Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Supergode sko med god demping som samtidig ser kule ut til annet enn trening?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-07, 07:48   #21
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Supergode sko med god demping som samtidig ser kule ut til annet enn trening?

Vist du sliter såpass med ryggen og hoftene, så ville jeg heller gått for comfort istedenfor utseende.

Har ikke prøvd dem selv, men de annbefales med tanker på dine plager. Rullesko, eller masaisko heter det vel.

http://www.swissmasai.no/Default.aspx

Gammel 10-04-07, 08:45   #22
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Supergode sko med god demping som samtidig ser kule ut til annet enn trening?

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Jeg er veldig glad i Merrell sko, de selger det i butikken til venstre før du kommer til fastlandet Anbefaler helt klart en tur dit

Samme butikk som fører MTB-skoene som Glitterchick og Misteri anbefaler. Merrell-sko ser fine ut. Jeg har aldri eid et par, men de har altså god demping?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Vist du sliter såpass med ryggen og hoftene, så ville jeg heller gått for comfort istedenfor utseende.

Har ikke prøvd dem selv, men de annbefales med tanker på dine plager. Rullesko, eller masaisko heter det vel.

http://www.swissmasai.no/Default.aspx

Takk for tips. Jeg vurderer sterkt å kjøpe et par slike. Har imidlertid hørt at man ikke bør bruke sånne sko for lenge av gangen, i alle fall ikke i starten? Er det noen her som har forsøkt slike sko, tro?

Gammel 10-04-07, 09:06   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Har imidlertid hørt at man ikke bør bruke sånne sko for lenge av gangen, i alle fall ikke i starten? Er det noen her som har forsøkt slike sko, tro?

Jeg har en venninne som har dem og hun har fortalt litt. De kan føles uvante i begynnelsen siden man må stabilisere hele tiden, og derfor kan man fort bli sliten. Føles det greit er det visst ikke noe i veien for å ha dem på lenger. På den linken jeg la inn står det en god del info. De anbefales hvertfall til folk med bekkenproblemer, og hjelper også til å trene opp stabiliseringsmusklaturen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 09:24   #24
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Takk for tips. Jeg vurderer sterkt å kjøpe et par slike. Har imidlertid hørt at man ikke bør bruke sånne sko for lenge av gangen, i alle fall ikke i starten? Er det noen her som har forsøkt slike sko, tro?

Moren min er helfrelst. Hun har problemer med rygg og akilles, og går ikke i annet. Tror ikke hun trengte noe særlig "tilvenning" heller.
Ellers synes jeg Nike shox har mange kule modeller som joggesko-type:
(du kjenner kanskje igjen hælen på dem?)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 09:24   #25
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har en venninne som har dem og hun har fortalt litt. De kan føles uvante i begynnelsen siden man må stabilisere hele tiden, og derfor kan man fort bli sliten. Føles det greit er det visst ikke noe i veien for å ha dem på lenger. På den linken jeg la inn står det en god del info. De anbefales hvertfall til folk med bekkenproblemer, og hjelper også til å trene opp stabiliseringsmusklaturen.

Det siste høres definitivt ut som noe jeg kan trenge. Takk igjen!

Gammel 10-04-07, 09:26   #26
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Moren min er helfrelst. Hun har problemer med rygg og akilles, og går ikke i annet. Tror ikke hun trengte noe særlig "tilvenning" heller.
Ellers synes jeg Nike shox har mange kule modeller som joggesko-type:
(du kjenner kanskje igjen hælen på dem?)

Takk for innspill! De der likte jeg forresten veldig godt. Har du sett dem i butikk?

Gammel 10-04-07, 09:36   #27
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Takk for innspill! De der likte jeg forresten veldig godt. Har du sett dem i butikk?

