|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvorfor fleece?Det er stor forskjell på fleece. Fleece er betegnelse på materiale med lodden overflate, og sier ingenting om hva plagget er laget av. Polarfleece er syntetisk, mens ullfleece er ull. Og det stor forskjell på de syntetiske variantene. Noen er veldig plæstic, mens andre er myke og fantastiske. De beste fleeceplaggene jeg har er utrolig lette, tynne og myke, samtidig som de varmer like mye som tykke ullplagg.
Sist redigert av Niobe : 22-09-12 kl 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvorfor fleece?
Selvfølgelig, jeg bare lurte på om det var noe magisk med fleece som jeg ikke hadde skjønt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Tittel og tittel....
|
Det tror jeg ikke det er. Jeg tror faktisk mine kolleger bruker mest ull. Selv bruker jeg verken ull eller fleece, så jeg aner jo egentlig ikke hva jeg snakker om.
![]() |
#24 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvorfor fleece?Jeg liker ikke fleece, jeg liker ikke plastikkfølelsen. Jeg foretrekker tynn lammeull eller ullfleece når jeg skal ha et mellomlag. Evt et ekstra lag tynn ull. Jeg har også noen gensere i ullfrotte som jeg liker.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor fleece?Gode fleeceplagg er suverent bedre enn ull når det kommer til praktisk arbeid som gjerne inkluderer møkk og lort. Det er lettere å få fleece ren igjen og det tåler langt tøffere behandling enn ull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvorfor fleece?Jeg tror konklusjonen blir at jeg klarer meg fint med de haugene av ullgensere og ulljakkene i alle slags tykkelser som jeg allerede har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvorfor fleece?Verkstedhallen.
![]() |
#28 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvorfor fleece?Poenget med fleece er at det er lettere enn ull, men holder varmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Epikur
|
![]() |
#31 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvorfor fleece?Det er lett, mykt, varmt, lettstelt og rimelig.
![]() |
#32 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor fleece?Stormberg sine fleeceprodukter er vel resirkulert? Det er jo pant også på deres plagg.
![]() |
#33 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Hvorfor fleece?Vi har lite fleece, men yngste har ei nydelig jakke fra isbjørn. Jeg kjøpte meg ei billig fleecebukse til bruk som mellomlag, men den er statisk, jævlig og klistrer seg inntil kroppen min. Norrøna altså. Konkrete tips?
![]() |
#34 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Hvorfor fleece?Ja, forresten. Det jeg liker med fleece er at det kam bli gjørmete uten at sand fester seg for evig og alltid. Derfor har ungene pleid å ha en jakke hver til vår/ høst. Barnehagesand fester seg på en annen måte enn jord fra hagen.
![]() |
#35 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvorfor fleece?Definisjon:
![]() |
#36 |
awesom
|
Jeg har to slike og digger dem!
![]() |
#37 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvorfor fleece?Jeg liker fleece fordi det er slitesterkt, og varer lenge. Jeg har Bergansfleece i 100 % polyester, og synes den er god fordi den ikke blir for varm liksom. Jeg blir så varm i tykk ull. Men når jeg er ute har jeg alltid ullundertøy innerst.
![]() |
#38 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor fleece?Jeg liker fleece fordi det er mykt, lett, behagelig og passe varmt. Stiv fleece er selvsagt bare ubehagelig. Den må være myk! Ullfleece er også deilig til sitt bruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|