Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Det nesten fineste med FP

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-12, 15:06   #21
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det nesten fineste med FP

Jeg sier: jeg må snakke med faren, jeg må få tak i faren. Det er ok?
Jeg er forøvrig gift med faren jeg da.

Og Kirsebær; er ikke dere offisielle?

Gammel 05-09-12, 15:08   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MammaHeksa, her.

...er det forresten naturlig for noen å snakke om "biobarn"?

Jeg kjenner ei som omtaler fellesbarnet som "biobarnet".

Veldig interessant dette med hvordan vi oppfatter i utgangspunktet nøytale ord.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 15:13   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bonusbarn er et fint uttrykk. Det liker jeg. Selv om barna ikke alltid føles som en bonus for alle steforeldre heller da.

Gammel 05-09-12, 15:14   #24
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Bonusbarn er et fint uttrykk. Det liker jeg. Selv om barna ikke alltid føles som en bonus for alle steforeldre heller da.

Det er øyeblikk da mine egenproduserte småradder ikke føles som noen bonuser, heller.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 15:15   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Og Kirsebær; er ikke dere offisielle?

Joda, men det er jo bare ord. Vi slutter jo ikke å være samboere eller kjærester fordi om vi har giftet oss. Det hadde tatt seg ut.

(jeg tenker ikke over at jeg kanskje bør kalle ham mannen min og slikt. Det er ikke så viktig, egentlig.)

Gammel 05-09-12, 15:16   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bonusforelder er et uttrykk som gjør det lettere å tenke på barnas steforeldre som en fin ting, selv om de kanskje ikke alltid føles som en fin ting. Det er noe med å snu tankemønstre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 15:18   #27
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(jeg tenker ikke over at jeg kanskje bør kalle ham mannen min og slikt. Det er ikke så viktig, egentlig.)

Nå er det jo ikke lenger helt uvanlig å kalle en mann man er kjæreste med for mannen min, så jeg kan ikke helt se at du burde det.

Gammel 05-09-12, 15:18   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Ja, sånn sett er jeg enig. Bonusforeldre er mer tydelig en bra ting enn steforeldre. Steforeldre er muligens et litt belastet ord.

Gammel 05-09-12, 15:18   #29
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Bonusforelder er et uttrykk som gjør det lettere å tenke på barnas steforeldre som en fin ting, selv om de kanskje ikke alltid føles som en fin ting. Det er noe med å snu tankemønstre.

Mhm. Det er jo mange biomødre og barnefedre som heller ikke er noen bonus i barnas liv.

Gammel 05-09-12, 15:28   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Mhm. Det er jo mange biomødre og barnefedre som heller ikke er noen bonus i barnas liv.

Men det er da heller ingen som har foreslått å kalle dem noe med bonus?
Og de fleste her mener vel at barnefar ikke har noe negativ klang?

Gammel 05-09-12, 15:32   #31
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, helt sikkert. Jeg bare opplever det som forferdelig nedlatende. Samme med biomor.

Her finnes det jo fine og presise ord som vi dannede fp-mennesker burde kunne bruke:

Biomor og biofar = Genitrix og genitor
Juridisk mor og far = Mater og pater

Gammel 05-09-12, 19:55   #32
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Biomor kan jeg skjønne høres litt sært ut - det får meg til å tenke på biodoer.

For meg er bonusforeldre noen som er i tillegg til de biologiske, mens steforeldre i stedet. Samboeren til pappa er bonusmor, for jeg har jo mamma også. Men svigerbestemor er stemor til svigerfar, for hun giftet seg med faren hans etter at moren døde.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:00   #33
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Det er litt som biomor. Teite konstruerte ord vi ikke trenger.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:17   #34
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Tenker bare på biogass og bioavfall jeg nå, og det er ihvertfall lite hyggelig.
Men Genitrix! Er det en karakter fra Asterix?

Gammel 05-09-12, 20:18   #35
Input

Input sin avatar

Standard

Men det er da heller ingen som har foreslått å kalle dem noe med bonus?

Det var en spøk.

Gammel 05-09-12, 20:21   #36
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner godt hva du mener Input. Synes også at det er forskjell på barnefar og barnets far.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:31   #37
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg kjenner at jeg ikke har særlig behov for å snu tankemønsteret og at det er mulig at helvete fryser over før barnas stemor blir kalt bonusmor. Men sånn ellers er jeg veldig enig i at det kan være er fint ord i de tilfellene hvor steforeldre faktisk er en ressurs inn i barnas liv.

Gammel 05-09-12, 20:45   #38
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

biomor har jeg da hørt før, men da i forbinnelse med adopsjon. At barnet har en bio(logisk) mor som ikke er den sosiale/juridiske/fungerende mor. Aldri hørt det om ste/bonusbarns mødre.

Har det så enkelt i min lille verden at jeg er gift med barnas far, og derfor bare kaller ham "mannen". Men jeg har en... bonussvigermor?

Gammel 05-09-12, 20:47   #39
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Biomor har jeg kun sett brukt av stemødre som vil poengtere noe.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:49   #40
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Ei jeg kjenner omtaler barnas far konsekvent som "the sperm donor."

Det er ikke et veldig hjertelig forhold mellom henne og eksen, for å si det slik.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.