Nei, men de fleste sportsbutikker som fører Nike har også Nike shox - som finnes i et utall modeller.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 09:38   #28
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har et par Nike Shox, som jeg elsker å bruke. De er kjempegode å gå i. Jeg har litt problemer med bekke og rygg når jeg går mye men disse skoene har så langt gjort at det føles mye bedre etter en lang dag på beina. Mine Nike shox er av den typen som du får kjøpt i vanlige skobutikker, som er litt enkle og ikke så mye "dill dall" på dem. Svarte med rosa detaljer.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 09:56   #29
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg er også fullstendig avhengig av gode sko. Har vært Eccofan lenge, men begynner å bli litt lei dem nå. Mitt siste skokjøp var et par Helly Hansen sko. De ser ut som litt kule joggesko, beige og brune. Kjøpte dem på en vanlig skobutikk. De kostet 990 kroner, og er vel verdt pengene!

Gammel 10-04-07, 10:00   #30
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Bilde:

Gammel 10-04-07, 10:01   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan også ta en tur til løplabbet i Oslo, og si hva du trenger, så tester de gangen din og hvor du trenger støtte. De har ekspertise og har hjulpet meg med gode gåsko. De har ikke bare joggesko, men endel som ser mer casual ut også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 10:03   #32
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alle joggesko med skikkelig demping ser ganske spraglete ut, stortsett. Men det lages jo noen modeller i feks svart fra tid til annen, men da må du nok lete litt. (Mener Asics har en ute nå. Heter 2010 hvis jeg ikke tar feil).
Men du kan jo feks kjøpe sko med kun demping i hel, da er det ikke så vanskelig. Nike har mange kuule som Missa nevner. Goretexskoene pleier være hakket mer nøytrale og de har også en serie med "crosstrainere".
Det ER også demping i selve materialet i forfoten selv om det ikke er lagt inn dempeputer der, men dette materialet er mer forgjengelig og dermed så mister det "futten" fortere.
Jeg ville anbefalt deg å få sjekket opp at fotstilling og steg er som normalt. Jeg fant ut etter en runde på løplabbet at føttene mine tipper veldig inn (overpronerer) når jeg går og en lege konstanterte at det ene benet var lenger enn det andre. Skikkelige såler kan dermed gjøre susen.Man kan kjøpe ferdige eller enda bedre: Få de støpt. Da er det også MYE lettere å finne fine sko, iom at man bare legger i egne såler som har demping i seg selv. Jeg ville også kjøpt to par var jeg deg. Gjerne litt forskjellige modeller, sånn at foten får avveksling.

Jeg har disse. De er i hovedsak fritidssko, men tåler en joggetur og. De har luftputer bak.

Sist redigert av Pastill : 10-04-07 kl 10:28.
Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 10:10   #33
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Må bare opplyse om at veldig mange av de sorte shoxskoene til Nike er studiosko og har ganske dårlig såle for utendørsbruk. Pass på at du får sko som er egnet til å bruke utendørs.

HellyHansen som er nevnt over her har mye bra, men ikke alt er dempet.
Merell er rene fritidssko. Kan ikke huske å ha sett de med dempeputer, men de har godt oppbygde såler. Kan også anbefale timberland som et alternativ til Merrel.

Nike ID er jo morsomt. Men ville holdt meg unna modellen som heter Free. Det er ikke en "mengdetreningssko", så den er ikke særlig holdbar (men sikkert kjempegod så lenge det varer).

Sist redigert av Pastill : 10-04-07 kl 10:28.
Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 10:59   #34
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et par svarte NIKE-sko som ser ganske diskrete ut til. Det er skikkelige løpesko.

Hvis du vil ha noe som er litt mer pyntet enn sportssko, vil jeg anbefale en tur innom f.eks. Design Forum. Der har de masse gode, fine sko. Det er mulig dempingen ikke blir helt god nok for deg, men det kan være verd en titt. Da jeg var gravid og trengte noen gode, men ikke for flate sko, kjøpte jeg et par sko av merket El Naturalista - kjempegode (se bilde). Camper er også veldig gode, og kan ha noe som har nok demping. Skomerket Think! er også veldig bra. Sist jeg var på Design Forum kjøpte jeg et par i merket Khrio som virker veldig lovende.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Grønne.jpg (44,8 KB, 10 visninger)
Filtype: jpg Røde.jpg (44,9 KB, 8 visninger)
Filtype: jpg Svarte.jpg (42,5 KB, 6 visninger)
Gammel 10-04-07, 11:44   #35
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Samme butikk som fører MTB-skoene som Glitterchick og Misteri anbefaler. Merrell-sko ser fine ut. Jeg har aldri eid et par, men de har altså god demping?

