Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mistanke om ADHD

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-12, 00:39   #1
Ametyst
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Akershus
Ametyst kan håpe på forbedringer
Standard

Mistanke om ADHD

Vi har en sønn som er helt skjønn så lenge det ikke skjer noe som er utenfor hans kontroll. Vi har vært på ferie i sommer, og ett eksempel er dette med å ta heis på hotellet. Jeg som mamma sier at det kun er jeg som har lov til å bruke nøkkelkortet, mens far et par ganger har sagt at det er ok at han får forsøke å bruke kortet. Det resulterte i at han ble kranglete på en tur med heisen. Dette er ene og alene pappans skyld føler jeg, men pappan ser det ikke slik. Ellers når vi har vært på ferie så har de klart å holde seg til regler, men størstemann er langt mindre tålmodig enn minstejenta. For hans del så må det skje noe hele tiden, og dersom han ikke har noe å se frem i mot, så klarer han ikke å sitte stille. Vi skulle hjem fra Dyreparken, og måtte stoppe flere ganger på vei hjem. Og det som bekymret oss mest var at han ikke klarte å sitte stille på en veikro for å spise middag - da vi alle var sultne. Han rørte ikke maten sin, og var høyt og lavt. Jeg har kontaktet psykolog for å få ham utredet for ADHD. Men jeg lurer på om noen har erfaring med utredning av barn? Hvor lang tid tar det? Hva skjer under utredning?

Ametyst er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.