Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-12, 12:49   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva HAR du sagt til ungen din?

Jeg har hatt barn i 25 år, og har sagt litt av hvert. Heldigvis går jeg ikke rundt og husker på det til enhver tid, og det virker som ungene har klart å leve med noen uheldige utsagn i affekt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 12:51   #22
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

"Hører du dårlig, eller?"

Blææææææ....
Den der sa jeg til min eldste "Er du døv eller?"
Og vel ja, kanskje ikke døv, men hun var på grådig god vei.
Så den har jeg bare skamdårlig samvittighet for.

Og når yngste begynte å ikke høre etter, tok jeg hun til øre legen istedenfor å slenge den hennes vei, og jaggu hadde hun samme problem.

Så nå har begge dren.
Mother of the year, this way

Gammel 25-08-12, 12:58   #23
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Om det hjelper har jeg både brølt og ropt ting jeg angrer på. Jeg er ingen supermor, men jeg duger likevel.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 13:32   #24
Left
Passiv

Standard

Jeg skal heller ikke skrive her, for jeg klarer å lire av meg de utroligste ting. Men er ikke større enn at jeg kan be om unnskyldning etterpå.
Det er det tydelig at min eldste har skjønt, for han rapet ut av seg noe litt mindre hyggelig for noen dager siden, og fikk klar beskjed om at sånn snakket man ikke til andre.
Ti minutter etterpå kom han og ba om unnskylding og sa "men jeg ble bare så IRRITERT, og da kan man jo si ting man ikke mener" Hvor har du hørt det hen da gutten min?

Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 14:00   #25
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

(Dette blir litt på siden siden det var tungen min som slo krøll på seg, men pytt...)

Jeg var lettere oppgitt over at minsten, da han var rundt halvannet, plukket og pillet og fiklet på alt han kom over. Ingenting fikk stå i fred - og jeg skulle si til ham at han var en ordentlig fiklepiller. Jeg endte med å kalle ham en fillep*kk.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 14:23   #26
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

(Dette blir litt på siden siden det var tungen min som slo krøll på seg, men pytt...)

Jeg var lettere oppgitt over at minsten, da han var rundt halvannet, plukket og pillet og fiklet på alt han kom over. Ingenting fikk stå i fred - og jeg skulle si til ham at han var en ordentlig fiklepiller. Jeg endte med å kalle ham en fillep*kk.

Fort gjort.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 15:11   #27
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

"Nå selger jeg dere, begge to!" Jeg var ganske rask med å si at jeg ikke mente det.

Jeg har bare én som driver meg til vanvidd for øyeblikket, men dette er én av tingene hun har fått servert. Sammen med mye annet er jeg redd, temperaturen blir høy her av og til. - Få ræva i gir eller så går jeg uten deg (svaret var et sårt "ikke gå fra meg, mamma" så der fikk jeg så hatten passet og hjertet blødde). Det er mye annet også, men jeg er heldigvis en som kan be om forlatelse. Og jenta mi er god på å gi det. Sånn totalt sett kommer jeg nok ut på andre enden som en god mamma. :-)

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 15:18   #28
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

"Æ bli gal!"

Kommer ganske ofte, også har jeg sikkert sagt en del ting som ikke egner seg på trykk.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 15:19   #29
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter å ha forsøkt meg på "om du ikkje kjem no, går eg uten deg" uten resultat, prøvde eg noko nytt. Fredagsettermiddag, henting i barnehage, mor sliten, barn ekstatisk i sin eigen litle verden. "Eg har ingen planer i helga, så eg kan sitja her til mandag morgon om du ikkje kler på deg snart." Kan fortelja at barnet vart paff, men ikkje så mykje som personalet.

