Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lar du ungene "leke" med insekter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-07, 20:40   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?

Mygg og knott blir klasket, men der stopper det. Jeg forsøker å prente inn i Storebror at alle små dyr er levende vesner og at vi skal være snille mot dem - og f.eks. ikke tråkke på maur, rive i mark etc.

Gammel 11-04-07, 20:41   #22
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det fniser du av? Jeg håper du fortalte henne om hvordan vi behandler meitemark, fremfor å le til henne også.

Gammel 11-04-07, 20:42   #23
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jaja. Sånn er det på landet der gutter skal bli menn og jentene skal flytte vekk.

Jeg dreper fluer og veps selv. *morder*
Men om jeg kommer til å tillate lillemor det, det er en annen sak.
Signerer vel de fleste andre her.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 20:43   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg håper alle voksne på hennes vei slår ned på sånt. Da jeg var liten gikk jeg i klasse med noen infame gutter, de korsfestet en levende frosk en gang og skar opp magen på den mens den levde. Guttestreker, sa læreren, og avfeide oss som sa fra som hysteriske og bløthjertede. Året etter steindet de et ekorn, og det endte opp med at JEG var et problem, som sa i fra, for jeg var så hysterisk.

Jaja. Sånn er det på landet der gutter skal bli menn og jentene skal flytte vekk.

Jeg begynner å grine av å lese sånt. Fy faen.
Hva er det som får barn til å begå slike grusomheter? Jeg og min bror kunne aldri funnet på noe sånt, men så har vi fått respekt og omtanke overfor alt levende inn med morsmelka også.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 20:46   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, er du gal? Jeg prøver så godt jeg kan å hindre den halvhypre toåringen min å løpe etter katter og duer også, selv om det bare er for å hilse på. Ikke at det er så lett for tiden, siden han er dobbelt så rask som Den Store Hvite Hvalen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 20:52   #26
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.
Innendørs må jeg inrømme at vi henretter edderkopper så humant som mulig, det samme gjelder for maurene som eventuelt måtte dukke opp
Men utenomhus er småkrypenes hjem, og da skal de få være i fred. Oppmuntrer barna mine og barna i bhg, til å studere småkrypenes aktivitet og undre seg over dem. Men å pelle av dem bein og vinger for morro - det er forbudt!

Kom på dette verset av et dikt av Einar S. når jeg leste denne tråden. Temaet er jo ikke helt det samme, men dog....
Fritt skrevet etter hukommelsen:

"Du skal ikkje trø i graset
spede spira lyt få stå.
Målaust liv har og ei meining -
i Gus verden er du sjølv eit lite strå..."

Flott, ikke sant !

Gammel 11-04-07, 20:55   #27
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg fanger og bærer ut vepser,fluer,edderkopper ol. Her i huset så "roper" mannen min på meg når vi har insekter i huset.

Jeg liker ikke dyr, men ingen skal lide for det.Jeg sier fra om noen plager naboen sin hund ol.

Ormer er jeg livredd og vil ikke høre eller vite hva som skjer med de.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 20:58   #28
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og det fniser du av? Jeg håper du fortalte henne om hvordan vi behandler meitemark, fremfor å le til henne også.

Var den til meg?

Ja jeg fniser over slike uhell. Hun var trossalt ikke slem med marken, hun skulle jo gi den noe å drikke. Men jeg fortalte at marker finner vann selv de, nede i jorda.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 20:59   #29
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du fniser over uhell der levende ting dør? Merkelig.

Gammel 11-04-07, 21:01   #30
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Du fniser over uhell der levende ting dør? Merkelig.

Greit at den marken er et levende vesen. Men den er likevel en mark. Mulig jeg er ond og kald, men skulle jeg blitt lei meg for hver eneste døde insekt jeg så, så hadde jeg ikke gjort annet enn å grine. Jeg bor da langt ute på landet må vite. Skal jeg bli lei meg når kattene gumler fluer og edderkopper også?

