|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Apan: vi bruker ikke noe særlig støvler heller vi. Har goretex sommer som vinter. Så man trenger ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Barn trenger cherrox? Ikke om de har andre vanntette sko!
![]() |
![]() |
#23 |
I mål
|
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)
Mine barn trenger støvler og cherrox til de aktivitetene de driver med. De bruker stort sett gore-tex, men de trenger supplement. Storebror var klissvåt gjennom gore-texen senest igår. Jeg har, for lenge siden, notert meg at dine barn tydeligvis har et helt annet aktivitetsmønster enn mine. Mine trenger regntøy også. Jeg vet at dine ikke trenger det. For meg virker det helt søkt at man heller kjøper noen billige halvdårlige ekstrasko for å ha et ekstra par, enn å kjøpe et par Viking Thermo som faktisk egner seg i sørpe i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Knerten trenger i alle fall noe som er høyere enn goretexskoene sine, fra... omtrent da han begynte i bhg som toåring. De første to årene, hjemme med mor og far, så klarte han seg med goretexsko.
![]() |
#25 |
Curlingkone
|
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Hvilke sko og hvor mange par kommer an på bhg syns jeg.
![]() |
#26 |
Drømmer
|
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)VI har goretex, har to par så vi slippe rå dra de frem og tilbake hver dag. Han holder seg tørr i de så det er sjelden vi trenger ekstrasko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2012
![]() |
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Er dock boots tette hele veien? kjøpte et par sånne der det var stoff øverst. Jenta ble våt tvers gjennom på buksen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Hm, dyp, dyp slaps så langt øyet rekker. Vi har alltid hatt behov for høye støvler til langt opp mot knærne på vinteren. Slusher og dockboots har gjort jobben for oss. 30 cm snøfall med påfølgende timer med regn er det vel egentlig vadere vi trenger hele gjengen. Men jeg ser at behovet er veldig ulikt hvor i landet man bor. Hadde jeg hatt barn mens jeg bodde i Oslo feks hadde grunnutrustningen sett veldig anderledes ut både sommer og vinter. Prøv deg fram og se hva som fungerer der dere bor.
![]() |
#30 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
Noen modeller er tette helt opp. Jeg sto og så på noen på obs i fjor, men de var visst ikke vanntette helt opp så jeg da jeg begynte å finlese, så da utgikk det.
![]() |
#31 |
Curlingkone
|
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)To modeller dockboots ja.
![]() |
#32 |
Medlem siden: Mar 2008
Det vet jeg ikke, for de Viking thermo'ene jeg kjøpte på salg i fjor høst til eldste er enda for store. Tror ikke de passer før neste vinter.
![]() |
#33 |
I endring
|
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Vi har også sverget til dockboots de siste sesongene, det følger tykk og god vintersåle med også, ungene er varme og tørre på beina gjennom hele året.
![]() |
#34 |
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
og perfekt til de som har veldig høy rist!
![]() |
#35 |
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Knerten har vel duckboots som er vanntett helt opp, de funker for ham, med høy vrist. Men da merker jeg meg viking sine i bakhodet til vinterens innkjøp da.
![]() |
#36 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Hva har barna deres av skotøy i bhg nå da på høsten? Gore-tex bare? Jeg lurer fordi vesla har et par støvler og et par gore-tex sko stående og jeg ser at så og si hver dag jeg henter henne så har hun på støvlene selv om det ikke regner eller er kjempevått ute. Jeg liker ikke støvlene og foretrekker at hun bruker skoene mest, men er det dumt å nevne noe om dette til de voksne i bhg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
I mål
|
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Lillesøster har gummistøvler og gore-tex sko der. Hun har på støvler altfor ofte synes jeg også, men jeg gidder ikke bry meg om det. Det er jo veldig varierende vær for tiden og dammer og slikt, så jeg skjønner dem litt også. Jeg er stort sett fornøyd med dem, så jeg lar det ligge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Knerten har faktisk ikke goretexsko akkurat nå.... hmm, jo, altså, vinterskoene fra i fjor, men de har vi ikke hentet frem enda. Kanskje jeg burde gjøre det. Han har joggesko (som jeg ikke gadd kjøpe i goretex siden den forrige bhg ikke brukte joggesko dersom det hadde kommet to dråper regn de siste tre døgn, og vi bodde i Bergen!) og støvler, og bruker derfor støvler når det er vått. Har fått vinterstøvlene sine også da, så det veklser egentlig på hva han har der.
![]() |
#39 |
nju nja njo
|
Der er jeg også. Nå har de i hvertfall brukt skallklær framfor regnklær noen dager så da får støvle-kampen ligge. Og her holder heller ikke GoreTex på de våteste dagene så vi har cherrox. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Sv: "Støvler" til vinteren (barn)Her går det i gore-tex og duckboots, og begge parene kan glatt bli våte på ein dag. Mine ungar har aldri klart seg med berre gore-tex om vinteren, ei heller berre ein dress eller ei vinterbuksa. Her vert det vått, uansett som det har vært sol i ei veka. Vurderer å melda begge inne som frvillige hos NORAD, vassmangel hadde ikkje vært eit problem lenger.
![]() |
|
|