Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 14:35   #1
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Du får prøv å smør brødskiva di sjøl

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har fortsatt et håp om at de skal klare å spikke sin egen Barbiegulrot før de er 25.

Pft. Bare å velge en veldig tynn gulrot, ev. skrelle ekstra godt når man tar av skallet og så har man et bein.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:01   #2
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Det er jeg som smører matpakker her i huset. Ungene (9,7,7) kunne nok klart det selv, men de er fryktelig vimsene og somlete om morgenen, så det er mindre stress for meg å gjøre det selv enn å gjete dem til å gjøre det. Det er utfordring nok å få de i klærne når tida er knapp.

Har dog ambisjoner om at de skal overta oppgaven etterhvert, men må kvinne meg opp litt først, tror jeg.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:05   #3
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine ferske tredjeklassinger har i oppgave å sørge for matpakke og lage frokost til seg selv hver morgen. Jeg hjelper til om de vil ha noe som krever det, er det brødskiver så smører de selv. Jeg innførte dette en gang i andre klasse, og det har hjulpet veldig i forhold til å få spist frokost - som også var det opprinnelige målet (ref frokosttråden).

Gammel 21-08-12, 20:39   #4
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Matboksene fikser mannen eller jeg, men treåringen smører på skiva selv når vi spiser frokost sammen i helgene f.eks. Ettåringen smører selvsagt ikke selv.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:05   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er jo helt klart av tidshensyn at vi smører matpakkene.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:25   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Ja, det er jo helt klart av tidshensyn at vi smører matpakkene.

Med to stykk unger som er langt under middels interessert i å stå opp, så er matpakkesmøring den kampen som ble valgt bort aller, aller først.

Gammel 21-08-12, 08:08   #7
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Dei vanlige matpakkene lagar dei sjølv. Det har dei gjort sidan 1 klasse. Dersom dei skal ha noko ekstra, så lagar eg det enten klart kvelden før eller hjelper dei om morgonen.

Gammel 21-08-12, 10:00   #8
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg lever i bakventland, ser jeg. Jeg har gitt jentene ansvar for matpakkene, fordi det gir oss bedre tid om morgenen. Ansvaret får dem til å komme ut av morgengruffet og samle seg om at klokka går, de skal fikse mat og rekke en avtale. Morgentryner som de er, var de ikke til å snakke til tidligere.

Gammel 21-08-12, 10:08   #9
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Frøkna smører matpakka si sjøl. Hun er tretten år nå, men hun begynte vel å smøre matpakkene sine selv da hun var 9 år.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 12:39   #10
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror det var i 3. klasse frøkna begynte å smøre selv. Som regel lager hun maten på kvelden.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:10   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har smurt brødskivene sine selv siden ca siste året i barnehagen, men matpakkene begynte de først å lage selv fra ca 2. klasse. Det som er så fint med det er at de setter veldig stor pris på mine enkle matpakker de gangene jeg yter sånn service. De smører seg typisk 2 skiver og putter oppi noe frukt eller grønnsaker i tillegg og yoghurt hvis vi har. Omelett begynte eldste å lage selv da han var 9. Men han foretrekker skinke og ikke tranebær.

Gammel 21-08-12, 08:11   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min femteklassing smører selv og har gjort det en god stund. Kanskje fra hun begynte i fjerde. :teflonhjerne:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:20   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tiåringen smører selv og har gjort det i flere år. Hun skjærer ikke brød selv, det burde hun sikkert begynne med snart. Jeg skjærer 12 brødskiver, smører fire til meg og fire til mannen og så smører hun de siste fire selv. Mannen får ekstraservice fordi han kler på de minste mens jeg smører mat.

Jeg regner med at yngstemann (gallionsfiguren) kommer til å bli smurt for til han er 19.

Gammel 21-08-12, 08:28   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Harriet, du har ikke gallionsfigur. De kommer mange år etter forrige barn, og i nytt ekteskap. Og ja, jeg har en.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 09:34   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Harriet, du har ikke gallionsfigur. De kommer mange år etter forrige barn, og i nytt ekteskap. Og ja, jeg har en.

Jeg har også en sånn.

Hun kan smøre matpakke selv, men gjør det vanligvis ikke. Jeg har tenkt tanken at hun godt kan gjøre det, pappaen er helt sjokkert bare ved tanken på at hans sirlig smurte nistemat skulle erstattes med noe hun har klæsjet sammen selv.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:31   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gallionsfigur?

Det er vel mer klisjeen om å endelig få sønnen i huset, er det ikke? Godt oppdratte døtre først og så kommer den borskjemte lille guttevalpen som får servert vafler på senga på gutterommet til han blir 30 og slipper å gjøre noe som helst i huset?

Gammel 21-08-12, 08:37   #17
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barnehagebarna får frokost i barnehagen så vi har bare ett barn med matpakke.

Han klarer å smøre selv, men vi lager den i stand fortsatt. Jeg er stygt redd for at hvis dette er noe han har ansvar for å gjøre selv (etter at vi andre har reist) så blir det ikke gjort. Kan ikke skjønne hvem han har slikt fra.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:39   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gallionsfigur er et begrep brukt på "et annet forum", i den betydningen jeg beskrev.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:51   #19
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er gift med guttehvalpen som fikk påsmurt niste og maten servert fram til han var 22. Det er han som insisterer hardest på at gutta skal bli vant til å ta smørejobben selv.

Hos oss er det tidsbesparende at de smører selv. De gjør det mens de spiser frokosten. Vi er så godt som alltid bare en voksen om morgenen og det er tre barn som skal på barnehage/skole. Da er alt de gjør selv gull verd. Det tok litt tid i starten, men etter at rutinene ble innkjørt har det gått kjapt .
Å pakke gymklær er også deres eget ansvar, men der følger jeg foreløpig litt mer med på om de får med seg alt. Der klarer femteklassingen seg godt selv.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:55   #20
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle kan fint smøre mat selv, når de er sultne, men vi smører matpakke til dem ut barneskolen. Jeg syns de kler puter under armene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.