Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Støvler" til vinteren (barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-12, 21:41   #21
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Apan: vi bruker ikke noe særlig støvler heller vi. Har goretex sommer som vinter. Så man trenger ikke.

Og ekte Cherrox(de som selges på Obs f.eks) er utrolig smale i leggen og ikke spesielt god på hos de fleste barn.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 21:42   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barn trenger cherrox? Ikke om de har andre vanntette sko!

Gammel 18-09-12, 21:47   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Apan: vi bruker ikke noe særlig støvler heller vi. Har goretex sommer som vinter. Så man trenger ikke.

Og ekte Cherrox(de som selges på Obs f.eks) er utrolig smale i leggen og ikke spesielt god på hos de fleste barn.

Mine barn trenger støvler og cherrox til de aktivitetene de driver med. De bruker stort sett gore-tex, men de trenger supplement. Storebror var klissvåt gjennom gore-texen senest igår. Jeg har, for lenge siden, notert meg at dine barn tydeligvis har et helt annet aktivitetsmønster enn mine. Mine trenger regntøy også. Jeg vet at dine ikke trenger det. For meg virker det helt søkt at man heller kjøper noen billige halvdårlige ekstrasko for å ha et ekstra par, enn å kjøpe et par Viking Thermo som faktisk egner seg i sørpe i tillegg.

Det kunne aldri falle meg inn å kjøpe cherrox på Obs for jeg hater hele den butikken, men bortsett fra det tror jeg faktisk det går bra med unger nesten uansett hva slags cherrox de bruker når man snakker om som supplement til gore-tex. Det går ganske greit med storebror i alle fall, selv om han har hatt cherrox fra Økonomisko en gang til og med. Han har hatt gummistøvler også, hvert år, men det ser ut til at han overlever.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 21:52   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten trenger i alle fall noe som er høyere enn goretexskoene sine, fra... omtrent da han begynte i bhg som toåring. De første to årene, hjemme med mor og far, så klarte han seg med goretexsko.

Men jeg har en som klarer å bli våt bare han ser en dråpe vann. Nå er han fire, og fortsatt får vi hjem våt dress, bukse og sko, for han har hoppet i vanndammer, badet, eller denslags. Skoene blir våte rett og slett mye fordi det kommer inn vann ovenfra tror jeg. Støvler, han fikk vinterforede støvler i fjor, når i det minste litt lenger opp på leggen så det må være dypere vann for at han skal få så mye vann oppi dem.

Ja, også fikk jeg ikke tak i superfit i fjor. Jeg nettshopper ikke sko da, jeg må prøve dem på foten. Og fant ikke til ham i fjor. Knerten har høy vrist, noe som gjør at en del skomerker utgår fordi skoene er for lave, slik at de blir for trange selv om de er store nok. Og trange sko er kalde sko.

Neida, ikke alle barn trenger støvler og vinterstøvler. Men Kneten har vist seg å være mye tørrere og varmere med disse enn med goretexskoene, så derfor kommer han nok til å ha begge deler denne vinteren også.

Gammel 18-09-12, 22:00   #25
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hvilke sko og hvor mange par kommer an på bhg syns jeg.
Jenta mi på 2,5 går i naturbhg og har et par viking goretex og et par dockboots.

Hun hadde dockboots i fjor også. Med ullsåle. Gode og varme, og tette.
Vi liker dem veldig godt, og ser i bhg jeg jobber at flere og flere sverger til disse framfor cherrox og liknende. Vanlige gummistøvler blir klammere og kaldere, selv med ullsokker.

Jeg kjøper i tillegh vintersko med goretex evt kavat sine boots med gummi nederst til de kaldeste dagene.

Goretex kan også bli fuktige inni, derfor er det viktig med skift for å unnå kalde tær.

Gammel 18-09-12, 22:11   #26
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

VI har goretex, har to par så vi slippe rå dra de frem og tilbake hver dag. Han holder seg tørr i de så det er sjelden vi trenger ekstrasko.
Vi har hatt viking thermo også, men jeg liker ikke cherrox så derfor ble de veldig lite brukt å dermed var det bortkasta penger.
Nå er han ikk elike ille til å bade i søledammer lenger, men han gikk i naturbarnehae før og badet mye i dammene og goretex holdt tørr.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 22:12   #27
Miss Rosa
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2012
Miss Rosa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Er dock boots tette hele veien? kjøpte et par sånne der det var stoff øverst. Jenta ble våt tvers gjennom på buksen.

Noen barn bader i vannpyttene og da tror jeg noen sko uansett blir våte nettopp fordi vannet kommer ovenfra.

Miss Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 22:12   #28
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Barn trenger cherrox? Ikke om de har andre vanntette sko!

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 22:25   #29
Trinity
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Trinity er litt kul
Standard

Hm, dyp, dyp slaps så langt øyet rekker. Vi har alltid hatt behov for høye støvler til langt opp mot knærne på vinteren. Slusher og dockboots har gjort jobben for oss. 30 cm snøfall med påfølgende timer med regn er det vel egentlig vadere vi trenger hele gjengen. Men jeg ser at behovet er veldig ulikt hvor i landet man bor. Hadde jeg hatt barn mens jeg bodde i Oslo feks hadde grunnutrustningen sett veldig anderledes ut både sommer og vinter. Prøv deg fram og se hva som fungerer der dere bor.

