|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Jeg tror det, ja. Jeg har sett siving av sånn kvae eller hva det er gjennom sånn lys "halvveismaling" også, uten at jeg vet om det var lasering. Men det vet de på malerbutikken.
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?
Så klart er jeg OBOS-medlem! Jeg er ingen Massimo som vil bo hjemme hos mor. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Hvitlasering eller lysning av panel egner seg best hvis panelet er gulnet jevnt. Der vi bodde tidligere hadde det hengt bilder på veggene i 25 år og da var det intet annet valg enn å male i følge maleren som var på befaring. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Kvistlakk ja. Jeg har et malt tak som ikke ble kvistlakket før maling. Jeg blir gal av det taket. |
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?bytteannonse? rød hyttesofa byttes mot grønn.
Min signatur Sist redigert av Che : 27-08-12 kl 14:38. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Demonter en pute så har du mal å skjære stoff etter. Det er ikke vanskelig å sy nye putetrekk. Rettsøm og det klarer du.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 27-08-12 kl 14:04. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Men fortsatt: Si at møbelstoff koster 100 pr meter (det er avsindig billig) - gitt at man bruker en meter pr pute - så blir det jo 1000 kroner (+ glidelås, men de koster ikke all verden på finn)
|
|
|
#11 |
|
~~~~~~~
|
På Stoff og stil koster de fra 99,- - 124,- pr meter ca. 1 meter stoff pr pute hørtes mye ut mht at bredden på stoffet er 145 cm.
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Du må jo ha stoff både oppå og under puten da … Og det skal godt gjøres å finne et veldig mye billigere stoff til bruk på undersiden. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
~~~~~~~
|
Ja... selvfølgelig. Men når bredden på stoffet er 145 cm så klipper du fra kanten, dvs. du får 2 sitteflater pr bredde.. samt sidestoff, putene er gjerne ikke mer enn 15-20 cm høye.
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Det der er et håpløst prosjekt, spør du meg (og det gjorde du jo). Som de andre allerede har vært inne på: det blir mye billigere å kjøpe en ny (eller brukt) sofa. Og trolig penere også. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Jeg har definitivt landet på "dekke til med tepper og puter til jeg får tatt opp hjørnesofaen (hvis den passer) hjemmefra. (Til leiligheten hjemme skal jeg finne noe brukt på Fretex. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
This is normal!
|
Sv: Hvordan kan jeg enklest få denne sofaen pen og grønn?Her tenker jeg du kan komme langt med grønn filt, perler, fjær og limpistol.
|
|
|
|
#18 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er overrasket over hvor lang tid det tok før limpistolen entret tråden
|
![]() |
|
|