Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kjøpe dunjakke til tiåringen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-12, 19:05   #21
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe dunjakke til tiåringen?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det pleier vel aldri å være dunjakkevær i september?

For noen, vel. Her har det jo ligget rundt 20 grader på dagen helt frem til nå, så det ser ut som at vinterklærsalget har startet litt. Jeg så også North Face-dunkåpa til 1499 i dag.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 19:09   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skogstad har fine og langt rimeligere dunjakker.

Jeg hadde ikke brukt så mye på dunjakke. Derimot kunne jeg nok kjøpt en skalljakke til den prisen, for skalltøy er i det minste i bruk hele året.

Gammel 22-09-12, 19:10   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ganske vanlig at de selger ut fjorårets modeller på salg i september/oktober hvert år da, uavhengig av temperaturer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 19:30   #24
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sønnen her i huset sliter ikke på klær, så jeg kjøper gjerne dunjakker og selger dem for halv pris når de er blitt for små. Da er det ikke så hinsides dyrt allikevel.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 19:46   #25
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hvilken North face kåpe? FP-parkaen eller Metropolis?
(Leter etter FP-parkasen)

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

For noen, vel. Her har det jo ligget rundt 20 grader på dagen helt frem til nå, så det ser ut som at vinterklærsalget har startet litt. Jeg så også North Face-dunkåpa til 1499 i dag.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 19:48   #26
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Hvilken North face kåpe? FP-parkaen eller Metropolis?
(Leter etter FP-parkasen)

Jeg så North Face dunkåpe til 1499,- på G-sport, og tror det var Metropolis. Det var hvertfall ikke Arctic.

Gammel 22-09-12, 19:49   #27
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

ok- Metropolis har jeg, men har lyst på Arctic- for den tror jeg er hakket varmere.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg så North Face dunkåpe til 1499,- på G-sport, og tror det var Metropolis. Det var hvertfall ikke Arctic.

Gammel 22-09-12, 19:53   #28
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

ok- Metropolis har jeg, men har lyst på Arctic- for den tror jeg er hakket varmere.

Jeg leter etter Arctic på tilbud. Jeg tror ikke jeg kler "boblefasongen" på Metropolis, og så må jeg ha noe vanntett.

Gammel 22-09-12, 19:59   #29
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Tips meg gjerne om du finner tilbud på den

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg leter etter Arctic på tilbud. Jeg tror ikke jeg kler "boblefasongen" på Metropolis, og så må jeg ha noe vanntett.

Gammel 22-09-12, 21:37   #30
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Dere som velger dunjakker; hva har barna på seg i fuktig vær? Og leker de med de på? Har venner som fort gav opp dunjakker til barna da det gikk hull på null komma niks. Hovedsaklig gutter da - det er jo litt røffere i lek

Poden har vanntett jakke i tillegg, han er en apekatt som er å finne i trærne men hull har han ikke fått i dunjakken.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 11:20   #31
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Stormberg sin, ane ikke hvor varm den er men var en fin pris da.

http://www.xxl.no/barneklaer/jakker-...e-gutt-1079736

Det er ikke en dunjakke, men en vattert jakke. De rimligere jakkene til Stormberg er vatterte og ikek med dun dessverre.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 11:26   #32
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Det er ikke en dunjakke, men en vattert jakke. De rimligere jakkene til Stormberg er vatterte og ikek med dun dessverre.

Klar over at det ikke er en dunjakke, men om det ikke er så kaldt så kan man jo klare seg med den.:-)

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 11:33   #33
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i Stavanger. Her er det vått og sju grader året rundt, for å sette det på spissen. Men vi må ha klær som kan takle at det blir minus 13 i tre måneder, for det har skjedd, selv om det er særs uvanlig.

Her er vanntetthet mye viktigere enn evnen til å holde på varme. Vi har brukt Skogstad sine vinterjakker. De er rimelige og så tette at de brukes som regntøy om vinteren. Eldste har i tillegg en dunjakke (rimelig), men det er ekstrautstyr. Så skalljakker og vanntette vinterjakker er det viktigste.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 12:41   #34
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Min pleier å ha jakke fra feks Ticket. Den har funket til allslags vær. I fjor hadde han en fra PoP. Siden det var veldig kaldt og vi fant en jakke på salg, ble det også en dunjakke fra Bergans på han. Den var veldig tykk og god og han bruker den på kalde, tørre dager. De er det jo endel av på østlandet.

Dunjakke er ikke must, synes jeg. En god teknisk vinterjakke, ev med fleece og ull under, har funket bra for oss.

Gammel 23-09-12, 15:07   #35
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

De har north face dunjakker til 599 på flust.
http://www.flust.no/

Det ble en slik en. Vi kjøper muligens en jakke til som han kan bruke i litt våtere vær siden begge vinterjakkene han hadde (holdt to sesonger) nå er små. Det beste med det hele er at vi hadde visst nok Trumf til å betale INGENTING for jakken, inkl. frakt.

Gammel 25-09-12, 10:36   #36
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det er hinsides å ha fasthette på jakker til klatrende barn.

Vi er fortsatt der vi også. Ingen får jakker med fast hette.

Vi har kjøpt Stormberg-jakker vi da. Liker kvaliteten og prisen på dem.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 10:55   #37
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Eldste er veldig varm og vil ikke bruke dunjakker så han bruker skalljakker og slalomjakken sin.
Yngste har en arvejakke som er i et tjukt vattert stoff/bobleaktig som er som ny som han kan bruke i år også. Han er superflink til å gå med ull så han fryser nok heller ikke så lett.

HAdde ikke kjøpt så dyr dunjakke. Vet at de har Skogstad-butikk på et senter litt nord for Oslo, så tror jeg skal sjekke der når lillebror trenger tjukkere jakke til neste år.
Ellers så har de tilbud på jakke fra Swix nå, men den er også med fast hette..

Gammel 25-09-12, 10:55   #38
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mer enn nok katastrofetanker, men fast hette er ikke på min liste over ting jeg er redd for. Tiårigen har en jakke med fast hette, men han er vanligvis ikke så veldig på klatring.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 10:58   #39
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har i alle år kjøpt Skogstad, Stormberg og sånne mellomklassepris-jakker til ungene. Som regel har de holdt to sesonger før de har vært fravokst. Det samme med vinterdresser.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 20:49   #40
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Snakk om kjapp levering! Pakken kom på døren nå i kveld!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.