|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du testet din IQ? | |||
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har resultat innen Mensakravet, er ikke medlem |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 17,92% |
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har resultat innen Mensakravet, er medlem |
3 | 2,83% |
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har høy IQ (over 115 (SD 15)) |
11 | 10,38% |
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har normal IQ (85-115 (SD 15)) |
0 | 0% |
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har lav IQ (under 85 (SD 15)) |
1 | 0,94% |
Jeg har ikke tatt en kontrollert IQ-test, men har lyst |
17 | 16,04% |
Jeg har ikke tatt en kontrollert IQ-test og har heller ikke lyst til å gjøre det |
42 | 39,62% |
Brokkoli |
13 | 12,26% |
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg tenker liksom at IQ er en fin ting, men det er ikke det som er viktigst her i verden. Det er mange andre ting som spiller inn. Leste for en stund siden at mensa ønsket minst etteller annet tall i iq for å være lærer eller for å komme inn på høyskole/universitet osv.. Da tenker jeg at det skal mye mer egenskaper til enn 120 i IQ til for å være en flink lærer eller flink lege f.eks. I min sønns bhg bruker de noe som heter MI for å kartlegge barna. Mange intelligenser eller noe slikt. Det er fantastisk syns jeg. Det viser at alle er flink i noe og at alle har en eller to spesielle emner de er veldig sterke på.
![]() |
#22 |
Passiv
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg trenger ingen iq test for å avkrefte at jeg har høy iq. |
![]() |
![]() |
#23 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdag
Jeg er helt enig i at man ikke automatisk blir flink lege om man har IQ over 120.
![]() |
#24 |
Bedreviter
|
Men for å bli lege, i alle fall i Norge, så må man ha sinnsvakt gode karakterer. Så gode karakterer at man effektivt luker ut alle med IQ som er for lav, vil jeg tro. Jeg kan rett og slett ikke se for meg at folk med IQ godt under gjennomsnittet klarer å komme seg inn på medisinstudiet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg tok en IQ-test på nett en gang i 1994 (ja, det var internett den gangen) og den var på engelsk og virket seriøs. Jeg fikk IQ-score på 121 og flyter videre på den. Nekter å ta ny.
![]() |
![]() |
#27 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg har hvertfall tatt en godkjent test for lenge siden og fikk 133, men jeg er sikker på at tre ammeperioder har skrellet vekk 10%.
![]() |
#28 |
Vaklende
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg har tatt en test for femten år siden, det var i forbindelse med en jobb og jeg husker knapt hva det gikk ut på, så om det var en ordentlig test vet jeg ikke. Den tok ihvertfall mer enn 20 min, og var til tider morsomt og til tider ulidelig kjedelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
kamerat
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg har aldri tatt en kontrollert test, men synes tester er gøy, og kunne godt funnet på å ta en kontrollert en. Mensa har jeg derimot ikke lyst til å bli medlem av.
![]() |
#31 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg liker de testene jeg har forsøkt på nettet. Liker figurer tydligvis.
![]() |
#32 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg tok en test hos noen forståsegpåere som sjuåring da jeg ble flyttet opp fra 1. til 2. klasse og ble fortalt at jeg hadde IQen til en fjortenåring. Det gjorde aldri noe godt for meg, og Mensa er ikke noe for meg. Testene er imildertid morsomme, så de tar jeg gjerne.
![]() |
#34 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdag...
Ungen, 2009 Minste, 2013 Sist redigert av shute : 12-11-12 kl 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Passiv
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagKokos: Ammeperiodene skreller bort 10 % hver. |
![]() |
![]() |
#36 |
Leser
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagHar dere sett de videosnuttene på siden til mensa? (som det lenkes til i HI) Jeg lo slik at jeg fikk tårer i øynene. Blir det dommedag vil mensamedlemmene beholde permanentsveisen og motorsyklene.
![]() |
#39 |
Erfaren nok
|
Jeg og. Blir så lei, og utålmodig.
![]() |
#40 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008