|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Smokkefrie barn
Er det barnet på 10 mnd du beskriver som et tryggere og mer selvsikkert barn? 4-åringen har levd lenger, hatt tid til å sutre og utvikle seg mer, så det blir litt søkt å sammenligne et så "stort" barn med en baby. Mange babyer går gjennom en litt urolig fase som starter rundt ettårsalderen og varer noen måneder. Så er det ny fase i toårsalderen. Hvordan barna oppfører seg er selvfølgelig individuelt.
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
Jeg sammenlikner selvfølgelig ikke en på 10 mnd med en på fire. Naturligvis snakker jeg om barn rundt min datters alder.
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Smokkefrie barnVi har to som ikke brukte smokk. Eldste hadde den vel i munnen i et par dager, og yngste brukte den sporadisk og uentusiastisk i en måned og to? Hvertfall, de er vidt forskjellige som personligheter. En er forsiktig og beskjeden, mens en tar for seg av verden i store jafs. Og den forskjellen merket jeg fra første stund (den ante meg selv før de var født), så jeg tror det har lite med smokk å gjøre.
|
|
|
|
#5 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Smokkefrie barnÉn smokke- elsker, og én som ikke tar smokk her også. Han som tok smokk sov bedre. Han som ikke tar har ingenting å kose/ trøste seg med på natta, så da blir vi løpende frem og tilbake.
|
|
|
#6 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Smokkefrie barnFor å være helt ærlig, så synes jeg tankegangen er litt søkt, om du mener smokkebruk eller ei har betydning for hvor sosial barnet er.
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Smokkefrie barnJeg tror ikke det er noen sammenheng. Min første brukte smokk, nr 2 ikke. Nr 1 sov hele natta mye tidligere enn lillebroren, som i stedet for smokk var avhengig av pupp. Begge er trygge unger, og ganske vanlig utadvendte.
|
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
![]() |
Takk for konstruktivt svar, i motsetning til mange andre her. Det var det jeg var ute etter.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Smokkefrie barnJeg hadde usedvanlig trygg og tillitsfull unge, det ble kommentert av alle som traff ham. Det varte helt til for noen uker siden.
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Smokkefrie barnAner ikke om smokken spiller inn, da mine tre unger neppe er mange nok til at jeg kan føre statistikk. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Smokkefrie barnStørste her brukte ikke smokk. Hun både var og er ei trygg og sosial jente.
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Smokkefrie barnDet er jo du som fortolker sammenhengen mellom smokkebruk og barnas personlighet. Og du kan ikke egentlig kalle det faktaopplysninger, for din oppfattelse av barna er jo høyst subjektiv.
|
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Smokkefrie barn[quote=Niobe;3439808]
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Smokkefrie barnMin samboer og jeg har 18 år erfaring tilsammen fra barnehage, og at barn som bruker smokk gråter mer enn barn som ikke bruker smokk, er nok en faktaopplysning.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Seriøst??
|
|
|
|
#18 |
|
Aktiv
![]() |
Da har jeg kanskje hatt skikkelig uflaks da.
|
|
|
#19 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Smokkefrie barnMine to jenter har begge brukt smokk. Den ene er utadvendt og ekstremt sosial, den andre mer tilbakeholden og sjenert. Det er sikkert smokken sin skyld, sånt tull som at søsken kan ha ulike personligheter gidder vi ikke forholde oss til
|
|
|
|
#20 |
|
Men først, kaffe!
Men da visste du jo svaret, så det du egentlig ville var å lage en tråd der vi forteller at du har helt rett? Barn uten smokk blir de åpneste, tryggeste og mest fortryllende små skapninger, resten med smokk blir nattevåkere som er utrygge og griner hele tiden. |
|
|
|
![]() |
|
|