Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Giveaways til barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-12, 23:48   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Giveaways til barn

Hvilken bank er dette da? Mine barn får aldri noe fra banken vår, selv om vi har en stor sparebank ved Mjøsa.

Reflekser, lommebøker, buff, ledlykt, drikkeflaske, termos, sitteunderlag, sekk osv. er alle ting som ville blitt brukt her i huset hvertfall!

Gammel 28-06-12, 23:58   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg for min del er lei alle de dårlige sekkene man får.

Gammel 29-06-12, 00:23   #3
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Turkopp, matboks, tegnesaker, kosedyr, pose til svømmetøy (vanntett fra innsiden), sammenleggbar pølsepinne

Gammel 29-06-12, 08:08   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Hvilken bank er dette da? Mine barn får aldri noe fra banken vår, selv om vi har en stor sparebank ved Mjøsa.

Ikke? Ikke når det er bøssetømming-uke, eller når man er innom og tømmer ellers?

Tror det må være sparebanken på feil side jeg

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 15:55   #5
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine

Ikke? Ikke når det er bøssetømming-uke, eller når man er innom og tømmer ellers?

Tror det må være sparebanken på feil side jeg

Kan jo hende det er på feil side for deg? Vi er jo ikke så mye innom banken vår da, for vi setter inn pengene på konto, kanskje det vi gjør feil.

Gammel 29-06-12, 00:35   #6
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Signerer alle forslagene over, og velger å understreke at det er hyggeligere å få en liten sak som er solid enn en sekk som går i stykker og er generelt vond å gå med.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 13:01   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har fått ting én gang da det var Barnas Dag eller noe sånt. De kunne velge seg et par ting og tok en myk bamse, viskelær og matboks. Matboksen brukes enda, faktisk.

Refleksvest hadde jeg likt.

Gammel 29-06-12, 13:24   #8
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Rompeakebrett!

Gammel 29-06-12, 21:44   #9
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Her er ungene med i klubben, der man får bursdagsgave.

Gammel 29-06-12, 23:53   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers ting som brukes opp. Gode fargestifter. Blyantpenner. Viskelær. Dusjsåpe. Poenget er at det må være rimelig grei kvalitet på ting, ræl med logo på blir kastet, da er det bedre med en litt mindre fancy ting som funker.

Gammel 30-06-12, 14:29   #11
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Kan jo hende det er på feil side for deg? Vi er jo ikke så mye innom banken vår da, for vi setter inn pengene på konto, kanskje det vi gjør feil.

Er nok på feil side for meg, som er mot nabolandet

Det er veldig stas for ungene å få premie når de kommer for å tømme sparebøssa, men de fleste sparer rett på konto ja. Heldigvis

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Poenget er at det må være rimelig grei kvalitet på ting, ræl med logo på blir kastet, da er det bedre med en litt mindre fancy ting som funker.

Det er det jeg også tenker - det ligger så mye "brask" i hyller rundt omkring som ingen vil gi bort, da ingen setter veldig pris på det, kan være både ubrukelig og stygt, eller dårlig kvalitet..

Men takker for svar, jeg har sendt et innspill videre allerede

Gammel 30-06-12, 09:33   #12
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Skjønner at jeg holder mine barn fra å få mye rart, ettersom de enda ikke har fått egen konto.

Få ting, altså? Jeg husker vi fikk sparebøsse i min tid. Som bare banken kunne låse opp, måtte tømmes der.

Gammel 30-06-12, 09:45   #13
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syntes minnebrikke var et godt forslag.

Gammel 30-06-12, 16:50   #14
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ville likt å fått badehåndklær i alle fall og buff. Det ville blitt brukt. En god ball. Tøff lue. Ting av skikkelig kvalitet, ellers går det i søpla her.

Hvilke andre banker gir ut ting, noen som vet? Mine har konto i SR bank, men jeg vurderer å bytte da vi ikke har noe kundeforhold til banken ellers. Nå har vi fått DNB her også, lokalt, kunne vært greit å byttet der da de også har annen konto der.

Gammel 30-06-12, 17:06   #15
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ville likt å fått badehåndklær i alle fall og buff. Det ville blitt brukt. En god ball. Tøff lue. Ting av skikkelig kvalitet, ellers går det i søpla her.

Hvilke andre banker gir ut ting, noen som vet? Mine har konto i SR bank, men jeg vurderer å bytte da vi ikke har noe kundeforhold til banken ellers. Nå har vi fått DNB her også, lokalt, kunne vært greit å byttet der da de også har annen konto der.

Jeg har jobbet i både Nordea, DNB og nå i lokal bank i Terraalliansen, og alle har hatt gaver til barn.

