Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-12, 23:57   #1
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Så utrolig kjedelig at ferien ble slik.

Vi har aldri vært i syden med så små barn, men har reist til USA med spedbarn og jeg syns det har gått veldig bra. Selv med urolige barn. Jeg har jo sluppet å lage middag, gjøre husarbeid, vaske klær og hatt mannen sammen med oss 24/7, og da har det gått veldig greit altså.
Et mye bedre alternativ enn å være hjemme siden vi faktisk er to om alt og vi slipper husholdningsoppgaver.

Gammel 23-06-12, 23:45   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Man reiser ikke til varmere strøk, iallfall ikke hvis det innebærer flytur, med barn før de er nesten i skolealder.

Der sa du det, gjerne minst skolealder også. Aldri vært i syden med barn og etter denne tråden blir det nok en stund til også selv om jeg ikke har baby.

Appelsin: Så leit at ferien ble slik. Håper resten av sommeren blir mye bedre her hjemme.

Gammel 23-06-12, 20:55   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ugh, så kjipt! Noe dritt å kjede seg og ønske seg hjem fra første stund, ja!

Jeg var på Gran Canaria da Sumo var en måned gammel, men været var ikke på langt nær så hett som det dere opplevde, og Sumo sov og var roligfornøydbabyTM. Flyturen gikk også greit, trangt, ja, og Sumo sov oppå meg hele tiden og våknet ikke av annet enn mer mat-sultenfølelsen.

Gammel 23-06-12, 20:58   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har jo litt galgenhumor i dette altså og dere må gjerne humre av fremstillingen.

Selv om jeg innrømmer at jeg gråt minst to kvelder over tapte illusjoner og av ensomhet.

Som noen er inne på er det ikke akkurat verdens enkleste baby jeg har. Verdens godeste og mest sjarmerende, ja. Men ikke så enkel. Da vi bestilte turen i mars visste jeg at han ikke var så enkel som nyfødt, men jeg tenkte at det ville bli bedre. Og har det funket for andre, så måtte det jo sikkert funke for oss også.
Barna på 4 og 7 har visstnok hatt det flott, men jeg har liksom ikke vært ordentlig sammen med dem.

Gammel 23-06-12, 21:02   #5
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Uff, Appelsin, så kjipt. Akkurat det med all annonseringen på flyet kom jeg på akkurat nå. Det er fryktelig irriterende!

Gammel 23-06-12, 21:09   #6
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Urk. Eg huskar berre korleis det var å ha ein nyfødt ein som eg ikkje kunne røre pga hetebølge her på vestlandet. Å hatt han i syden som liten, hadde vert eit mareritt. All sympati.

Dog gjekk det greit å reisa til syden med han då han var nesten 1 år. Då kosa han seg på stranda. Men me hadde ikkje noko basseng eller noko ved hotellet, den gongen.

Gammel 23-06-12, 21:21   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Huff føler med deg

Jeg er glad vi er ferdige med småbarnsperioden og har stor gutt. Jeg gleder meg til vi skal til Spania i august

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:31   #8
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Uff så kjedelig da.

Jeg tror nok at det har med barnet å gjøre også altså. Noen er jo ikke så glade i varmen eller å bli flyttet på.

Også har denne våren på Mallorca vært den varmeste på 20 år.

Det blir enklere.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:36   #9
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Også har denne våren på Mallorca vært den varmeste på 20 år.

Nå fikk jeg en intens trang til å grinele her.
Er det mulig.

Gammel 23-06-12, 22:24   #10
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nå fikk jeg en intens trang til å grinele her.
Er det mulig.

Sorry altså. Men en venninde var der nå nylig og det var veldig varmt der i forhold til vanlig.

Men han lille tassen din da, roer han seg ikke med noen andre enn deg?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:27   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff da.

Jeg tror ikke det må være slik, men jeg husker det var strevsomt også selv om det var fine stunder også.