Gammel 11-04-07, 21:02   #31
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Nå er du bare teit. Hadde mitt barn drept noe, så hadde jeg ikke begynt å grine. Men jeg syns det hadde vært dumt at de hadde gjort det og jeg hadde nå aldri i verden ledd av det.

Gammel 11-04-07, 21:03   #32
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, de får selvsagt ikke plage dyr. Edderkopper blir sluppet ut her, veps også. Hvis den ikke lar seg jage ut, hender det at den blir henrettet. Etter å ha blitt stukket selv om jeg ikke rørte meg (det har faktisk skjedd mer enn en gang) så har jeg langt fremskreden vepsefobi.

Gammel 11-04-07, 21:06   #33
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Nei, Junior får ikke plage insekter eller andre dyr. Men han får lov å se på dem og han er utrolig fasinert av fluene (maur) som er i hagen.

Jeg har ingen skrupler med å slå ihjel veps, jeg føler egentlig at det er dem eller meg Edderkopper og andre dyr som ikke beveger seg så fort leder jeg ut på en skånsom måte.

Jeg må jo bare fortelle om den gangen jeg kom hjem fra jobb og det er et SVÆRT svart dyr i det innerste hjørnet av stuen. Jeg så det ikke ordentlig, men jeg tenkte at det måtte være en gedigen kakkerlakk evt en flaggermus. En lettere panisk Martis ringte mannen og krevde at han kom rett hjem for å ordne opp. Så var det bare en nattsvermer, og ikke så stor heller når jeg så han på nært hold

Gammel 11-04-07, 21:07   #34
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei, de får selvsagt ikke plage dyr. Edderkopper blir sluppet ut her, veps også. Hvis den ikke lar seg jage ut, hender det at den blir henrettet. Etter å ha blitt stukket selv om jeg ikke rørte meg (det har faktisk skjedd mer enn en gang) så har jeg langt fremskreden vepsefobi.

Det har jeg vært borti også. To ganger, så veps blir henrettet når jeg er ute og de svirrer rundt meg. Når vepsen kommer inn i leililigheten så pleier jeg å få dem ut vinduet ganske fort, merkelig nok.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 21:08   #35
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, selvsagt lar jeg ikke Vesla plage insekter eller andre levende vesener.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 21:09   #36
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Gammel 11-04-07, 21:09   #37
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Nå er du bare teit. Hadde mitt barn drept noe, så hadde jeg ikke begynt å grine. Men jeg syns det hadde vært dumt at de hadde gjort det og jeg hadde nå aldri i verden ledd av det.

Ja, kjempeteit. Jeg lo ikke så hun så det, men humrer litt av forklaringen hennes for meg selv. Klart det er dumt at den døde, men jeg tar det ikke spesielt tungt.

Gammel 11-04-07, 21:13   #38
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det samme sier du ikke den dagen hun forsøker å bade katten under vann.

Gammel 11-04-07, 21:17   #39
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Det samme sier du ikke den dagen hun forsøker å bade katten under vann.

Hehe, nei. Men hun er stor nok til å vite forkjell på en mark og en katt. Og OM hun prøver å bade katten, så sier den klart i fra at det vil den ikke, og da lærer hun av det.

Men jeg føler ikke for å fortelle en fireåring at hun har drept noe, og gi henne dårlig samvittighet når det ikke trengs. Jeg forklarte heller at det var noe hun ikke trengte å gjøre, fordi den klarer å finne vann selv.

Gammel 11-04-07, 21:18   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok de fleste små barn kunne funnet på å gjøre det Ms. Lee's datter gjorde med meitemarken. Det var jo ikke for å være stygg. Se bare på markehistorien jeg skrev på PK idag, og JEG som er så glad i både insekter og dyr. Men når det først skjer, er det VELDIG viktig å forklare barnet at de må la insekter være i fred og at slikt ikke er greit, og da gjør de det som regel ikke igjen.
Min datter er veldig fascinert av meitemark. Hver gang det regner vil hun ut og studere dem. Hun ville alltid ta dem opp i begynnelsen, men jeg sa nei og forklarte henne at de vil være i fred osv, og nå bare setter hun seg på huk og studerer dem, rører dem aldri.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.