Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kommer man til mammahelvetet ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-12, 14:33   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommer man til mammahelvetet ...

Det høres ut som du har hendene fulle.

Du kjenner ikke noen med jevngamle barn som er hjemme som dere kan invitere på besøk, og så kan ungene sysselsette hverandre noen timer? Jeg har to treåinger og en fireåring i hus og høster frukter av stordriftsfordelene, de leker med biler mens jeg vegeterer i en sofa.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 14:48   #2
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hun har akkurat blitt kjent med naboens jente, som er like gammel, men der er det helt nyfødt baby i tillegg. Jeg vet ikke om hun er hjemme fra barnehagen, heller. Ellers er vel folk på ferie eller så har de babyer i tillegg selv.

Lillebror er forresten verdens blideste, og reddet formiddagen ved å sove i 2,5 timer.

Gammel 25-07-12, 18:49   #3
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Min plass i helvete er forlengst sikret forstår jeg

Gammel 25-07-12, 18:57   #4
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

For å toppe det hele, tok jeg henne med ut i øsregnet for å gå tur med hunden. Hunden vår er ikke særlig flink til å gå i bånd (for å si det forsiktig. Stikkord: setter), og hun ville bare holde meg i hånden hele tiden, så nå har jeg tre meter lange armer. Heldigvis kom mannen hjem med Lotta i Bråkmakergata-film til henne, så nå er hun fortapt for denne verden. Dessverre tviler jeg på at det funker like godt neste gang jeg er alene med henne...

Gammel 25-07-12, 19:04   #5
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Forfatteren av den sangen kan umulig ha hatt barn. :konstaterer:

Jeg synes det er utrolig vanskelig å se sjarmen i situasjonen når jeg står nede i kjellergangen etter å ha skiftet på lillebror, og det sildrer/drypper gjennom taket fordi storesøster har satt seg til å tisse nedover trappa.

Gammel 25-07-12, 19:21   #6
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rakker du ned på mammahelvetet?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 19:31   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tilstår at jeg har søskenvogn også. Det har jeg vel tilstått før også mener jeg å huske. Evt belteleggingssete for storesøsken. Neida, men det gjør at vi faktisk kommer oss rundt på tross av trass. Under der har vi skift og doring. Nå sover mikro. Toern og plutten sitter med hver sin ipad. Storebror er vel fortapt i en eller annen datamod igjen, jeg sitter nå her og pappaen lager mat. Ikke hele tiden selvfølgelig, men pause kan være bra. Både i form av pause for meg med ipad for plutt og pause for plutt i vogna mens jeg traver av gårde.

Gammel 25-07-12, 19:45   #8
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Elleville Elfrid lastet vi ned i dag, og den kan nok bli grei etterhvert, men fortsatt var det mamma som måtte pusle.

Det med søskenvogn har jeg ikke skjønt, for denne ungen blånektet å sitte i vogn før hun var to år, og klarte å sno seg ut av selene mens hun stod og brølte.

En eller annen gang kan jeg nok le av det, og hun er stort sett søt, men trenger å komme seg ut.

Gammel 25-07-12, 20:07   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Full medlidenhet herfra. 07'ern min klapper til Sumo og klorer søsteren til blods når hun kjeder seg.

Gammel 25-07-12, 22:08   #10
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Hvorfor er det egentlig slik at det tydeligvis bare er min treåring som plager lillebroren ved den første anledning og aldri lar ham være i fred selv om man frister med aktiviteter hun ellers elsker over alt annet? De fleste har sagt at det går over, men nå har det gått 4 måneder, og det er helt likt til tross for at hun får masse egentid med begge foreldrene.

Jeg tror jeg skal starte nedtellingen til hun begynner i den nye barnehagen. To uker i dag...

Sympati oversendes til alle som er i samme situasjon. Jeg sitter og søker etter turer til sol og varme her, men det er litt mange løse variabler til at vi foreløpig tør å bestille.

Gammel 25-07-12, 22:38   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har 2 år og 5 mnd mellom mine, og førstemann har alltid vært i overkant ivrig på å skade/irritere søstra. Det ble endel bedre da yngste begynte i barnehagen, det var tydeligvis ikke like ille når eldste visste at jeg og lillesøster ikke var hjemme sammen uten henne. Etter det har det gått i perioder, og nå er de så gamle at det ikke er så farlig om de gir hverandre litt juling, sånn som det var da yngste var baby.

Det var dønn slitsomt, og en bør absolutt prøve å få til litt alenetid for å ikke tørne helt crazy. Det kan også være fint om man får barnevakt for bare et av barna, sånn at storesøster kan få alene-tid med deg eller bestemor eller noe sånt for en liten stund.

Gammel 25-07-12, 22:46   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes du kan kjøpe en xbox, ipad, iphone og en DS til henne også før du kan begynne å tenke på samvittigheten.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.