Gammel 25-08-12, 15:19   #30
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Også hender det jeg truer med å gå fra den ytterst treige 4-åringen. Det er ikke så veldig politisk ukorrekt, annet enn at det ikke egentlig kommer til å skje.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 15:36   #31
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har hatt barn i 25 år, og har sagt litt av hvert. Heldigvis går jeg ikke rundt og husker på det til enhver tid, og det virker som ungene har klart å leve med noen uheldige utsagn i affekt.

Gammel 25-08-12, 15:37   #32
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Også hender det jeg truer med å gå fra den ytterst treige 4-åringen. Det er ikke så veldig politisk ukorrekt, annet enn at det ikke egentlig kommer til å skje.

Det er en av de tingene jeg vokter meg veldig for å si. Mannen og svigerfar kan finne på å si det, og da blir jeg sint!
Det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har sagt til noen av mine. Og jeg tror heller aldri at jeg kan finne på å si det heller.

Gammel 25-08-12, 15:41   #33
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg og minste har snakket endel om trollskolen i det siste....

Etter en lengre utlegging fra min side om at der sover man ute i regnet og det er bare trollunger og unger som ikke hører etter der, så ser hun på meg og sier "men du e alt for gla i mæ mamma te å send mæ dit"

Så det funket dårlig kan man si....

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 15:55   #34
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Vel jeg har sagt til min eldste at hun ter seg som en bortskjemt drittunge i ren sinne. Det er det absolutt verste jeg har sagt og noe jeg har bedt om unnskyldning for. Jeg angrer dypt og inderlig på at de ordene kom ut av min munn. Dette er ett år siden nå, hun var 12 og jeg skammer meg enda.

Gammel 25-08-12, 16:00   #35
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg omtrent kastet min 3 mnd gamle kolikkunge ned på senga og ropte " du kan ta denne drittungen" til faren, før jeg strøk på dør. Sjarmerende.

Gammel 25-08-12, 16:10   #36
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg omtrent kastet min 3 mnd gamle kolikkunge ned på senga og ropte " du kan ta denne drittungen" til faren, før jeg strøk på dør. Sjarmerende.

Snuppa hadde også kolikk, så denne skjønner jeg. Det var virkelig helt forj**elige greier.

Gammel 25-08-12, 16:37   #37
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

"Viss du fortsetter å mase om at alt er urettferdig, og at broren din får først, så skal jeg alltid gi broren din først"

Snakk om å være barnslig mamma!

Men det verste var egentlig at jeg ble så sint på en uregjerlig ung herremann som sølte melk med vilje og ikke ville la være, at jeg helte melken i hodet på han. Vi har snakket en del om den episoden kan du si. Ikke et stolt øyeblikk!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 17:09   #38
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

At det kommer traktorbabyer (firehjulinger) ut av traktoreggene. Eldste trodde på det i årevis.

Gammel 25-08-12, 17:15   #39
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Jeg tror vi må bestille time hos øredoktoren". Sagt med delvis alvor, jeg har unger som tidvis faktisk hører dårlig.

"Aaaaargh".

"Nå går jeg, så får du være her da hvis du ikke vil være med".

"Det går ikke an å ha med deg bort slik som du oppfører deg, vi får bli hjemme".

Jeg tror jeg har sagt noen mindre fordelaktige ting om dataspilling også. Jaja.

Gammel 25-08-12, 17:20   #40
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vel jeg har sagt til min eldste at hun ter seg som en bortskjemt drittunge i ren sinne. Det er det absolutt verste jeg har sagt og noe jeg har bedt om unnskyldning for. Jeg angrer dypt og inderlig på at de ordene kom ut av min munn. Dette er ett år siden nå, hun var 12 og jeg skammer meg enda.

Hmm, synes ikke det er så aldeles forferdelig. Det hender at ungene mine oppfører seg som drittunger. Da hender det rett som det er at de får beskjed om slutte å oppføre seg som en drittunge. Jeg kunne derimot ikke sagt at de var en drittunge. Det er et vesenforskjell på de utsagnene og barna mine vet forskjellen.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.