Gammel 18-09-12, 22:32   #30
Trinity
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Trinity er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Rosa, her.

Er dock boots tette hele veien? kjøpte et par sånne der det var stoff øverst. Jenta ble våt tvers gjennom på buksen.
.

Noen modeller er tette helt opp. Jeg sto og så på noen på obs i fjor, men de var visst ikke vanntette helt opp så jeg da jeg begynte å finlese, så da utgikk det.
Jeg har ei som bader i vann, og fordelen med bootsene er at de er ganske ettersittende oppover leggen, så jeg opplevde ofte at hun var våt fra midt på leggen og oppover.

Gammel 18-09-12, 22:46   #31
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

To modeller dockboots ja.
Obs har de med gummi bare nederst.
Vi har med gummi nesten helt opp, så like tette som gummistøvler.

Kjøpte dem på en lokal skobutikk her.

Gammel 19-09-12, 21:23   #32
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Bedre enn viking thermo sine? (Om du har erfaring med dem?)

Det vet jeg ikke, for de Viking thermo'ene jeg kjøpte på salg i fjor høst til eldste er enda for store. Tror ikke de passer før neste vinter.

Men begge elsket i alle fall slushers'ene sine. Kjøpte nettopp nye, 399 betalte jeg. Viking thermo koster 379 hos XXL nå.

Vi har aldri hatt cherrox type før i fjor, allltid hatt to par gore tex til dem, men i fjor ble jeg lei våte gore tex daglig.

Gammel 19-09-12, 21:50   #33
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også sverget til dockboots de siste sesongene, det følger tykk og god vintersåle med også, ungene er varme og tørre på beina gjennom hele året.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 21:53   #34
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har kjøpt Viking Thermo til toåringen her (hun får gore-tex også), og jeg synes de virker gode til å være den type støvler. Lette og uttakbar såle.

og perfekt til de som har veldig høy rist!
(noe dockbootsene ikke er. Av den typen ikke vanntett helt opp)

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 22:15   #35
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten har vel duckboots som er vanntett helt opp, de funker for ham, med høy vrist. Men da merker jeg meg viking sine i bakhodet til vinterens innkjøp da.

Vi har en type som vokser i beina på sånne merkelige tider, så de han har nå "vinterstøvler" kaller vi dem, fikk han rundt juletider. De kommer til å passe til de tider, han vokser nemlig et rykk i foten i løpet av desember, har vi erfart. Så står det stille fra rakettene skytes opp til vi finner frem adventskalenderen igjen...

Gammel 19-09-12, 22:25   #36
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Hva har barna deres av skotøy i bhg nå da på høsten? Gore-tex bare? Jeg lurer fordi vesla har et par støvler og et par gore-tex sko stående og jeg ser at så og si hver dag jeg henter henne så har hun på støvlene selv om det ikke regner eller er kjempevått ute. Jeg liker ikke støvlene og foretrekker at hun bruker skoene mest, men er det dumt å nevne noe om dette til de voksne i bhg?

På vinteren har hun så langt hatt bare et par sko stående i bhg, cherrox eller lignende har hun aldri hatt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 22:27   #37
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillesøster har gummistøvler og gore-tex sko der. Hun har på støvler altfor ofte synes jeg også, men jeg gidder ikke bry meg om det. Det er jo veldig varierende vær for tiden og dammer og slikt, så jeg skjønner dem litt også. Jeg er stort sett fornøyd med dem, så jeg lar det ligge.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 22:39   #38
Malama

Malama sin avatar

Standard

Knerten har faktisk ikke goretexsko akkurat nå.... hmm, jo, altså, vinterskoene fra i fjor, men de har vi ikke hentet frem enda. Kanskje jeg burde gjøre det. Han har joggesko (som jeg ikke gadd kjøpe i goretex siden den forrige bhg ikke brukte joggesko dersom det hadde kommet to dråper regn de siste tre døgn, og vi bodde i Bergen!) og støvler, og bruker derfor støvler når det er vått. Har fått vinterstøvlene sine også da, så det veklser egentlig på hva han har der.

Mikro fikk på seg små goretex vintersko i dag. Hun har også støvler i bhg.

Gammel 20-09-12, 08:32   #39
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Lillesøster har gummistøvler og gore-tex sko der. Hun har på støvler altfor ofte synes jeg også, men jeg gidder ikke bry meg om det. Det er jo veldig varierende vær for tiden og dammer og slikt, så jeg skjønner dem litt også. Jeg er stort sett fornøyd med dem, så jeg lar det ligge.

Der er jeg også. Nå har de i hvertfall brukt skallklær framfor regnklær noen dager så da får støvle-kampen ligge. Og her holder heller ikke GoreTex på de våteste dagene så vi har cherrox.

Vi har forresten testet både de nye slusher og viking thermo og jeg kommer til å kjøpe viking neste gang, selv om slusherne var mye bedre enn sånne stive cherrox.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 08:45   #40
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her går det i gore-tex og duckboots, og begge parene kan glatt bli våte på ein dag. Mine ungar har aldri klart seg med berre gore-tex om vinteren, ei heller berre ein dress eller ei vinterbuksa. Her vert det vått, uansett som det har vært sol i ei veka. Vurderer å melda begge inne som frvillige hos NORAD, vassmangel hadde ikkje vært eit problem lenger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.