Tror ikke mange sender ut gaver til alle små kunder når de har bursdag, men det kan nok være de får bursdagskort, innbydelse til bøssetømming.
Der jeg er nå, feires det Bamseuke, hvor det sendes ut innbydelser, i tillegg serveres det forskjellig. I fjorr hadde de hatt cowboyfest - grilling og litt musikk utendørs, samt ponniridning - og ikke minst utdeling av tømmepremier og gaver til både barn og voksne fra Bamse-maskoten. '
Avdelingen jeg egentlig jobber på hadde åpent i forbindelse med Barnas dag i byen, ga ut heliumballonger og tømmepremier til alle små, samt kaker og boller, kaffe og saft, og hadde ansiktsmaler i lokalet. Veldig populært.

Ellers vet jeg at DNB har kuttet en del på sparebøsseuker osv, der jeg jobbet var det pga de har så mange små kunder at de ikke har ressurser til det lenger Skuffende synes jeg, prøvde å få det igang igjen når jeg var der, men det var lagt opp til at barna tømte ved behov, og måtte komme inn i lokalet for å spørre etter premie etterpå.. Blir ikke helt det samme.

Gammel 30-06-12, 17:21   #16
millact

Standard

Maxine: Har sjekket ulike banker i går på nett, men det er litt praktisk, kanskje, at de har lokal filial sånn at vi kan få tømt bøssene relativt lett. Ser jo at både Nordea, DNB og sikkert mange andre har "barne" avtaler. Får tenke litt og se hva vi gjør.

I fjor sommer var vi innom Pluss Bank i Kr.sand med sommertegning (stod i avisen at vi kunne levere). Barna fikk greie småting enda vi slettes ikke har konto der (jeg har hatt tidligere, da, da jeg bodde i byen). I vår nåværende bank er det visst helt slutt. Jeg kunne ikke engang få beholde bankboksen min der uten å ha konto selv om barna altså har konto der.

Gammel 30-06-12, 17:25   #17
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Hmm.. Såpass ja. Vel - det blir stadig mer vanlig å skrenke inn for andre bankers kunder på enkelte ting. Hos oss kan hvem som helst ha bankboks, men det er mye billigere for de som er kunder

men forresten - SR-bank, hører ikke de til Sparebank1-gruppen? De pleier jo å ha ganske bra med ting å dele ut de? Hvertfall de to som har vært i området her. Men mulig man må spørre? Vi fikk stadig invitasjon til sparebankuker med servering osv da ungene hadde konto i Sparebanken Hedmark, som også hører til Sparebank1-gruppe.

Gammel 01-07-12, 11:46   #18
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

men forresten - SR-bank, hører ikke de til Sparebank1-gruppen? De pleier jo å ha ganske bra med ting å dele ut de? Hvertfall de to som har vært i området her. Men mulig man må spørre? Vi fikk stadig invitasjon til sparebankuker med servering osv da ungene hadde konto i Sparebanken Hedmark, som også hører til Sparebank1-gruppe.

Jo, de hører til den gruppen. De hadde sånn en "happening" for et par år siden, Labb & Line kom, tømming av bøsse, smågaver osv. Men det var kun den ene gangen.

Ender nok opp med å bytte bank for barna etterhvert siden jeg ikke har noe kundeforhold selv til SR-Bank.

Gammel 01-07-12, 20:48   #19
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Hmm.. Såpass ja. Vel - det blir stadig mer vanlig å skrenke inn for andre bankers kunder på enkelte ting. Hos oss kan hvem som helst ha bankboks, men det er mye billigere for de som er kunder

Jeg leste spareban-kuker

Gammel 03-07-12, 01:37   #20
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Hengepose til verdisaker til å ha rundt halsen, absolutt. Pølsepinne teleskopmodell er nyttig på skoleturer/ aktivitetsdager. Vi har en bitteliten ståltermos med en bitteliten kopp på ( tror den tar 3 dl eller noe - ikke mye.) Men blir mange små kopper ( fint fordi man drikker lett opp og mindre søl hvis den velter) og veier ikke mye. Men reklametermoser i ulike farger er dritt fordi fargen som regel ligger som et plastbelegg utenpå og ikke tåler noe særlig vask. Termos som flasser er ikke gøy. Så må være stål, tror jeg. Paraplyer er pop. Hodelykt. Matboks, som nevnt over. Ellers er jeg enig i at gode sparebøsser er mangelvare. (Nå er jeg veldig old school på sparing, og får helt kløe av at foreldre skal spare for ungen på ungens konto.) ungene mine liker godt lommebøker! Siliconskin til IPhone ( sånn gummibeskyttelse til tlf. - ser endel har den med reklame o.a. På). Sammenleggbar turkopp er nevnt over. Turutstyr er i grunnen pop her generelt, mye sånt bruket vi både i helger og på aktivitetsdager på skolen. Skistropper som passer barneski er generell mangelvare/ forbruksvare.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.