Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinner og karriere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-12, 17:38   #1
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og karriere

Nå har eg litt dårleg samvit for å starte ein tråd og ikkje følgje opp, men det har vore mykje som har skjedd både i går og dag.

Aspektet med at det tar lang tid før kjønnsforskjellane jamnar seg ut blant folk i 50-åra, sjølv om kjønnsforskjellane er snudd opp ned på dei prestisjetunge studiene, er jo veldig interessant! Det har eg ikkje tenkt på i det heile tatt, men det seier seg jo sjølv at det tar litt tid før alle dei kvinnelege studentane får opparbeida seg nok erfaring og kompetanse til å overta toppstillingane. Det er jo eit veldig viktig aspekt, som det er rart at Aftenposten-saken og andre, liknande saker ikkje tar høgde for.

I Aftenposten-artikkelen eg lenka til, står det til slutt litt om moglegheit for heimekontor og kveldsjobbing. Og det kan jo hende det ville vore lettare å kombinere karriere og familieliv, viss arbeidslivet var meir fleksibelt. Far er på jobb frå 8-16 medan mor er på jobb frå 14-20 (+ evt. overtid) eller omvendt. Dersom dette var "vanleg" ville ein heller ikkje mista så mykje av det kollegiale fellesskapet ved å jobbe til andre tider.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 18:15   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Hvordan i all verden skal den løsningen du skisser sist der, bai, gi mer familietid?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 19:04   #3
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg hadde ikke villet jobbe i et firma der ledelsen kun var tilgjengelig mellom åtte og halv fire, virkelig ikke. Eller ikke kunne nås eller ta stilling til noe på helg eller fire uker i strekk i sommeren. Skal man sitte med det øverste ansvaret og ta avgjørelsene, så man være tilgjengelig når ting skjer.

Nå vet jeg ikke hvilken bransje du jobber i og hvilken jobbsituasjon du har, men er det virkelig slik hos deg at det kun er ett menneske som kan ta en avgjørelse? Og disse avgjørelsene vet man aldri om når kommer, om det er natt eller dag, søndag eller onsdag? Eller er det mer unntaksvis? På et generelt nivå syns jeg ikke det er sunt for et menneske å aldri ha skikkelig fri. Å alltid måtte være tilgjengelig kan ikke være helt bra.

For ikke å snakke om hvilken situasjon man kommer i om denne ekstremt viktige personen skulle bli kjørt over av trikken på vei hjem. Litt redundans på viktige stillinger bør man ha.

Selv statsministeren har da ferie og er bare tilgjengelig for kriser, om jeg ikke tar feil?

Og så er det da ganske stor forskjell på om man får en fem-minutters telefon etter arbeidstid, og om man må være på jobben i 10-12 timer hver dag.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-12, 21:02   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sier på ingen måte at jeg er mer glad i barna enn mannen og sånt altså.
:viktig:

Gammel 14-07-12, 21:14   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva man kommer til å tenke på dødsleiet er vanskelig å forutse. Det er ganske mange menn i pensjonsalder som ser tilbake på et liv hvor de gikk glipp av barnas oppvekst. Det er mange kvinner som ser tilbake på et liv hvor de ikke fikk brukt sitt potensiale.

Jeg tror som Him at alder har en god del å si. Jeg tror også at det er lang vei å gå når det gjelder roller i familier og forventninger til ledere.
I mitt eget yrke har det sakte men sikkert beveget seg fra en kvinneandel i lederstillinger som var null til at andelen stadig øker. Lederrollen har også endret seg mye underveis og det er bra.

Jeg kan ikke tenke meg et liv hvor jeg er mer "gift" med jobben enn jeg er, men jeg kan godt tenke meg mer ansvar etterhvert og jeg kan godt tenke meg utfordringer.

Så lenge kvinner synes det er greit at fedre knapt seg barna sine og menn synes det samme så er det vanskelig å gjøre noe med lederes vilkår.
Jeg tror at endringer må skje på hjemmebane først. Arbeidet hjemme må fordeles likt for at mulighetene i arbeidslivet skal bli like. Det viser seg at kvinner som gjør karriere i yrkeslivet oftere går på en smell enn menn fordi de i større grad også må ta ansvar hjemme. Slik kan det ikke være. Likestilling på hjemmebane først!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 00:02   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ennå er det vel vanligere at kvinner velger å være sjef for as familien og er fornøyd med at mannen da kan bruke mer tid og krefter på jobb og dermed gjøre at familieøkonomien går rundt. Det er foreløbig ganske uvanlig at menn jobber redusert for at kvinnen i familien skal kunne satse på karriere. Og kvinner som satser på karriere møter fortsatt skråblikk og spørsmål fra flere hold. Det er også en ganske vanlig holdning på arbeidsplasser at man ikke satser så mye på kvinner i 30-årene, for det forventes permisjoner og innsats på hjemmebane noen år. Og da sakker man akterut, når man da ønsker å satse noen år senere er det allerede satset på en yngre mann. Nå tabloidiserer jeg, men jeg tror ikke det bare er snakk om fordeling på hjemmebane, men også hvordan arbeidsgivere bevisst eller ubevisst tenker om kvinner og menn i den alderen hvor grunnlaget for karrieren legges.

