Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bonus for jobbing i ferie, går den i egen lomme eller fellespott?
Det er jeg som har jobbet, jeg fortjener de ekstra kronene selv. 5 3,23%
Det er jeg som har jobbet, men jeg kan nok dele litt. 10 6,45%
Det meste går i felles pott, men da forventer jeg mye goodwill fra partneren for det. 7 4,52%
Alt går i felles pott, selvsagt! Og jeg forventer ingenting i retur 88 56,77%
Kjøper noe fint til partneren, resten går til felles pott. 3 1,94%
Får aldri bonus/brokkoli 42 27,10%
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-12, 14:24   #1
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?

For å presisere, vi har hver våre konti, men jeg administrerer alt økonomisk, inkludert hva som betales ned på gjeld og hva som går på høyrentekontoen. Kjenner jeg meg selv rett hadde det meste gått til nedbetaling av gjeld. :kjedelig:

Gammel 10-09-12, 14:28   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jobbonus? Forstår ikke spørsmålet.

Nei, unnskyld, nå beskyldes jeg nok for å sutre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 14:35   #3
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er nok litt der jeg også, Hehe.
Men mannen får bonuser et par- tre ganger i året og de pengene går rett i fellespott. Alt det han jobber ekstra( som er mye, han reiser veldig mye i jobb) er noe som merkes i hverdagen og skaper merarbeid for meg, så jeg tar det som en selvfølge at det er felles penger.

Gammel 10-09-12, 15:09   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere kan da vel jobbe ekstra, dere, som alle andre.

Sist redigert av Esme : 10-09-12 kl 15:11. Årsak: Veldig forvirret over kommabruken her
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 15:13   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er vel ganske begrenset med betalt overtid blant norske lærere, er det ikke? Det er vel der de to månedene med såkalt avspasering kommer inn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 15:16   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er vel ganske begrenset med betalt overtid blant norske lærere, er det ikke? Det er vel der de to månedene med såkalt avspasering kommer inn.

Å, la oss ta en lærardiskusjon!

Gammel 10-09-12, 15:18   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dont`t go there... Vi avspaserer overtiden, mener det har vært nevnt i en diskusjon eller to, men De er kanskje ny her?

Teofelia: WTF: Såkalt avspasering?! :looking for trouble?:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 15:32   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg får ikke noe ekstra og overtiden gir ikke store summene i mitt yrke.

Men mannen Har både bonus og overtid. Alt går i felles pott og noe annet ville vert utenkelig. Hans ekstra arbeid medfører mye ekstra arbeid hjemme for min del.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 15:50   #9
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Attått næring heter det

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 16:33   #10
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Hehe, den var litt naiv.
"Alle andre" kan ikke jobbe ekstra. I min jobb ( kommune ) ha vi fire timer i uka som kan brukes utenom planlagt tid. Den tiden Brukes til alt det vi ikke rekker innenfor planlagt tid og overtid skal helst ikke forekomme.
Det er i tillegg ikke praktisk mulig for meg å jobbe "ekstra", siden vi da ikke hadde hatt noen til å ta seg av unger og hus når mannen er ute på en av sine utallige reiser.

Gammel 10-09-12, 16:42   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Hehe, den var litt naiv.
"Alle andre" kan ikke jobbe ekstra. I min jobb ( kommune ) ha vi fire timer i uka som kan brukes utenom planlagt tid. Den tiden Brukes til alt det vi ikke rekker innenfor planlagt tid og overtid skal helst ikke forekomme.
Det er i tillegg ikke praktisk mulig for meg å jobbe "ekstra", siden vi da ikke hadde hatt noen til å ta seg av unger og hus når mannen er ute på en av sine utallige reiser.

Eller så kan du gjøre som de selvstendignæringsdrivende med dårlig lønn, jobbe hele ferien, ALLE helger, alle helligdager og ta med ungene på jobb på kveldstid.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 17:31   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Hehe, den var litt naiv.

At man personlig ikke har mulighet til å jobbe ekstra i perioder er jo helt på siden av diskusjonen.

Her var spørsmålet: om du hadde fått inn ekstra penger, hadde du beholdt dem eller hadde det gått inn i fellespotten?

Og så kommer en lærer og liksom får latterkrampe av spørsmålet. Vel, det er klart at lærere kan ta seg ekstra jobber de som de fleste andre. I helger eller avspaseringsperioder, og jeg kjenner flere lærere som har jobber på folkeuniversitet og lignende.

Gammel 10-09-12, 15:45   #13
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Det var nøyaktig ordrett det jeg hadde tenkt å svare på dette spørsmålet. Bonus er et fremmedord på min jobb, og i alle fall for min gruppe arbeidstakere på jobb. I forrige uke jobbet jeg fra 08-20.30 mandag, fra 08-21.30 tirsdag og fra 08-20 torsdag. Får ikke en gang overtidsbetalt for det, bare fleksitid time-for-time. Jadda...

Men mannen min får bonuser innimellom, og de går til felles konto da vi har felles økonomi. Som regel blir slike penger brukt på ting vi trenger (har kjøpt bl.a. ny oppvaskmaskin og vaskemaskin tidligere) og ferier og slikt.

Gammel 10-09-12, 20:03   #14
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

lærer her. Ingen bonus.

Gammel 10-09-12, 14:25   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nå kommer jeg på at ikke alt som kommer inn går i felles pott. Sambo får jevnlig inn noe penger som på en måte er øremerket ham. De pengene legger jeg meg ikke borti eller har oversikt over eller noe.

Kanskje jeg kan forhandle meg fram til at mine bonuser er mine?

Gammel 10-09-12, 14:25   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå deler vi ikke adresse, men har mer og mer felles økonomi. Bonuser/feriepenger/plutselig utbetalt overtid og slikt går til fellesprosjekter/felleskos, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 14:28   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Alt går til felles pott hos oss, bortsett fra bursdagsgaver (som regel).
Jeg synes forøvrig det er deilig når jeg har noe overskudd og kan bruke penger på familien.

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

forventer du noe i retur av partneren?

Jeg forventer dog alltid noe i retur. Alltid. Om jeg har penger eller ikke.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 14:28   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på størrelsen og familieøkonomien, tenker jeg. Hadde det vært en tusenlapp hadde jeg kanskje kjøpt nye sko, var det 10.000 hadde det nok gått i feriepotten. Hadde selvsagt ikke forventet noe tilbake.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 14:37   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk 500,- kroner i julebonus i fjor. Tror egentlig jeg brukte den lappen på meg selv.

Gammel 10-09-12, 14:41   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har ikke jeg bonus på min arbeidsplass. (Vi har ikke så mye fortjeneste i kroner og øre, for å si det mildt. ) Overtidsutbetaling, eksterne honorar og andre ting som er ekstra går uansett i fellespotten, og selvsagt forventes det ikke noen form for godtgjøring fra partner for det.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Felles økonomi og alt går i fellespotten, bonus, lønn, feriepenger, til og med arv og gaver. Men fra fellespotten betales også jenteturer, fine støvletter og frisør, så det går opp i opp.

Det HV sa.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.