|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Chick lit og sånntiddelibom: Jeg liker de gode bøkene i sjangeren, poenget er bare at jeg synes det har kommet et res av utrolig dårlige bøker der, og jeg ville høre om andre har samme erfaring. Jeg mistenker damer som går med en forfatterspire i mange for å tenke: "Å-endelig noe jeg også kan skrive om: Jeg har jo mannogbarnoghussomburdeværtryddet og spiserformyesjokolade, ser ut som om damer liker å lese om sånt- her er det bare å smi mens liket er varmt. Og så overser de en ganske vesentlig detalj- de kan ikke skrive. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
geskjeftig
|
Sv: Chick lit og sånnRine, der tenker jeg vel egentlig det er forlagene som burde fått fiskedasken. Jeg syns det er spekulativt å gi ut alskens møl bare fordi de kan og fordi det selger, når de heller kunne drevet sjangerutvikling.
|
|
|
#23 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Chick lit og sånn
|
|
|
|
#24 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Chick lit og sånnMå slenge meg med i koret om oversatt litteratur. Bridget Jones på norsk f.eks, det er nesten dårligere enn filmen. Why? Hvorfor er det sånn?
|
|
|
#25 |
|
Halloen!
Sv: Chick lit og sånnJoda, klart det er forlagene som burde vært fiskedasket, det er jo de som prøver å melke chick lit-kua selv om det ikke er noe å hente.
Sånt er såpass alvorlig at vennskap må revurderes, ja. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Chick lit og sånn
Jeg også. Elendig og tåpelig. Og jeg burde jo definitivt være mølgruppen. (Egentlig en trykkleif, men den passet så godt at jeg lot den stå...)
|
|
|
|
#27 |
|
Halloen!
Sv: Chick lit og sånnHentet fra http://chicklitbloggen.blogspot.no/ Første avsnitt utdrag fra en Rudberg-bok, resten er bloggerens kommentarer, som jeg er veldig enig i, spesielt setningen jeg har uthevet. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Chick lit og sånnJeg leser også en del chick lit om sommeren, og i tillegg til Maryan Keyes synes jeg Jane Green skriver ganske bra. Ellers er det mye som jeg enten tvinger meg til å lese ferdig, eller legger fra meg etter noen kapittel.
|
|
|
#29 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Chick lit og sånnBridget Jones (den første) er veldig god, særleg gjennom alle dei knallfine referansene til Pride and Prejudice. For meg, som er Austen-fan, syntest eg dette var ein svært elegant og godt gjennomført samtidsversjon av romanen. Men det er vel eigentleg den einaste chic-lit-boka eg har likt veldig godt, og. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Epikur
|
Sv: Chick lit og sånnDet blir ikke noe Rudberg på meg, hverken litterært eller musikalsk. :noterer:
|
|
|
#31 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Chick lit og sånnDenise Rudberg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#33 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Chick lit og sånnJeg er enig med deg. Jeg kan like chic lit, jeg. Jeg ønsker innimellom noe som bare er enkelt og morsomt å lese. Jeg har likt Maryan Keyes. Problemet er at jeg ikke finner veien videre, for det er jo så grusomt dårlig.
|
|
|
|
#34 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Chick lit og sånnrine: Det avsnittet var fullstendig grusomt
|
|
|
|
#35 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Chick lit og sånnJeg lo så jrg hylte av Sophie Kinsella i sin tid, og har også lest noe av Mayan Keyes. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Chick lit og sånn:noterer: Jeg trenger noe lett, men ikke kjedelig til sol og strand i sommer.
|
|
|
#37 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Chick lit og sånnJeg orker ikke shopaholic-bøkene, og synes at Sohpie Kinsella er litt for lettbent. Men jeg likte for eksempel "The Readers Group" og "Things I Want my Daughters to Know" av Elizabeth Noble. Og "31 Dream Street" og "The Truth about Melody Brown" av Lisa Jewel.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Halloen!
Sv: Chick lit og sånnGoT? Game of Thrones? Nei, det er jeg klar over. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Chick lit og sånn"Hun kledte seg som en kuet bibliotekar. Hennes oppfatning av sexy undertøy var at bommulsbh-en skulle matche bommulstrusene." (In your shoes)
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
![]() |
|
|