|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Stiv
|
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?I min kommune har du både de dyktige, engasjerte og kontaktsøkende - og du har de ignorante med egen agenda. Det er personavhengig, innenfor samme partigruppe finner du ofte begge kategoriene.
![]() |
![]() |
#2 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Nei, egentlig ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Lokalpolitikere er vanlige folk. Jeg liker at det er vanlige folk som lever vanlige liv og med vanlige feil og mangler. De har ikke presserådgivere som forteller dem hvordan de skal opptre utad, så det kan bli litt upolert til tider, men det er i det minste folk som lever med det de vedtar, de har ikke særordninger som setter dem på siden av samfunnet slik stortingspolitikere til en viss grad har. Noen skjønner jeg jo ikke helt hvorfor er blitt valgt inn, men alle som stemmer er åpenbart ikke som meg. Så selv om jeg ikke er fan av alle lokalpolitikere, har jeg tro på lokaldemokratiet, at en del skal vedtas av de menneskene som lever med det. Jeg synes det er veldig synd at det er rike og fattige kommuner, jeg synes kanskje at man burde ha litt mer inn-til-staten-og-ut-igjen-filosofi på pengefordelinga enn vi har idag, men dog.
![]() |
#4 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Jeg har tillit til at sittende byråd i Tromsø utelukkende tar dårlige beslutninger, så langt skuffer de meg ikke, dessverre.
![]() |
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Nei, jeg synes det virker som mye inkompetanse og kameraderi. Og mange tilfeldige beslutninger og dårlig økonomistyring. Jeg lurer på hva slags utdanning de har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Jeg har mer tillit til lokalpolitikerne enn til stortingspolitikerne. Det sier ikke nødvendigvis så mye, for jeg har aldri fått de politikerne jeg fortjener.
![]() |
#7 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Litt overrasket over noen av svarene her, om at hvis man er misfornøyd får man engasjere seg selv.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 18-06-12 kl 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Vi får ikke bygge ut et ekstra soverom på verandaen pga estetikk (alle andre krav er oppfylt), politikerne synes at husene da får en viss overvekt til den ene siden og vil ikke godkjenne dette (vi var 12 like hus som søkte sammen).
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?
Men dette er vel plan- og bygningsetaten og ikke politikere?
![]() |
#10 |
Er frisk!
|
Nei, etter avslag ble det anket til plan- og bygningskomiteen - og det kom 5 politikere på befaring. Jeg var utvalgt som den som møtte dem, og jeg hadde selvsagt masse argumenter på lur. Jeg ble møtt om og om og om igjen med argumentet om at huset så litt tyngre ut på den ene siden hvis vi bygde ut, så de trodde ikke det var noe lurt. Og avslag fikk vi - med estetikk som eneste argument.
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
Jeg er ganske så sikker på at dere kan ta dette videre til Fylkesmannen, man kan i hvert fall det alle andre steder enn i Oslo, men det funker kanskje ikke sånn hos dere?
![]() |
#12 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Nei, ikke i det hele tatt her vi bor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?I teorien ja, i praksis nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Unik
Ikke nødvendigvis, for det er som Pøbelsara sier mye som er basert på skjønn. Man har jo i stor grad kommunalt selvstyre på enkelte områder.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 18-06-12 kl 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Men i samme innlegg om at man må engasjere seg står egentlig svaret for hvorfor jeg er så misfornøyd og ikke får til å bidra selv. I en pendlerkommune, som vår, med litt avstander, så formelig kryr det av +60 i lokalpolitikken. Ikke for at de ikke skal ha innpass, men de som har forståelse for, og kunne representert det jeg vil kalle folk i min egen situasjon har rett og slett ikke mulighet. Om man alt bruker et par timer pluss hver dag til og fra jobb, og har to eller tre barn, så er det rett og slett ikke tid igjen. Og da blir det nest beste en kan gjøre å lese seg opp og stemme frem de en har mest tro på. Men når resultatet er en gjeng med 70 åringer, som mener det går helt bra at en skole som er kondemnerbar om fire år brukes som den er, med argumenter som at "det gikk da helt bra med dem når de var små", og deres barn hadde jo gått der, og ingen av dem hadde klaget, så gir jeg litt opp. Skolen huser ganske nøyaktig dobbelt så mange barn som den er bygget for også, men det går jo fint så lenge man er litt kreativ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Unik
Haha, det arguemtet har jeg også blitt møtt med. Noe er ulovlig nå, som ikke var så nøye for 50-60 år siden.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 18-06-12 kl 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() |
#18 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Har du tiltro til lokalpolitikere?Jeg er ikke spesielt imponert over politikere, nei. jeg tror ikke alltid de leser sakspapirene en gang - de gjør i hvertfall vedtak både titt og ofte - særlig i desember - som tilsier at de umulig kan ha lest sakspapirene. De hører på dem som roper høyest - (hvem tror dere roper høyest av en gjeng barnehageforeldre og en gjeng sykehjemsbeboere?) og er slik Pelle beskriver. De husker ikke alltid hva de gjorde for noen måneder siden.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|