Når det er sagt ser jeg tydelig nå at det valget jeg har gjort nå, å jobbe 2 dager i uken istedenfor å være helt borte fra jobb i permisjon har vært veldig smart karrieremessig. Jeg har unngått ute-av-syne-ute-av-sinn-effekten, og sørger på den måten for å være med i alle fremtidsplaner selv om jeg knapt jobber. (2 dager i uken med ammefri er jammen ikke mye, men det utgjør en stor forskjell å være der). Jeg tror at mer likestilling på hjemmefronten mhp permisjonsfordeling vil hjelpe på sikt, også når det gjelder lederstillinger. Når det blir naturlig å tenke at menn har en plass hjemme med småbarn blir det nok også naturlig å tenke at de godt kan ha hovedansvaret hjemme mens kvinnen i familien satser på jobb.

Gammel 15-07-12, 13:00   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke helt den der greia med at det er så synd og skam å la ungene være i barnehagen til stengetid? Hvis det var meningen at de måtte hentes før, så hadde vel ikke bhg vært åpen så lenge, eller?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 13:02   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg skjønner ikke helt den der greia med at det er så synd og skam å la ungene være i barnehagen til stengetid? Hvis det var meningen at de måtte hentes før, så hadde vel ikke bhg vært åpen så lenge, eller?

Hvis barnehagen åpner 7 og stenger 17, så synes jeg det er lenge å benytte hele åpningstiden. Om man leverer 9 og henter 17, så er vel ikke det noe verre enn å levere 7 og hente 15.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 13:39   #9
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det kommer kanskje an på når man leverte dem.
Jeg synes faktisk det er litt synd og skam å levere barna 07 og hente 17 hver dag. I vår barnehage er det ikke lov engang - det er makstid 9 timer.

Gammel 15-07-12, 13:05   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaja, jeg tenkte det hadde å gjøre med noe av det samme forferdelige som muligens kan skje dersom ikke klærne matcher.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 19:53   #11
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

En ting til som gjør det vanskeligere for menn å prioritere familie; forventningspress fra andre menn.

På jobben vår deles hvert år (på julebordet) "myk mann"-prisen ut. Denne prisen går til den mannen som i løpet av det siste året har jobbet lite overtid/ dratt fra jobb eller møte som følge av telefon fra familien (kona) / generelt prioritert familie framfor jobb. "Prisen" er ment som fleip og tull, men det er svært få menn som er særlig begeistret over å få den - og de fleste prisvinnere vil etter dette være mindre åpne om at de prioriterer familie. Det er med andre ord (iallfall på en mannsdominert arbeidsplass som min) fortsatt ansett som litt pinglete og umandig å prioritere familie. Jeg håper denne typen prisgiving forsvinner sammen med gamle sjefer. Kanskje det ville hjulpet for å ta et ørlite skritt mot familieorienterte menn og karriereorienterte kvinner.

Har dere andre vært borti denslags midler i arbeidslivet?

Som kommentar til at ledere må være tilgjengelig 24/7: mulig det gjelder en del stillinger, men langt fra alle. Mange ansatte er vant til å ta de fleste avgjørelser selv - evt. spør en av mange mellomledere om nødvendig. Denne typen lederstilling burde fint kunne fungere innen vanlig arbeidstid, men viljen for tilrettelegging til dette må jo være tilstede.

Sist redigert av Moia : 15-07-12 kl 20:05.
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 19:55   #12
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

En ting til som gjør det vanskeligere for menn å prioritere familie; forventningspress fra andre menn.

