|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?bytteannonse? rød hyttesofa byttes mot grønn.
Min signatur ™ Sist redigert av Che : 27-08-12 kl 13:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Demonter en pute så har du mal å skjære stoff etter. Det er ikke vanskelig å sy nye putetrekk. Rettsøm og det klarer du.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 27-08-12 kl 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Men fortsatt: Si at møbelstoff koster 100 pr meter (det er avsindig billig) - gitt at man bruker en meter pr pute - så blir det jo 1000 kroner (+ glidelås, men de koster ikke all verden på finn)
![]() |
#27 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?
På Stoff og stil koster de fra 99,- - 124,- pr meter ca. 1 meter stoff pr pute hørtes mye ut mht at bredden på stoffet er 145 cm.
![]() |
#28 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Det der er et håpløst prosjekt, spør du meg (og det gjorde du jo). Som de andre allerede har vært inne på: det blir mye billigere å kjøpe en ny (eller brukt) sofa. Og trolig penere også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bedreviter
|
Du må jo ha stoff både oppå og under puten da … Og det skal godt gjøres å finne et veldig mye billigere stoff til bruk på undersiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
~~~~~~~
|
Ja... selvfølgelig. Men når bredden på stoffet er 145 cm så klipper du fra kanten, dvs. du får 2 sitteflater pr bredde.. samt sidestoff, putene er gjerne ikke mer enn 15-20 cm høye.
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Jeg har definitivt landet på "dekke til med tepper og puter til jeg får tatt opp hjørnesofaen (hvis den passer) hjemmefra. (Til leiligheten hjemme skal jeg finne noe brukt på Fretex. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Her tenker jeg du kan komme langt med grønn filt, perler, fjær og limpistol.
![]() |
![]() |
#34 |
Borte
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Hvis det bare er midlertidig og du er god til å sy så tror jeg at jeg ville vurdert å sy trekk til alle putene av noe billig stoff. Mannen min har bla. trukket om en stor puff på den måten og det tok ikke sååå lang tid. Men jeg hadde ikke gått for tykt møbelstoff siden det er ganske dyrt. Vi har trukket alle spisestuestolene i et gjennomvevd, vanlig gardinstoff og de har holdt nå i 6-7 år.
![]() |
#37 |
Bedreviter
|
Jeg hadde ikke giddet å trekke om en hel sofa med "billig stoff", for min del. Det er for mye jobb til at jeg ville gått for halvbra resultat. Møbelstoff på salg hadde selvsagt vært greit, men tynt bomullstoff blir sjelden pent på møbler. Det sitter ikke skikkelig på, og krøller seg fordi man ikke får strukket det stramt nok. I alle fall ikke uten at det lett blir tynnslitt og revner på sikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Borte
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Jeg har et hus fullt av midlertidige løsninger som funker fint, jeg. Går så bra atte.
![]() |
|
|