Jeg har sånne Masaisko, av typen sport black. Ikke det lekreste man kan ha på bena, men du verden så gode de er.
Jeg har også hørt om noen som i begynnelsen ble sjøsyke (!) av å gå med sånne sko, men det skjønner jeg ikke, vaklevorne er de da ikke....
De koster 1800 kroner, men det er de verdt.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 12:54   #36
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Supergode sko med god demping som samtidig ser kule ut til annet enn trening?

Jeg har et par Puma sko som i utgangspunktet var et impuls kjøp fordi jeg hadde så vondt i ryggen. (gikk med støvletter, med litt heler)
Men nå vil jeg ikke gå med noe annet.
De er helt vanvittig gode å gå i!
I mange, mange timer, jeg går mye.
Og jeg sliter mye med den elendige ryggen min, og også oppover i skuldre/nakke, og nedover i hofter og lår.
Men de her er supre, veier ingenting og er veldig lette å gå med, sitter veldig godt på foten, veldig god støtte og er fantastiske å ha på.
Jeg er litt forelska

Jeg fant ikke just mine da (fargen), men det er disse;

Annet bilde;
http://www.antonsport.no/kunder/Anto...re-Cat-Low.jpg

Mine er i brun og beige toner.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 13:14   #37
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i Skechers og Merrell.

www.skechers.com og www.merrell.com

Disse har flere fine modeller og er gode å ha på føttene.
Jeg har håpløse føtter og har vanligvis vanskelig for å finne gode sko med demping. Disse har jeg vært veldig fornøyd med.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 19:20   #38
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå presterte jeg å bli så inspirert av meg selv at jeg dro like til byen og kjøpte disse - blant annet. Jeg er en uforbederlig shopoholiker! Litt for høy hæl til å være ordentlig ergonomiske, kanskje.

Gammel 10-04-07, 19:22   #39
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Har du crocs eller? I dag fikk jeg et par i posten fra www.taylorshoes.com av modellen Mary Jane og fargen gold. Disse er faktisk ikke så verst av utseende, og det finnes jo ikke noe deiligere enn crocs å ha på bena.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 19:44   #40
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Helt overveldet av hjelpsomheten deres! Tusen takk!

Jeg tror jeg skal prøve et par Masaisko etterhvert. Men aller først tror jeg at jeg kommer til å kjøpe meg et par Nikesko som ser litt mer nøytale ut enn de jeg har. Jeg har veldig god erfaring med Nike i forhold til fotfasong og bekvemmelighet. Jeg har to par Nike nå som jeg bruker når jeg er på skikelig tur, men føler meg ikke helt vel med dem på jobb og på skolen og slikt. Det ene paret kjøpte jeg sist høst. Det er et par goretex som går over ankelen. Jeg trives bedre i de gamle Nike-løpeskoene mine. De er nok ikke absolutt toppmodellen (jeg kjøpte dem i sin tid på kampanjetilbud på G-sport), men de er veldig gode å gå i og har god nok demping til det formålet i alle fall.

Hva slags sko er egentlig Nike shox? Hvilke egenskaper har den? Finnes det ulike varianter av den? Jeg er litt usikker på om den vil fungere like bra som en løpesko?

Jeg har også et par Helly Hansen-sko som jeg er veldig glad i. Mine er imidlertid av en litt enklere variant enn de du har, Magnolia. Dine ser fine ut!

Camper og El Naturalista har sko helt etter min smak. De blir imidlertid, som du skriver, Elinblu, til litt mere penbruk.

Er ikke pumaskoene veldig flate, lil´c?

Skechers har jeg aldri hørt om før, Hattifnatten. Hvor fører de dem?

Det er forøvrig sikkert ingen dum idé å få sjekket fotstilling og slikt. Jeg har gått med innlegg i høyre sko i mange år pga beinlengdeforskjell. Har ikke brukt det på noen år nå, men får fremdeles høre at jeg er skjev i kroppen.

Takk igjen, alle sammen!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.