|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?Nei, regjeringen bør ikke gå av på grunn av 22. juli.
|
|
|
|
#2 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?Jeg syns det er to spørsmål som er viktige. Det ene er spørsmålet om hvilket samfunn vi ønsker oss - det setter en del av premissene for hvilken sikkerhet vi skal ha rundt regjering, storting, domstol og kongehus, og sikkerhetsnivået generelt i samfunnet selvsagt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?To sjeler og en tanke, bai. ;-) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?Går regjeringa nå, har ABB fått det akkurat som han ville. Med bruk av terror - ikke demokrati.
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?
Dette synes jeg er alt for enkelt å si. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tidsklemma
|
Nei, jeg tror nok at mange vil kreve at Ap går av. Problemet her, er at jeg ikke tror det egentlig hadde spilt noen stor rolle hvilken regjering som hadde sittet. Feilene her har eksistert lenge.
|
|
|
|
#7 |
|
Tidsklemma
|
Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?Jeg tror nok ikke at stenging av en gate hadde hindret terroraksjonen, den hadde bare sett annerledes ut. Men det som burde fungert er kommunikasjon, oppdaterte kart, båter som fungerer, helikopter i luften etc.
|
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Akkurat dette er det jeg tenker også.
|
|
|
|
#9 |
|
www.bomulls.no
|
Me three.
|
|
|
#10 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?Noen må ta ansvar ja, men er det riktig å la det være å slippe alt og bare gå, for dermed å overlate oppryddingen til noen andre?
|
|
|
#11 |
|
|
Det er det jeg er usikker på. Det er mye å rydde opp i her og det er mye følelser. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?"Landet uten konsekvenser" |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?Jeg har lest deler av rapporten.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tidsklemma
|
Dette er jeg helt enig i.
|
|
|
|
#16 |
|
Librocubicularist
|
Eg skjønner at folk tenker slik. Politiet stod på land og knota med desse båtane, medan halvparten av ungdommane blei drepne. Politiet sa på telefon til ein av dei drepne at det var helikopter på veg, noko som ikkje var sant. Og når det kjem fram at bilnummeret til bilen til ABB, låg på ein post-it-lapp på sentralbordettil politiet, medan han kunne køyre til Utøya i ro og fred... Eg skjønner godt at folk tenker slik. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
~~~~~~~
|
Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?Jeg fikk med meg endel av intervjuene og fremleggingen av rapporten i går. Vi diskuterte det litt her hjemme, og jeg tenker nå høyt.
|
|
|
#18 |
|
fri
|
Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?Jeg tror heller ikke det hjelper å kaste regjeringen her. Det er et år til valget, så får folket bestemme hvem de mener kan lede veien videre da. Fram til da tenker jeg at dagens regjering må vise hva de har tenkt å gjøre for å rydde opp i systemsvikten og ledelseskulturen som gjennomsyrer systemet. For det er der det er viktig å handle tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Sv: 22. juli-kommisjonen sin rapport - bør regjeringen gå?Det mest alvorlige ved rapporten slik jeg ser det er at politiet ikke har evnet å nyttegjøre seg teknologrevolusjonen slik de andre etatene har. De arbeider etter foreldede metoder. Bare det at de ikke hadde kart i bilene, men leitet rundt på feil sted med en eneste håndholdt GPS. Det er jo helt tragisk. Til sammenligning har ambulansene og faktisk også en stor andel av brannbilene i Norge hatt store anskaffelser av digitale kartterminaler og innkjøp av teknologi for å få åstedsdata ut i bilene sine de siste årene. Noe som har hatt stor positiv effekt på responstiden. Politiet har ikke i samme grad fornyet seg. 22. juli viste tydelig hvor amputert politiet jobber og hvor stort behov de egentlig har for å ta i bruk ny teknologi samt å fornye arbeidsmetoder, sambandsrutiner og ikke minst utveksling av data mellom distriktene.
|
![]() |
|
|