|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanneSer jeg svarte i 2012. Den pannen lever fortsatt. Jeg har en litt dyrere stekepanne som jeg koker ut med oppvaskmiddel innimellom. Da blir den gullende ren og holder seg fin noen måneder igjen.
![]() |
#2 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanneHar to Høyang Polaris, ingen av dem har blitt behandlet spesielt dårlig (oppvaskmaskin, harde redskaper osv) så vidt jeg vet, men begge var ubrukelige etter cirka et halvårs tid. Elendelig. Er det veldig dyre produkter fra Master, Niobe? Har lurt litt på å ønske sånt i julegave, men da må prisen være sånn at jeg ikke skammer meg over å ytre ønske til familien..
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanneJeg har ødelagt mange dyre stekepanner de siste årene. Hovedårsaken er høy varme... (det er jo en stekepanne) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Trøtt
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanneVi har Ikea 365 panner, og bytter de ut når de blir slitt. Har hatt flere såkalte uslitelige panner til tusenvis av kroner men de har blitt like slitt de også. Nå går vi for det som er bra men rimelig, så jeg kan bytte de ut etter behov og uten å tenke på at panna kostet en tusenlapp og burde vart lengre. De holder vel i 1-2 år tipper jeg, og brukes daglig.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanne
Vi har også mer og mer kommet frem til den konklusjonen (vi har en Ikea på hytten nå og kommer nok å bytte ut de andre med det også når de har gjort sitt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Jepp.
![]() |
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanneHar prøvd dyre og billige og de dør etter noen år alle sammen. Nå har jeg ikea og er godt fornøyd med det Jeg har også en jernpanne, den er evigvarende, men det er ikke alt den er like god til.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanneJeg vasker jernpannene mine i skikkelig varmt vann og et par dråper Zalo. Det er ikke mer fettrester i de enn i en teflonpanne. Jeg har heller aldri hatt behov for å sette de inn med olje. Jeg bruker olje eller smør ved steking og det holder. Jeg bruker jernpanne til nesten alt jeg steker. Å kjøpe ny panne hvert andre eller tredje år høres ganske rart ut i mine ører. Jeg synes det blir mye finere stekeskorpe på kjøtt også når man bruker jernpanne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
Ikke sant. Det høres virkelig råflott ut å pælme stekepanner etter et par års bruk.
Jeg vasker min creusetpanne med zalo etter hvert bruk. Jeg har hatt den i 15 år, og satser på å ha den resten av livet.
![]() |
#11 |
Curlingkone
|
Jeg gjør som deg.
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanneJeg har en dansk Scanpan stekepanne. Den har slippbelegg som tåler uhell og feilbehandling uten at den blir ødelagt. Skulle noe svi seg skikkelig er det bare å ta panneskrubben, få den ren igjen, og den er tilbake til normale. Den oppfører seg helt annerledes enn de pannene som kalles titan og teflon. Jeg antar den varer minst 10 år med vanlig bruk. Den store stekepannen min er i støpejern, varer nok livet ut. Sist redigert av arrow : 01-09-12 kl 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanneDer er støpejernspanner som er emaljert inni og utenpå av le creuset-typen. De er ganske god, varer i mange år og er fine. Etter mine observasjoner er der ikke mange slippbeleggspanner som varer mer enn et par år og knapt det. På vei ut til hytten en gang kjøpte vi et sett stekepanner på IKEA, og de varte til et stykke ut på høsten til den største (mest brukte størrelse) var ødelagt i belegget. Vanlige Coop-panner har faktisk vart lenger, men etter stort mer enn to år tror jeg ikke belegget er noe å skryte av. Vil man de skal vare må man søke ut de få merkene som gjøre det. Det har sikkert noe med brukerne å gjøre også, men om man skulle svi maten i de fleste titan/teflon belegg er det ødelagt og det må byttes ut. Min far svir mate minst hver måned (!!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanneVi har en le creuset som har et slags belegg også, men den er ikke på langt nær så god som støpejernspannen av samme merke. Den er umulig å steke pannekaker i, mens det går som en lek i dn andre.
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Jeg trenger tips til en god og holdbar stekepanneJernpanner er for tunge for meg, sånn i det daglige. Jeg må ha en panne jeg klarer med én hånd.
![]() |
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
![]() |
![]() |
|
|