|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Unik
|
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølDei vanlige matpakkene lagar dei sjølv. Det har dei gjort sidan 1 klasse. Dersom dei skal ha noko ekstra, så lagar eg det enten klart kvelden før eller hjelper dei om morgonen.
|
|
|
#22 |
|
maler
|
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølDe har smurt brødskivene sine selv siden ca siste året i barnehagen, men matpakkene begynte de først å lage selv fra ca 2. klasse. Det som er så fint med det er at de setter veldig stor pris på mine enkle matpakker de gangene jeg yter sånn service. De smører seg typisk 2 skiver og putter oppi noe frukt eller grønnsaker i tillegg og yoghurt hvis vi har. Omelett begynte eldste å lage selv da han var 9. Men han foretrekker skinke og ikke tranebær.
|
|
|
#23 |
|
Borte
|
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølMin femteklassing smører selv og har gjort det en god stund. Kanskje fra hun begynte i fjerde. :teflonhjerne:
|
|
|
#24 |
|
Epikur
|
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølTiåringen smører selv og har gjort det i flere år. Hun skjærer ikke brød selv, det burde hun sikkert begynne med snart. Jeg skjærer 12 brødskiver, smører fire til meg og fire til mannen og så smører hun de siste fire selv. Mannen får ekstraservice fordi han kler på de minste mens jeg smører mat.
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl
Med to stykk unger som er langt under middels interessert i å stå opp, så er matpakkesmøring den kampen som ble valgt bort aller, aller først.
|
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølGallionsfigur?
|
|
|
#28 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølBarnehagebarna får frokost i barnehagen så vi har bare ett barn med matpakke. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl
Veldig mye det samme her for våre to eldste. Eldste begynte å smøre selv i 4. klasse, mellomste i 3. klasse en gang.
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølJeg er gift med guttehvalpen som fikk påsmurt niste og maten servert fram til han var 22. Det er han som insisterer hardest på at gutta skal bli vant til å ta smørejobben selv. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølAlle kan fint smøre mat selv, når de er sultne, men vi smører matpakke til dem ut barneskolen. Jeg syns de kler puter under armene.
|
|
|
|
#33 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølUngene smører og har smurt mat selv i mange år, men matpakka får de ferdig smurt hver dag. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølDet er ikke en så veldig aktuell problemstilling her i huset ennå, men jeg kan føye til at moren min smurte matpakke til meg ut hele videregående. Og jaggu meg den ene året jeg bodde hos dem mens jeg studerte også.
|
|
|
|
#35 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølBegge de to eldste (11 og 13) smører matpakka selv, og det har de gjort i mange år. Siden andre klasse kanskje. Min nyslåtte andreklassing smører ikke - han er mer bortskjemt enn de andre. Han smører til vanlige måltider altså, men lager ikke matpakka. Mest fordi det går fortere når vi gjør det for han, han er trøtt om morgenen. Veldig trøtt. Det var sikkert de eldste også, men da var vi tydeligvis litt mer strenge foreldre. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølVi smører matpakke til femteklassingen vår, og ut fra hvor vanskelig det var å få ham ut døren til kvart over syv i morges, tror jeg vi kommer til å fortsette med det til han er russ.
|
|
|
#37 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølJeg er femtitallshusmor og smører til mann og barn. Mannen skal jeg nok smøre til for alltid, mens ungene sikkert fikser seg sjøl etter hvert. Har ikke lagt noen detaljert plan for når de må overta jobben.
|
|
|
#38 |
|
|
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølJeg er forresten minstebarn og fra ekteskap nummer to (for pappa) og allting, men jeg lagde altså matpakke sjøl fra jeg var 7-8. Så alle attpåklatter er ikke bortskjemte, selv om søstrene mine muligens var uenige.
|
|
|
|
#39 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølJeg smører til de to eldste, de minste får mat i barnehagen og mannen klarer seg selv. De to eldste klarer fint å lage matpakken selv, men jeg syns det er enklere om jeg gjør det. Kanskje vi gjør om på det hvis jeg får en vanlig 8-4 jobb.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølVi smører matpakkene til begge(4. og 6.-klasse). Det er ene og alene et spørsmål om å utnytte tiden best om morgenen og bli ferdig før alle skal ut av døren.
|
![]() |
|
|