
Ute av drift
![]() Sv: Hvilke ulike typer glass bør man ha?Aiai, kjørte forbi et fint stort skilt i dag hvor det stod SOMMERSALG, så vips, nå har jeg 12 nye ølglass, 4 coctail-glass og 4 cognac-glass.
![]() |
|
|