Vi var til Tenerife ( 6 timer flytur) da lillebror var 4 måneder (og hadde hatt kolikk siden han ble født 6 uker for tidlig) og storebror var 3 år. Flyturen var mest marerittaktig for storebroren som ikke klarte å sove på flyet tross nattflygning. Vi var mye på stranden, tror jeg, men det ble en del trilling for å få knøttet til å sove. For oss ble det faktisk litt positivt for vi klarte å avvenne lillebror med å kun sovne i armene våre (kolikkbabyuvane) og klarte å få ham i søvn trillende. Vel hjemme nektet vi å gi slip på den vanen og tok barnevognen inn om natten, og da var steget kortere for å sovne i egen seng.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:50   #12
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Oi da, håper du får kos og hvile i sommer da.

Jeg er helt enig ang flyturene. Det var lenge siden vi hadde reist charter da vi reiste til Tenerife i påsken. Nå hadde vi ekstra benplass på tur ned, fikk kun bestilt rad 2 med småbarn og da hadde vi dokøen i fanget. Hjem var det så trangt at jeg på vel 170 cm satt med kneskålene i setet foran.

Vi reiste med rutefly til Mallorca i fjor. Fikk gammel SAS maskin uten do foran. Det passet dårlig fordi jeg satt på rad 4 med 3 åring som var bleiefri på 14. dagen. Og været i juli skulle vært knall, men vi hadde 14 dager med knappe 22 grader og mye regn, vi frøs.

Vi hadde fin ferie i leid villa på Sardinia. Da var yngste 4 mnd. Vi hadde 24 grader, 200 m fra stranda, basseng og familie som kunne bære og trille kollikk jenta.

Nå synes jeg det er så greit at barna er tette, de skal begge ha faktor 30, UV klær og ligge i bløt i bassenget. Vi har ordnet oss Sardinia ferie igjen. På et hotell Star Tour bruker. Håper at våre barn møter barn de kan snakke med. Eldste ble kjent med flere i bassenget på Tenerife. Yngste henger på.

Det er alltid noe som kan gå en imot når en er på reise. Det er det hjemme og, men forventningene er større når en bruker feriedager og mye penger på forventet kos.

Gammel 23-06-12, 21:54   #13
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Det var basinett å få på Ving charter til Tenerife, de to første radene.

Gammel 23-06-12, 21:37   #14
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for update, da trenger jeg ikke har dårlig samvittighet for ikke å ha tatt med unger til syden enda ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:42   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I hear you, sister. Dra med rutefly til langtvekkistan i stedet, der man får basinette på flyet. Der man kan finne små hotellperler, og alle oooooher og goooher med de søte små og tar de med på kjøkkenet så mor og far får spise i fred (om enn litt befippet og fylt av tanker om kidnappingsligaer og attraktive blonde barn og sånn). Der man ligger i hengekøye under palmer, fordi ingen med vettet i behold ligger i solen med vilje, og det er deilig, svalende vifte i taket i stedet for arktisk bris med aircon.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 19:14   #16
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

I hear you, sister. Dra med rutefly til langtvekkistan i stedet, der man får basinette på flyet. Der man kan finne små hotellperler, og alle oooooher og goooher med de søte små og tar de med på kjøkkenet så mor og far får spise i fred (om enn litt befippet og fylt av tanker om kidnappingsligaer og attraktive blonde barn og sånn). Der man ligger i hengekøye under palmer, fordi ingen med vettet i behold ligger i solen med vilje, og det er deilig, svalende vifte i taket i stedet for arktisk bris med aircon.

Og for øvrig, all sympati!

Gammel 23-06-12, 21:47   #17
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde dere ikke bestilt seter på forhånd? Etter den første turen vi hadde med eldste når han var 10 uker har vi alltid bestilt plasser på forhånd. Da har man mulighet til å få litt større plass. Det er ikke alltid man har basinette, men vi har lagt unger på gulvet for å sove når vi har sittet helt fremme i flyet, eller på midten hvis flyet er stort nok.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:51   #18
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Æsj og usj. Og jeg er veldig enig i at T.Cook kan ryke og reise; jeg foretrekker også å slappe av på flyreiser. Min jente var forøvrig også en mindre foreldrevennlig baby som helt klart hadde det best med faste rutiner hjemme. Det forandret seg dog gradvis fra 6 mnd og nå er hun svært så grei å ha med på vift.

Gammel 23-06-12, 21:53   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja, vi fikk basinett ene veien, og det var himmelsk. Ungen sov hele returen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 22:03   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn kan det altså være. Her var det 8 leiligheter, rett på stranden, ingen høye hoteller.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.