|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Fordelen med å ha en plan for pengebruken i ferien er at da kan du fortelle pengene hvor de skal i steden for å lure på hvor de ble av.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye penger på ferie?Vi har pleid å bruke 1500 pr dag da vi var to voksne og hadde barn på samme alder. Men mannen spiser mer enn meg, drikker øl til lunsj, vi spiser alt ute,bortsett fra frokost. Vi hver kveld. I tillegg har vi en tur til en park, samt leier bil noen dager. Shopper ikke noe særlig annet enn badedyr ol.
|
|
|
#24 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Hvis junior blir sliten kan det kanskje være hyggelig å spise lunsj ute og lage middag hjemme. Det gjør vi de aller fleste dagene. Lunsjen kan bli litt middag-ish - men det er ofte mye billigere enn å spise store middager om kveldene.
|
|
|
#25 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mye penger på ferie?Det går fort mye penger til drikke på en sånn tur. Sørg for å kjøpe vann i store kvanta. De store 5l-kannene er som regel mye billigere enn 1,5l-flaskene. Fyll heller over vann på småflasker som dere kan ta med ut på stranda o.l.
|
|
|
#26 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Vann i store kvanta kan kanskje være litt vanskelig i praksis, de er tunge disse store boksene. Men det er et bra tips. Om dere har en liten fryseboks på rommet, så legg små vannflasker inn der om kvelden, fyll de halvveis opp med vann og fyll opp resten dagen etterpå med vanlig kaldt vann. Da har holder vannet seg kaldt lenge. Gjerne en flaske til hver.
|
|
|
#27 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mye penger på ferie?
Med leiebil noen dager så går det fint å handle i litt større kvanta. Da finner man gjerne en større dagligvarebutikk også (litt utenfor turiststedene)
|
|
|
#28 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
|
|
|
#29 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?30% på solkrem på Vita i går i alle fall!
|
|
|
#30 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Men enkelte flyselskap nektar deg å ha med niste. Dei skriver at det er av hygieniske årsakar, men det lyser jo lang veg at det er heilt andre motiv for ein sånn dusteregel. Me måtte argumentere for å få lov å gi den særs kresne jenta vår mat frå matboks på flyet da ho var fire år gamal.
|
|
|
#31 |
|
Fortynnet
|
Med mindre det er snakk om ekstremt lavbudsjettferie så hadde jeg virkelig ikke giddet å sitte på hotellet og spise tomatsuppe. Det er jo mye rimeligere enn her å gå ut og spise, og det er en stor del av opplevelsen for min del. Med bare deg selv og ett lite barn så koster ikke middag ute så mye. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Vi har allerede betalt mat på flyet og når vi velger frokost og de fleste lunsjer i leiligheten skal vi søren meg ut og spise middag når vi først er på ferie.
|
|
|
#33 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor mye penger på ferie?Tomatsuppe på pose med i kofferten. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig! |
|
|
|
|
|
#35 |
|
maler
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Jeg synes det alltid går mer penger enn man tror på sånne ting. Nå er vi over dobbelt så mange og skal bort 10 dager i sommer, men jeg regner med 20000 eller noe mer enn det. Hvis du betaler for deg selv og ungen tror jeg du kommer langt med 5-10000, men selv da må du være litt påpasselig med hva du bruker penger på. Selv om man spiser ute hver kveld går det an å tenke litt på hvor og hva man spiser hvis ikke gourmetopplevelsen er målet med turen. Vi bruker å spise enkelt (type pizza) noen dager og så spiser vi dyrere andre dager. Men jeg er helt enig med deg, jeg er ikke villig til å være på ferie og leve som hjemme stort sett, selv om jeg også har vært på tur med 50 kr dagen som budsjett og hatt det strålende.
|
|
|
#37 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Jeg gikk inn på nettbanken nå for å sjekke hvor mye vi brukte sist vi var på GC og det ser ut som vi brukte ca 15 000. Vi er 6 stk og var der i 13 dager. JEg trodde egentlig vi brukte mer enn det.
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg. Sist redigert av trøtt : 29-06-12 kl 23:01. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mye penger på ferie?Min erfaring er at det ofte går mer penger enn man tror og regner med når man er på ferie, uansett hvor man er. En brus her, en is der osv.
|
|
|
#39 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor mye penger på ferie?Det går alltid mer penger enn en regner med, men sjokket blir ikke like stort når man bare er en voksen og et lite barn tror jeg. Er man 5-6 som skal ha is og drikke og kaffe og lunsjer og middager så blir det fort litt mer uoversiktlig. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
awesom
|
Vi brukte 15 000 vi også mener jeg. (2 voksne barn på 3 og 5). Vi spiste minst 1 måltid ute hver dag, gjerne flere. Var både i dyreparken og i badeland. Var i Las Palmas og shoppet osv. Vi sløste i grunn ganske bra.
|
![]() |
|
|