Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-12, 15:52   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig øknomisk?

Aldri i verden. Jeg liker ikke å skulle ha hovedansvar for hus, jeg kjenner ingen andre hjemmeværende, jeg har tatt utdanning jeg vil bruke og jeg liker å få tilbakemeldinger på at jeg er faglig flink.

Gammel 09-07-12, 22:54   #2
Solsikken
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2012
Solsikken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Aldri i verden. Jeg liker ikke å skulle ha hovedansvar for hus, jeg kjenner ingen andre hjemmeværende, jeg har tatt utdanning jeg vil bruke og jeg liker å få tilbakemeldinger på at jeg er faglig flink.

Signerer! I tillegg til at jeg ønsker den økonomiske uavhengigheten jeg får av å jobbe. Mannen min tror jeg godt kunne trives som hjemmeværende

Solsikken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 15:52   #3
Left
Passiv

Standard

Ikke på fulltid nei, men jeg skulle fint overlevd med å ha 50% stilling.

Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 15:55   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det ville jeg ikke. Hodet mitt, selvtilliten og selvfølelsen min trenger at jeg jobber. Men jeg kunne gjerne jobbet redusert, men da uavhengig av om jeg hadde noen mann til å forsørge meg eller ikke - jeg ville kun jobbet redusert hvis jeg hadde klart det på egne midler og egen inntekt. Eller med en _veldig_ god avtale med en evt. partner ift inntekt og eiendeler.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 15:54   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Nei, overhodet ikke. Jeg trenger å være ute i verden og være noe mer enn mamma og kone, og jeg hadde sannsynligvis blitt lite hyggelig å være i hus med etter en stund. Jeg kunne gjort det noen måneder, men hadde nok fort blitt lei hvis jeg ikke hadde veldig mange andre aktiviteter å holde på med. Jobbe delvis hjemmefra, derimot, kunne jeg godt gjort.

Gammel 09-07-12, 15:55   #6
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, aldri i livet. Jeg holder på å tilte nå som jeg er i permisjon, og i tillegg treåringen har ferie fra barnehagen. Å være hjemme på heltid skremmer vettet av meg. Jeg trenger voksenkontakt og faglige utfordringer.

Gammel 09-07-12, 15:55   #7
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne ikke tenke meg å være husmor. Evighetsstudent/fri forsker uten behov for ansettelse noe sted, kanskje.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 15:56   #8
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei. Jeg klamrer meg fast til jobb så lenge helsa tåler det.
Men kroppen hadde definitivt hatt godt av å bruke litt mindre tid på jobb, og bruke gradert sykemelding på mindre stressende dager, og regelmessig behandlinger. Har jeg hørt.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 16:03   #9
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde gått på veggen.Skulle jeg vært hjemme på heltid måtte jeg hatt veldig mange venner som også var hjemme, for voksenkontakten må jeg ha. Også ville jeg nok ikke vært helt komfortabel med å være avhengig av mannen, uansett hvor lite han fulgte med på hva jeg brukte penger til.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 19:36   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Nei, å leve på mannen hadde ikke passet for meg/oss.

Hadde vi vunnet f. Eks 45 mill i Lotto så hadde vi nok sluttet å jobbe begge to. Hadde sikkert gjort et eller annet, investeringer osv som man engasjerte seg i, men ikke mer som vanlig ansatt tror jeg. Litt av motivasjonen for å jobbe og stå på for min del er knyttet opp mot å tjene mest mulig.

Men altså å være hjemmeværende med 150% arbeidende mann, det hadde jeg ikke orket.

Gammel 10-07-12, 20:39   #11
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du vært hjemme på heltid om mulig økonomisk?

Aldri i livet! Jeg er helt avhengig av å være i jobb og hadde blitt syk om jeg skulle gått hjemme og grublet. Kan ikke tenke meg å jobbe deltid heller.
En annen ting er jo dette med pensjon og at jeg ikke vil være avhengig av min mann for å klare meg her i livet.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-12, 13:50   #12
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det kunne jeg aldri tenkt meg. Jeg liker å jobbe og kunne selvsagt hatt litt kortere arbeidsdag og en fridag i uka, men ikke vært hjemme på fulltid.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-12, 15:26   #13
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Nei, det kunne jeg aldri tenkt meg. Jeg liker å jobbe og kunne selvsagt hatt litt kortere arbeidsdag og en fridag i uka, men ikke vært hjemme på fulltid.

Ja, sekstimersdag hadde vært bra. På min jobb er det flest ansatte over seksti, og det er pussig hvordan mange av dem alltid har uendelig mange timer i pluss fordi de elsker jobben sin og ingen forpliktelser hjemme så de kan jobbe så mye de vil, og i tillegg har de seniordager og ekstra ferie som de egentlig ikke har lyst til å bruke, mens vi få småbarnsforeldre alltid har minustimer, må ta ut feriedager uten lønn hvis vi skal ha noe ekstra, og aldri får tid til å gjøre noe ekstra. Jeg skulle gjerne hatt noe tilsvarende seniordager for småbarnsforeldre.

Gammel 09-07-12, 15:56   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

For fem år siden ville jeg sagt ja. Nå, etter å ha studert noen år og vet hva det vil si å "ha et liv" (noe jeg ikke hadde da jeg var hjemmeværende) vet jeg bedre. Aldri mer husmor på heltid på denne dama.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 09:43   #15
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Nei, det kunne jeg ikke. Men å jobbe redusert, vertfall nå når barna var små ville jeg nok kunne prioritert. Mye for å slippe tidsklemma.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 15:57   #16
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, men jeg kunne kanskje jobbet 60 eller 70%, noe mindre og jeg hadde muligens blitt litt gal.

Gammel 09-07-12, 16:03   #17
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Haha, nei! Og ville familien hatt meg hjemme på heltid? Nope!

Men her var det jo overveldende enighet om at det vil ikke. Hvor er alle de som trives med å være hjemme da?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 16:06   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Tenker du da på om de gjør det "for ungenes del", eller om de gjør det "bare fordi og uansett" lsm?

Uansett, egentlig. Men nå er det en ganske hypotetisk problemstilling, for jeg tror ikke jeg kjenner noen som gjør det. Det er jo ikke akkurat så veldig vanlig, i alle fall ikke i min del av verden.

De jeg vet om som ikke jobber, gjør det ikke fordi de er forhindret fra å jobbe, og det kommer jo absolutt ikke i samme kategori.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 16:01   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke sluttet å jobbe om Sambo plutselig skulle tjene dobbelt så mye som i dag, men jeg hadde nok jobbet deltid.
Sambo hadde nok kunne vurdert å bli hjemmeværende.

Gammel 09-07-12, 16:17   #20
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil være økonomisk uavhengig, og ikke liker jeg husarbeid, så jeg hadde nok ikke blitt hjemme nei. Hvis jeg hadde vilt mye (egne) penger og ikke måtte jobbe, kunne jeg klart meg fint uten jobben, men jeg hadde ikke hatt lyst å gå hjemme å stelle hus.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.