|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl
Pft. Bare å velge en veldig tynn gulrot, ev. skrelle ekstra godt når man tar av skallet og så har man et bein. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølDet er jeg som smører matpakker her i huset. Ungene (9,7,7) kunne nok klart det selv, men de er fryktelig vimsene og somlete om morgenen, så det er mindre stress for meg å gjøre det selv enn å gjete dem til å gjøre det. Det er utfordring nok å få de i klærne når tida er knapp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølMine ferske tredjeklassinger har i oppgave å sørge for matpakke og lage frokost til seg selv hver morgen. Jeg hjelper til om de vil ha noe som krever det, er det brødskiver så smører de selv. Jeg innførte dette en gang i andre klasse, og det har hjulpet veldig i forhold til å få spist frokost - som også var det opprinnelige målet (ref frokosttråden).
![]() |
#4 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølMatboksene fikser mannen eller jeg, men treåringen smører på skiva selv når vi spiser frokost sammen i helgene f.eks. Ettåringen smører selvsagt ikke selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølJa, det er jo helt klart av tidshensyn at vi smører matpakkene.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
Med to stykk unger som er langt under middels interessert i å stå opp, så er matpakkesmøring den kampen som ble valgt bort aller, aller først.
![]() |
![]() |
#7 |
Unik
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølDei vanlige matpakkene lagar dei sjølv. Det har dei gjort sidan 1 klasse. Dersom dei skal ha noko ekstra, så lagar eg det enten klart kvelden før eller hjelper dei om morgonen.
![]() |
#8 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølJeg lever i bakventland, ser jeg. Jeg har gitt jentene ansvar for matpakkene, fordi det gir oss bedre tid om morgenen. Ansvaret får dem til å komme ut av morgengruffet og samle seg om at klokka går, de skal fikse mat og rekke en avtale. Morgentryner som de er, var de ikke til å snakke til tidligere.
![]() |
#9 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølFrøkna smører matpakka si sjøl. Hun er tretten år nå, men hun begynte vel å smøre matpakkene sine selv da hun var 9 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølDe har smurt brødskivene sine selv siden ca siste året i barnehagen, men matpakkene begynte de først å lage selv fra ca 2. klasse. Det som er så fint med det er at de setter veldig stor pris på mine enkle matpakker de gangene jeg yter sånn service. De smører seg typisk 2 skiver og putter oppi noe frukt eller grønnsaker i tillegg og yoghurt hvis vi har. Omelett begynte eldste å lage selv da han var 9. Men han foretrekker skinke og ikke tranebær.
![]() |
#12 |
Borte
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølMin femteklassing smører selv og har gjort det en god stund. Kanskje fra hun begynte i fjerde. :teflonhjerne:
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølTiåringen smører selv og har gjort det i flere år. Hun skjærer ikke brød selv, det burde hun sikkert begynne med snart. Jeg skjærer 12 brødskiver, smører fire til meg og fire til mannen og så smører hun de siste fire selv. Mannen får ekstraservice fordi han kler på de minste mens jeg smører mat.
![]() |
#15 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg har også en sånn.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølGallionsfigur?
![]() |
#17 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølBarnehagebarna får frokost i barnehagen så vi har bare ett barn med matpakke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølJeg er gift med guttehvalpen som fikk påsmurt niste og maten servert fram til han var 22. Det er han som insisterer hardest på at gutta skal bli vant til å ta smørejobben selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjølAlle kan fint smøre mat selv, når de er sultne, men vi smører matpakke til dem ut barneskolen. Jeg syns de kler puter under armene.
![]() |
![]() |
|
|