På jobben vår deles hvert år (på julebordet) "myk mann"-prisen ut. Denne prisen går til den mannen som i løpet av det siste året har jobbet lite overtid/ dratt fra jobb eller møte som følge av telefon fra familien (kona) / generelt prioritert familie framfor jobb. "Prisen" er ment som fleip og tull, men det er svært få menn som er særlig begeistret over å få den - og de fleste prisvinnere vil etter dette være mindre åpne om at de prioriterer familie. Det er med andre ord (iallfall på en mannsdominert arbeidsplass som min) fortsatt ansett som litt pinglete og umandig å prioritere familie. Jeg håper denne typen prisgiving forsvinner sammen med gamle sjefer. Kanskje det ville hjulpet for å ta et ørlite skritt mot familieorienterte menn og karriereorienterte kvinner.

Gammel 15-07-12, 22:36   #13
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

Har dere andre vært borti denslags midler i arbeidslivet?

Jeg har opplevd at alle "damene" ble kalt opp på julebordet for å få en egen gave fra adm.dir, også viste det seg at "damene" ikke inkluderte meg, siden jeg hadde samme stilling som alle mennene og ikke støttefunksjon slik som de andre damene .

Jeg har også opplevd at de samme damene inviterte til dametreff utenom jobb, hadde fast "damekaffepause" på jobb, og sparte fast til "dametur". Uten at jeg ble bedt, siden jeg hadde "mannejobb".

Sånn er det å være eneste jente i mannsdominerte yrke - og yngst, tror det har noe å si også. (det er en stund siden da)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 23:06   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Moia, hvor i alle dager er det du jobber?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har opplevd at alle "damene" ble kalt opp på julebordet for å få en egen gave fra adm.dir, også viste det seg at "damene" ikke inkluderte meg, siden jeg hadde samme stilling som alle mennene og ikke støttefunksjon slik som de andre damene .

Jeg har også opplevd at de samme damene inviterte til dametreff utenom jobb, hadde fast "damekaffepause" på jobb, og sparte fast til "dametur". Uten at jeg ble bedt, siden jeg hadde "mannejobb".

Sånn er det å være eneste jente i mannsdominerte yrke - og yngst, tror det har noe å si også. (det er en stund siden da)

Dette kunne skjedd hos oss også. Ikke det med gave fra firmaet, men at damene på jobben ekskluderer meg er en fullstendig regel. Jeg er jo ikke dame, jeg er ingeniør. Ingeniører er menn, ergo - do the math. Og det må ingeniører gjøre, for damer gjør ikke matte.

Jeg gir fullstendig beng. Jeg er ikke dame på jobb. Mennene rundt meg er i mine øyne ikke menn. Vi er folk som jobber sammen. Jeg hadde antagelig følt meg kjemperar ute på kveld med Damene. (De pleier ha noen middager og greier som jeg ikke blir bedt på.)

Dog ser jeg at det er et utslag av kvinner er kvinner verst på jobben hos meg altså. Firmaet ellers og særlig ledelsen ville aldri funnet på å særbehandle ut fra kjønn under noen omstendighet. De er ryddige til fingerspissene. Og jeg drar strengt tatt heller på Kaizers og rølp med gutta enn på revy og tapas med damene.

Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 23:25   #15
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja bevares, jeg har det mye bedre med gutta enn med Damene, så noe stort savn har det ikke vært

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 12:08   #16
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Det er da ikke akkurat timetallet det kommer an på heller. Noen kan oversette bøker eller sy bunader og ha et timetallet som langt overstiger 37,5 og likevel kunne hente, bringe, legge barn og lage middag hver dag.
Bare sånn for å ha sagt det. Mannen min kan jobbe mye på kveldene uten at det går ut over barn og familie. Men det lille kvarteret han "bare skal" midt i rushet får større ringvirkninger som er vanskelig for meg å skulle tåle dag ut og inn.

Gammel 15-07-12, 19:57   #17
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Det Milfrid sa! Sånt hører jo ikke noe sted hjemme.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 20:18   #18
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Helt enig, men som eneste dame (utenom sekretærer) har jeg ikke giddet lage spetakkel om det.

Gammel 15-07-12, 20:21   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen sin forrige jobb (veldig mannsdominert) endret bonusordningen fra å være resultatorientert til å ta utgangspunkt i hvor lite man var borte. Mao en forutsetning for å få noe særlig bonus var at man ikke tok ut velferdspermisjoner eller sykt barn-dager. Det var en medvirkende årsak til bytte av arbeidsplass.

Gammel 15-07-12, 20:23   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns du er helt utrolig naiv i din syn på store deler av arbeidslivet, lille meg. Og tror du virkelig at statsministeren ikke jobber utenom krisetelefoner i løpet av ferien sin??

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.